Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #41 Skrevet 11. oktober 2008 Vel, du har nå to gode råd på veien. Brilletrikset, ooog "klipp-deg-kort-trikset" (vet nå ikke om jeg hadde gått til verks ang. det siste der, hehe). Her kommer to gratis tips fra meg: 1. Begynne å røyke 40 om dagen. 2. Ta overdrevent mye solarium. Vel, tipsene er gratis men det koster jo litt å gjennomføre dem. Men litt må dere ofre hvis dere synes det er så forferdelig å se ung ut.
Henna Skrevet 11. oktober 2008 #42 Skrevet 11. oktober 2008 Som resten her er dette en kjent sak... Er i slutten av tyveårene og blir til stadighet tatt for å være under myndighetsalder. Kjenner på dette mest i situasjoner relatert til barnehage/ skole. Har et barn i skolealder. Når barnet gikk i barnehage og jeg sa noe under foreldre/all- møter så var alltid reaksjonen at alle stirret på meg i overraskelse og med en opppfatning som at "hva kan hun vite om å ha barn?" . Så fikk jeg barn i tidlig alder og gjennomsnittsalderen har steget noe med årene så jeg opplever at stort sett alle foreldre i min barnehage/skole er ofte 10+ år eldre enn meg. Når jeg henter barnet på skolen har jeg flere ganger fått høre at barnets skolekamerater " er du søstra til xxx du?". Så når det er felles foreldremøter så føler jeg at skal jeg si noe bør det være gjennomtenkt og jeg legger litt ekstra vekt på hvordan jeg formulerer meg. Men samtidig så kvier jeg meg for å ta ordet og hive meg i diskusjoner, på tross av at jeg er snakkesalig og uredd i fleste andre situasjoner...
BrunetteBarbie Skrevet 11. oktober 2008 #43 Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Her kommer to gratis tips fra meg: 1. Begynne å røyke 40 om dagen. 2. Ta overdrevent mye solarium. Vel, tipsene er gratis men det koster jo litt å gjennomføre dem. Men litt må dere ofre hvis dere synes det er så forferdelig å se ung ut. Kreft og kreft. De rådene var vel ikke av de beste, eller? Ante jeg et snev av sarkasme i siste setning? Forferdelig er det jo ikke, men i enkelte tilfeller blir man ikke tatt på alvor, og det er jo kjedelig. Spesielt når man har en lederstilling. Da kan man ende opp med å stå der å stange i veggen i enkelte tilfeller. Men nok om det. Det er ikke forferdelig syns jeg, hehe, heller motsatt... utenom jobbsammenheng, da Endret 11. oktober 2008 av BrunetteBarbie
Gjest Gjest_jojo_* Skrevet 12. oktober 2008 #44 Skrevet 12. oktober 2008 hallo!! hvis man tar en tenåring, kjører på med mørk tung sminke (som kan være veldig fint!), kler henne opp opp i fargenøytrale, litt konservative klær, men alikevel moderne så klart og ordner håret hennes (fin farge, fin frisyre), så kommer hun til å se mye eldre ut enn hun er. jeg så et bilde av an jente jeg ikke visste hvem var en gang, og ble bedt om å gjette alder. jeg gjettet 24, og hun var faktsk 14! når jeg ser henne uten sminke og med sine vanlige klær ser hun 14 ut, men i denne typen kostyme så hun mye eldre ut. det er viktig at det ser ut som at man tar vare på seg selv, og at man hører hjemme i klærne sine. på tenåringer/unge kan man ofte se at det ikke har helt kontroll over sminken og frisyren, så det er kanskje lurt å gå å få noen tips hvis man ikke vet helt hva man skal gjøre og hva man kler. jeg er forresten veldig overrasket over at ingen har sagt dette allerede; dere ER faktisk kjempeheldige. jeg er 20 år selv, og ser ut som min alder. men nå og da tror folk at jeg er så ung som 17 år, og det ser jeg på som er stooort komplement!
Gjest Stjernedryss Skrevet 12. oktober 2008 #45 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg fyller snart 25, men folk tror som regel jeg er litt yngre. Jeg trives veldig godt med å se ung ut i hvertfall Det er nok flere grunner til at jeg ser såpass ung ut. For det første er jeg ganske liten og tynn, jeg har heller aldri røyket, og tatt lite solarium, så har fortsatt rynkefri hud (Det er mange på min alder eller yngre som begynner å få rynker i panna). Ellers oppfører jeg meg nok litt barnslig, og er heller ikke så flink til å kle meg voksent.
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #46 Skrevet 12. oktober 2008 Kreft og kreft. De rådene var vel ikke av de beste, eller? Jeg tenkte mest på rynkene man får, jeg da. Men det er klart kreft gjør nok at man ser eldre ut også.
Gjest Gaby Skrevet 12. oktober 2008 #47 Skrevet 12. oktober 2008 Melder meg inn i denne tråden jeg også. Nærmer meg 26, men kan lett bli tatt for å være 15. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har blitt forbigått i jobbsituasjon pga dette, utrolig irriterende. Jeg jobbet sammen med ei gammel dame og ei som var litt yngre enn meg, og når kunder skulle forklare hvem de hadde pratet med sa de "ung, men hun var iallefall eldre enn deg", hver gang. Søstra mi som er 5 år yngre enn meg, blir stadig tatt for å være den eldste av oss. Her en dag jeg skulle kjøpe ei flaske vin på polet, gikk ekspeditøren fullstendig bananas, gransket bankkortet mitt i flere minutter, før han tilslutt tvang meg til å skrive navnet mitt på en lapp, slik at han kunne sammenligne signaturen. Selv da var han ikke sikker på om jeg kunne få kjøpe noe, enda jeg skulle betale med den "falske" leg'en. Blæh.. Det blir jo en fordel om noen år da, men foreløpig er det bare irriterende. Bortsett fra at jeg sparer mye penger når jeg får barnebilletter!
BrunetteBarbie Skrevet 13. oktober 2008 #48 Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Jeg tenkte mest på rynkene man får, jeg da. Men det er klart kreft gjør nok at man ser eldre ut også. Skjønner, men fortsatt syns jeg det blir litt for drastisk å teste ut det, at man kanskje kan få rynker litt fortere hvis man røyker litt mer, men da med en eventuell kreftbehandling på kjøpet? hehe Alkohol kan også gi rynker. Så jeg får bare åpne jack danielsen i hylla her hjemme Endret 13. oktober 2008 av BrunetteBarbie
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå