Gå til innhold

Ser for ung ut!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Briller kan funke, ja, i det minste tror folk at du ser smartere ut :briller2: Selv ser jeg også ung ut for alderen, og jeg er relativt ung i tillegg, så føler jeg må oppføre meg annerledes enn den jeg er for å få respekt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kollega jeg jobber sammen med som ser ut som en ung jente (max 24 år) feiret bursdagen sin for et par dager siden - hun ble 40 år!! Gjett om vi fikk hakeslepp da vi fikk vite om det. Hun ser yngre ut enn de som er flere år yngre enn henne (spes. de i 30-årene). Ingen tror hun er gift og har barn (har en kropp alle jenter misunner henne), ingen rynker i ansiktet og ingen botox heller (ikke stiv i maska i det hele tatt!). Ikke farger hun håret heller, blir ikke grå. Hun kler seg slik som oss andre, prøver ikke å virke "ung". Hun har et ungt ansikt, er ung til sinns - men er moden samtidig. Vi har spurt henne om hvordan det oppleves å se så ung ut i denne alderen, det må være gøy! Jo, men hun også opplever å ikke bli tatt på alvor av forskjellige kunder (som tror at hun mangler erfaring) el. andre mennesker (på skolen til barna f.eks), så hun faktisk liker å si ifra hvor gammel hun er. Da viser det seg at folk tror hun er ca.15 år yngre - de sier det til henne stadig vekk.

Gjest Gjest_Tutta_*
Skrevet

Godt at det er flere av oss:)

Da jeg var 18 år ble jeg tatt for å være dattera til ex-kjæresten min på 21 :fnise:

Kjempeflaut syns jeg den gangen.

Nå er jeg blitt 25 år, og for tida er jeg ute i prakis på en videregående skole sammen med to andre studenter. Da læreren i klassen introduserte oss tre studenter som skulle være på besøk noen uker, lurte hele klassen på hvor den tredje var. De trodde at jeg var en ny jente i klassen. Ikke morsomt egentlig.

Jeg har prøvd å kle meg eldre: støveletter, briller, bluse og skjørt osv, og resultatet har blitt at elevene kaller meg "mini-læreren", som om jeg ikke er en "ekte" lærer men en medelev som har kledd seg ut.

Det eneste som ser ut til å funke for meg er å ta på meg et "strengt" ansikt, være litt sur rett og slett, men det er jo ikke særlig gøy det heller :fnise:

Skrevet

Wow, så mange med samme problem gitt :) Jeg skjønner at jeg kommer til å få enda mer "problemer" med mitt barnlige utseende jo eldre jeg blir ja.

Er snart 23, men ser ut som om jeg er 15 (yey). Er kanskje ikke så ille riktig enda, men når jeg blir 30 kommer jeg fortsatt til å se ut som en 15-åring.

Har heldigvis ingen jobb enda som krever at jeg ser "voksen" ut, men en dag så får jeg det og det gruer jeg meg litt til etter å ha lest her.

Skrevet

Jeg er 28 år og har alltid sett yngre ut enn jeg er. Men man begynner jo naturlig å se eldre ut etterhvert, så jeg bekymrer meg ikke så mye lenger. Snart tar jeg det bare som er kompliment at jeg ser yngre ut.

Jeg føler dessuten at jeg blir tatt seriøst for det jeg gjør og det jeg sier i jobbsammenheng. I min bransje er kunnskapen veldig viktig. Erfaring kan være viktig ja, men vel så viktig å være oppdatert.

Det som imidlertid gjerde at jeg ikke så like ung ut var da jeg klippet håret kort. I tillegg kler jeg med ikke ungdommelig.

Og alt i alt bryr jeg meg ikke lenger om jeg ser ung ut eller ikke. Etterhvert som jeg har blitt eldre har jeg fått mer selvtillitt og det gjør også at jeg ser eldre ut.

Skrevet
Briller kan funke, ja, i det minste tror folk at du ser smartere ut :briller2: Selv ser jeg også ung ut for alderen, og jeg er relativt ung i tillegg, så føler jeg må oppføre meg annerledes enn den jeg er for å få respekt.

Jeg og.. Altså, jeg er ganske barnslig av meg i tillegg, hvis jeg forsto deg rett :ler:

Hvor får man kjøpt briller uten styrke? Billige.

Skrevet
Har heldigvis ingen jobb enda som krever at jeg ser "voksen" ut, men en dag så får jeg det og det gruer jeg meg litt til etter å ha lest her.

Vel, du har nå to gode råd på veien.

Brilletrikset, ooog "klipp-deg-kort-trikset" (vet nå ikke om jeg hadde gått til verks ang. det siste der, hehe). :P

Skrevet
Jeg og.. Altså, jeg er ganske barnslig av meg i tillegg, hvis jeg forsto deg rett :ler:

Hvor får man kjøpt briller uten styrke? Billige.

Ja, er noe barnslig i tillegg, vil jeg påstå :sjenert: Har bl.a. prøvd å endre litt på klesstilen det siste halvåret, skal ut i praksis neste år, og vil ikke bli tatt for en av elevene :glare:

Skrevet

Jeg er 22, ikke så gammel at det enda er ett problem, men hver gang jeg skal noe sted og tar buss så blir jeg spurt om jeg skal ha barnebillett, på polet, utesteder ol må leg vises frem ALLTID, går jeg uten en kveld så kommer jeg ikke inn. En gang var jeg ute og gikk med min venninne på 31, hun møtte på en mannlig bekjent av seg hun hadde vokst opp med, men mistet tidlig kontakt med.

"Heeeeey *******, hvordan går det med deg? FOR en FLOTT datter du har, dere ser mer ut som venninner!"

Gjett hvem som var datteren i denne sammenheng :sjenert:

Skrevet

Sånn har jeg det også, og er i slutten av 30-årene, og begynner faktisk å bli litt lei.. Sikkert kjekt at jeg ikke ser eldgammel ut , men føler meg ikke helt tatt på alvor alltid. Vet ikke om jeg er barnslig av meg, men vil ikke si jeg er barnsligere enn andre på min alder.. Hater når folk sier sånn som: jeg trodde du var rundt 20 jeg. Spesielt når de er ca. 20 og jeg kan merke stor aldersforskjell i oppførsel. Men, det går vel over en gang, og da lengter vi kanskje tilbake til denne tiden :fnise: Jeg så forresten også eldre ut da jeg var 15-16, da trodde alle at jeg var minst 18. Tidene forandrer seg gitt (hehe, men ikke utseende). Godt at det ikke bare er meg i alle fall!

Skrevet
Sånn har jeg det også, og er i slutten av 30-årene, og begynner faktisk å bli litt lei.. Sikkert kjekt at jeg ikke ser eldgammel ut , men føler meg ikke helt tatt på alvor alltid. Vet ikke om jeg er barnslig av meg, men vil ikke si jeg er barnsligere enn andre på min alder.. Hater når folk sier sånn som: jeg trodde du var rundt 20 jeg. Spesielt når de er ca. 20 og jeg kan merke stor aldersforskjell i oppførsel. Men, det går vel over en gang, og da lengter vi kanskje tilbake til denne tiden :fnise: Jeg så forresten også eldre ut da jeg var 15-16, da trodde alle at jeg var minst 18. Tidene forandrer seg gitt (hehe, men ikke utseende). Godt at det ikke bare er meg i alle fall!

Jeg mente i slutten av 20-årene.. .

Skrevet

Må foresten også nevne moren til en god venn av meg, hun er mellom 43-46 år gammel. Liten og nett dame med svært pent, UNGT ansikt og ser generelt ut som hun er midt i tyveårene. Hun har en temmelig HØY, godt betalt sjefstilling der hun jobber, men blir alltid tatt for å være assistent, besøkende o.l av de som ikke kjenner henne så godt der.. Husker jeg var hos vennen min en gang, og moren hans kom flyvende inn i lunsjpausen hjemme, tok ett ark og skrev "Jeg heter ***** jeg er 4* år gammel, og MEST sannsynlig i høyere stilling enn deg! :sjarmor: "

Hun hengte på seg dette arket og gikk på jobb, alle så humoren i dette, og hun fikk adskillig mer respekt etterhvert som alderen falt på plass :ler:

Skrevet

Husker at jeg også så eldre ut da jeg var sann 14-15, de fleste mente jeg så ut som jeg var 18 eller noe, dessverre forble jeg der i følge enkelte :ler:

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jepp en til her med samme problem. Jeg er 32 og hører ofte jeg ser ut som 23, jeg har også barnslig utseende, er visst søt, men det er ikke særlig artig å aldri bli tatt alvorlig og når folk som regel alltid ser på meg i vanntro over alt jeg har fått til hittil.

Skrevet

Jeg er 18, og folk tror jeg er 14-15. Ikke at det er så ille egentlig, men det hadde jo vært fint å faktisk sett ut som jeg var myndig :eeeh:

Jaja, sparer iallefall penger på bussen, de slår meg inn som barn uten å spørre meg engang :ler:

Gjest Heloise
Skrevet (endret)
Denne tråden er jeg spent på.

Har samme problem. Er lav. Når jeg sier jeg har to barn, ler folk og kommer med dumme kommentarer som" du ser jo ut som en liten jente"

vet ikke hva jeg skal gjøre, men er lei av å ikke bli tatt på alvor. Har høyskoleutdannelse, men føler meg usynlig.

Har samme problem jeg også. Er lav, ser barnslig ut, er alltid den "søte" men blir aldri tatt alvorlig før jeg blir forbannet og hever stemmen. Jeg kommer aldri til å være "den pene damen" men alltid den "søte lille jenta", desverre. Jeg er mektig lei av det, men sånn er det bare. Lite jeg kan gjør selv med det, jeg kan ikke modellere en ny kropp, et nytt fjes og en ny personlighet :P

Er spent på svarene her jeg også *leser oppover*

Endret av Heloise
Gjest Heloise
Skrevet
Jeg er 22.... på polet, utesteder ol må leg vises frem ALLTID,

Alle under 23 skal alltid vise leg ;) Ved kjøp av alkohol.

Skrevet

Jeg er 37, men blir ofte tatt for å være 10 år yngre. Sjelden jeg ser på det som noe problem, selv om jeg er sjef. Hvis jeg trenger å virke veldig autoritær, synes jeg det hjelper med dressjakke og høye hæler (klakkelyder når man går får meg til å virke besluttsom, synes jeg). Har prøvd meg på en voksen klesstil fra tid til annen, men trives best i jeans og genser eller hettejakke - evt enkle kjoler.

Synes det er digg å ikke ha rynker, de kommer nok tidsnok likevel...

For et par år siden fikk jeg faktisk barnebillett på toget i Sverige! Satt riktignok og spilte Nintendo med parkas på, men likevel! Da ble jeg faktisk en smule fornærmet, hehe.

Skrevet

Og enda en til her med samme problem. Er 27 nå.. Alt det vanlige, blir ikke tatt seriøst, må vise leg for å kjøpe alkohol, kommer ikke inn å utesteder.. det siste har faktisk blitt verre nå, nå tror vaktene at jeg har falsk leg når de ser at jeg er 27. :sur:

Brilletrikset er uaktuelt for meg, måtte bruke briller hele livet helt til jeg ble kvitt de etter laseroperasjon for 3 år siden.. Var veldig lei briller, og så jo ikke mer voksen ut med de heller. :vetikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...