Gå til innhold

..honest to blog..

GlaJenta88

Anbefalte innlegg

:vinke:

*følge med*

:bursdag: Gratulere så mye med overstått :bursdag:

Og med baby i magen :babysmokk:

Ei lita stund igjen, 240 dager er vel sånn ca en del mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

*følge med*

:bursdag: Gratulere så mye med overstått :bursdag:

Og med baby i magen :babysmokk:

Ei lita stund igjen, 240 dager er vel sånn ca en del mnd.

:vinke: Hei Trulta!

Jo takk, takk! Det er så rart så fort tida går. Enda en bursdag overstått og :babysmokk: i magen! :fnise: Dette med :gravid: har igrunn ikke gått helt opp for meg enda, men det kommer nok etterhvert vil jeg tro ;) Foreløpig termin er i desember en gang. Et sted mellom 5. og 11. tror jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da var det kanskje på tide med et nytt innlegg i denne boka også. Logisk nok så har den andre boka tatt mye av oppmerksomheten de siste ukene, men nå må jeg forsøke å fokusere på noe annet også synes jeg.

Jeg har hatt bursdag for ikke så lenge siden, og da fikk jeg to sesonger av House MD. Samboer og jeg har nå kvalt sesong én og skal starte på sesong to imorgen tenker jeg. Vi pleier alltid å se på serier eller DVD når vi spiser middag. På den måten sitter vi en stund med maten begge to. Middag idag var forresten koteletter, hjemmelaget pasta- og potetsalat. :sikle:

Ellers så har jeg brukt dagen på å kjøpe gave til "hemmelig venn", handlet matvarer og ryddet/vasket hele leiligheten. Har så vondt i ryggen for tiden, så det var godt at jeg fikk tatt alt idag egentlig :) Dessuten trodde jeg det var torsdag idag, og ble positivt overrasket over at det "bare" var onsdag :fnise: Jaja, det er ikke så lett med alle disse hormonene, nei.

Har kjøpt sånn mykt garn idag, og skal strikke noe småtteri nå tror jeg :) Snakkes plutselig!

Endret av GlaJenta88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det blir på julaftaen? Eller santa lucia dagen?

Kanskje det går litt mer opp for deg når du får en stor mage?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det blir på julaftaen? Eller santa lucia dagen?

Kanskje det går litt mer opp for deg når du får en stor mage?!

Uff, jeg håper ikke jeg må gå så lenge som helt til julaften! Men Luciadagen den 13. er jo ingen umulighet. Jeg har en bror som har bursdag den 9., så jeg håper jo at jeg ikke treffer dagen hans da. Men han er jo nå nesten voksen og bryr seg nok ikke så mye om han må dele dagen heller. Jeg må innrømme at jeg er glad til hvis jeg kommer meg så langt jeg! Til tross for at dette er totalt uplanlagt, så er jeg faktisk ganske redd for å miste det igjen også. Jaja, får bare tenke masse positive tanker så går det nok fint tenker jeg :rødme:

Også har jeg begynt å glede meg litt til jeg får mage også.. Haha :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å følge deg i graviditeten! Har skjønt at det var uplanlagt og uventet, men jeg tror det kommer til å gå veldig bra! Er prøver selv, og venter IKM i disse dager, skulle det gå nå, så havner vi i samme terminklubb.

Hilsen 88-modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:goodbye: Blåmor!

Så morsomt med nye lesere i boka mi! Ja uplanlagt og overraskende var mildt sagt :fnise: Det tok tid (eller, tar tid) å ta det hele inn over seg. Men nå har Glagutten også begynt å bli litt positiv til det hele, så nå går det nok fint!

Har dere vært prøvere lenge, eller? Blåmann er kanskje noe eldre? Jeg krysser fingrene for dere i alle fall! Får håpe spiren sitter nå!

Endret av GlaJenta88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag 16. april!

Jeg skjønner ikke helt den pusen min, jeg. Først og fremst, vi fikk ho i februar, og hun har aldri vært ute før. Nå er hun 9 måneder og svært nysgjerrig! Vi bor i en blokk, men i første etasje. Det mest ideelle hadde jo vært om hun kunne komme seg opp og ned fra verandaen selv, men jeg tror ikke hun er tilpasset til å være ute enda dessverre, og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre til vinteren igjen osv da. Vi har hatt verandadøren på gløtt nå mens det har vært så varmt og deilig i været, men når sommeren kommer så må vi nesten ha dører og vinduer litt mer åpne enn på gløtt. Jeg vil jo ikke at pus skal hoppe ut og bli borte heller! Hun pleier å stå og "lukte" på den friske luften som er ute når vi lufter på gløtt. Hun har også fått vane å legge seg i det vinduet som er på gløtt. (En gang om dagen ca, plasserer vi pus på soverommet, og "sjokklufter" resten av leiligheten. Så det er alltid fint og friskt her inne. Men når sommeren kommer kan vi jo ikke lukke pus inn på soverommet hele tiden!

Jeg har ved et par anledninger holdt ho og gått ut på verandaen, sånn at hun skal få oppleve frisk luft på kroppen, men jeg merket at hun ble utrolig stresset. Hjertet slo veldig mye raskere enn vanlig, hun ville ikke ned i det hele tatt, hodet virret veldig mye frem og tilbake. Hun skalv litt også. Da fikk jeg så vondt av ho at jeg måtte gå inn. Jeg skjønner jo at det blir innmari mange inntrykk for en liten pus. Å plutselig høre måkeskrik og unger osv. I tillegg til vind osv. Så nå har jeg bestilt både sele og kobbel til ho, også tenkte jeg at vi kanskje kan forsøke å gå litt tur? Jeg kan jo også si at så fort vi kom inn og jeg fikk sluppet hun ned, så var hun på pletten ved døren som stod på klem igjen. Så jeg tenker at hun kanskje må få lov til å "oppdage" verandaen på egenhånd. Jaja, vi får se hva som skjer.

Når det gjelder skole så har jeg fått meldt meg av 4 av 6 eksamener! Da har jeg bare 2 igjen å lese til. Jeg synes det er så dumt å "kaste bort" en sjanse når jeg vet at jeg ikke har lest nok og ikke kommer til å klare over 45%. Da er det bedre å "spare" alle gangene til en senere anledning. Det er dumt med tanke på omgjøring og sånn, men jeg har vel tjent for mye i år også.. :sukk:

Glagutten jobber overtid idag også, så jeg har litt over 2 timer igjen hjemme alene. Jeg tenker jeg skal spille litt Prince of Persia og så gjøre en oppgave eller to. Jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal ta organisasjonsfag eller forretningsjus enda da. Den boka jeg finner først tenker, jeg :fnise:

Jaja, sikkert ikke siste gangen jeg er på KG idag, så vi snakkes plutselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: spennende tider for deg da,med graviditet og ny utdannelse :nigo:

Jeg er ferdigutdannet førskolelærer i mai og har jobbet mange år i barnehage(føler meg veeeeldig gammel når jeg sier hvor mange) så kan sikkert svare på noe om du lurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: spennende tider for deg da,med graviditet og ny utdannelse :nigo:

Jeg er ferdigutdannet førskolelærer i mai og har jobbet mange år i barnehage(føler meg veeeeldig gammel når jeg sier hvor mange) så kan sikkert svare på noe om du lurer.

Heisann Schnuppa! :vinke:

Ja, nå er det jammen meg mange ting som skjer på en gang her! Det er godt vi flytta i fjor sier nå jeg. Tror ikke jeg hadde taklet budrunder, oppussing og innredning på toppen av alt dette her :sukk:

Så fint! Jeg gleder meg masse til å ta fatt på ny utdannelse, men jeg må innrømme at jeg egentlig ikke har så mye relevant erfaring. Det er bare at jeg føler at det er veldig "meg". Dessuten gleder jeg meg veldig til studiestart allerede, og det burde jo være et godt tegn! Hadde håpet jeg kunne få jobbet litt i barnehage nå i sommer, sånn for å prøve det ut før skolen startet, men siden jeg ble gravid la jeg de planene på hylla. Relevant arbeidserfaring kommer tidsnok uansett tenker, jeg. Har du tatt utdannelsen deltid mens du jobber ved siden av eller fulltid? Generell modell eller estetisk modell? Jeg har igrunn søkt meg inn på alle de førskolelinjene Høgskolen i Vestfold tilbyr, jeg :sjenert: Jeg har en helt ok snitt fra vgs 4,7 tror jeg, og det er uten poeng (for de teller ikke noe mer nå, tror jeg..) også har jeg jo gått 2 år på skole nå. Riktignok har jeg ikke tjent opp 120 stp, men godt over halvparten i alle fall.. Så jeg tror nok jeg kommer inn uansett, men man kan jo ikke vite helt sikkert?

Hvordan er dagen lagt opp på skolen din da? Er det forelesninger 5 dager i uken eller er det lagt opp til noe gruppearbeid også? Jeg merker det er vanskelig å lese organisasjonsfag og forretningsjus når jeg bare gleder meg til førskolelærerutdannelsen! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Blåmor!

Så morsomt med nye lesere i boka mi! Ja uplanlagt og overraskende var mildt sagt :fnise: Det tok tid (eller, tar tid) å ta det hele inn over seg. Men nå har Glagutten også begynt å bli litt positiv til det hele, så nå går det nok fint!

Har dere vært prøvere lenge, eller? Blåmann er kanskje noe eldre? Jeg krysser fingrene for dere i alle fall! Får håpe spiren sitter nå!

Vi har ikke vært skikkelige prøvere før nå, så det er første PP. Blåmann er eldre enn meg ja, trives med litt mer modne menn :Nikke: Tok en test i morges som var negativ, men fremdeles ingen tegn til mens, så vi får se igjen om noen dager. Kroppen gir ingen signaler på verken mens eller evnt graviditet, så kanskje den tuller med meg slik den gjorde forrige syklus. At det skal være så vanskelig, jeg vil ha baby nå!! Får glede meg over din kommende så lenge da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke vært skikkelige prøvere før nå, så det er første PP. Blåmann er eldre enn meg ja, trives med litt mer modne menn :Nikke: Tok en test i morges som var negativ, men fremdeles ingen tegn til mens, så vi får se igjen om noen dager. Kroppen gir ingen signaler på verken mens eller evnt graviditet, så kanskje den tuller med meg slik den gjorde forrige syklus. At det skal være så vanskelig, jeg vil ha baby nå!! Får glede meg over din kommende så lenge da :klem:

Å ja, så spennende da! Får håpe spiren sitter raskt! Ja, moden og moden. Glagutten er nok ikke egentlig klar for dette her, men igjen, det er vel ikke jeg heller. Man vokser vel til oppgaven regner jeg med? Eller, vi har jo tenkt at vi skulle kutte ut prevensjonen om 2-3 år da, så vi har jo snakket om det allerede. Jaja, men så skjedde det da :) Jeg har også hatt en merkelig syklus de siste gangene. Jeg var kjempefornøyd med p-pillemerket Trionetta, men når det gikk ut av produksjon (eller salg i Norge), og jeg gikk over på Microgynon begynte problemene. Kroppen taklet rett og slett ikke de nye pillene, så jeg bestemte meg for å kutte ut hormonprevensjon i det store og hele. Men nå trenger jeg ikke tenke på det på en stund i alle fall.

Jeg er jo litt merkelig også da, jeg planlegger det som planlegges kan. Så jeg har allerede begynt å tenke på hvilken prevensjon vi skal ty til etter fødsel! For jeg har ikke så lyst til å begynne på hormonprevensjon igjen heller. Har jo lest om Ladycomp/Pearly og sånn, men det virker så stress å måle temperaturen hver morgen. Det blir sikkert en vane på samme måte som å ta pillen, men den temperaturen må jo måles før jeg står opp av senga til og med.. Jaja, den tid den sorg rett og slett. :sukk:

Ja, jeg har bestemt meg for å kun glede meg nå fremover. Det er greit at hvis det ikke går bra, så kommer jeg til å bli enormt skuffet og lei meg, men likevel. Da har jeg hatt noen gode uker. Heller det enn å gå å bekymre seg unødig synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Schnuppa! :vinke:

Ja, nå er det jammen meg mange ting som skjer på en gang her! Det er godt vi flytta i fjor sier nå jeg. Tror ikke jeg hadde taklet budrunder, oppussing og innredning på toppen av alt dette her :sukk:

Så fint! Jeg gleder meg masse til å ta fatt på ny utdannelse, men jeg må innrømme at jeg egentlig ikke har så mye relevant erfaring. Det er bare at jeg føler at det er veldig "meg". Dessuten gleder jeg meg veldig til studiestart allerede, og det burde jo være et godt tegn! Hadde håpet jeg kunne få jobbet litt i barnehage nå i sommer, sånn for å prøve det ut før skolen startet, men siden jeg ble gravid la jeg de planene på hylla. Relevant arbeidserfaring kommer tidsnok uansett tenker, jeg. Har du tatt utdannelsen deltid mens du jobber ved siden av eller fulltid? Generell modell eller estetisk modell? Jeg har igrunn søkt meg inn på alle de førskolelinjene Høgskolen i Vestfold tilbyr, jeg :sjenert: Jeg har en helt ok snitt fra vgs 4,7 tror jeg, og det er uten poeng (for de teller ikke noe mer nå, tror jeg..) også har jeg jo gått 2 år på skole nå. Riktignok har jeg ikke tjent opp 120 stp, men godt over halvparten i alle fall.. Så jeg tror nok jeg kommer inn uansett, men man kan jo ikke vite helt sikkert?

Hvordan er dagen lagt opp på skolen din da? Er det forelesninger 5 dager i uken eller er det lagt opp til noe gruppearbeid også? Jeg merker det er vanskelig å lese organisasjonsfag og forretningsjus når jeg bare gleder meg til førskolelærerutdannelsen! :rødme:

så bra du gleder deg og føler at det er veldig deg! det viktigste med å jobbe i barnehage er jo at man virkelig vil være der,at man har noe å gi barna,det er ikke en jobb man kan ha bare for å få dagene til å gå og få lønn.barna fortjener noe bedre enn de,de fortjener voksne som vil være sammen med dem,og som vil påvirke deres læring og utvikling. synes jeg da.

jeg går på nettbasert/fleksibel utdanning,det regnes som et deltidsstudie. vi har samlinger en uke i måneden. jeg har da hele tiden jobbet fullt ved siden av, dette er noe jeg synes er veldig positivt. jeg kjenner derfor ikke så mye til heltiddstudie,men det er mange forskjellige fag,ulike undervisningsformer,mye gruppearbeid ja. veldig forskjellig på alle skolen hva de vektlegger av temaer og hva slags metoder de bruker tror jeg. det står vel endel info på hjemmesiden til høgskolen om studiet. har du søkt heltid eller deltid?

Vet ikke hvor mye hjelp dette var igrunn :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så bra du gleder deg og føler at det er veldig deg! det viktigste med å jobbe i barnehage er jo at man virkelig vil være der,at man har noe å gi barna,det er ikke en jobb man kan ha bare for å få dagene til å gå og få lønn.barna fortjener noe bedre enn de,de fortjener voksne som vil være sammen med dem,og som vil påvirke deres læring og utvikling. synes jeg da.

jeg går på nettbasert/fleksibel utdanning,det regnes som et deltidsstudie. vi har samlinger en uke i måneden. jeg har da hele tiden jobbet fullt ved siden av, dette er noe jeg synes er veldig positivt. jeg kjenner derfor ikke så mye til heltiddstudie,men det er mange forskjellige fag,ulike undervisningsformer,mye gruppearbeid ja. veldig forskjellig på alle skolen hva de vektlegger av temaer og hva slags metoder de bruker tror jeg. det står vel endel info på hjemmesiden til høgskolen om studiet. har du søkt heltid eller deltid?

Vet ikke hvor mye hjelp dette var igrunn :vetikke:

Joda, alle kommentarer og bemerkninger hjelper! Selv vet jeg jo lite om selve utdannelsen og jeg antar at den er svært forskjellig fra lærested til lærested også. I utgangspunktet hadde jeg tenkt på deltidsutdanning, og å skaffe meg en relevant jobb ved siden av. På den måten så kunne vi jo kanskje klart oss uten studielån, men så ble jeg gravid, så da søkte jeg fulltid istedet. (Dvs, jeg søkte alle mulige førskolelærer-retninger på Høgskolen i Vestfold, sånn at jeg er sikret å komme inn på noe.) Likevel så satser jeg på å gå fulltid. Da blir jeg raskere ferdig og får fullt fødselsstipend. Har lyst til å fortsette uten permisjon sånn egentlig, men det er vanskelig å planlegge med tanke på at dette er min første og at man ikke vet hva slags barn det er. Hvis det er et stille og rolig barn, som sover mye, så kan jo sikkert få unnagjort en del lesing, men hvis ikke. Jaja, den tid den sorg. :ler:

Jeg gleder meg veldig i alle fall! Jeg gleder meg også til å bli kjent med de andre på studiet, og å starte lesegrupper osv! Og til drama og musikk! :fnise: Samboeren min sier at grunnen til at jeg gleder meg så fælt er fordi jeg skulle ønske jeg fortsatt gikk i barnehagen selv. Det som er litt ille, er at jeg tror det er noe sannhet i det.. Jaja, sånn gikk det da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg er virkelig ikke flinkt til å oppdatere disse dagbøkene altså! Jaja, det får bli månedsbok istedet :fnise:

Idag er jeg 9+2 og formen er oppadstigende! Jeg merker fortsatt magen, og er litt småkvalm til tider, men ikke noe som de tidligere ukene. :spy: Så nå går det rette veien føler jeg! Har ikke vært til første kontrollen enda, for da jeg var hos legen så sa han at han synes det var best om jeg kun gikk til jordmor og gynekolog. Der har de mer ekspertise og bedre utstyr, som f.eks. ultralyd. Han skulle sende henvisning i posten sa han. Ellers brukte vi tiden til å prate om pollen og allergener ;) Dermed trodde jo jeg at jeg kom til å få time hos gynekologen uken etter e.l., men jeg har fått time torsdag 28. mai, jeg. :hakeslepp: Da er jeg jo hele 12+5! Så jeg har bestemt meg for å ringe til jordmor imorgen, for å høre hva som skjer på den timen jeg har fått. Hvis det kun er GU (og forhåpentligvis en innvendig UL), så må jeg jo ha en annen time for å bli veid, blodprøver osv. Jaja, det går jo fremover uansett :)

Jeg har ikke vært på jobb i helgen, men har sagt ja til å bytte min vakt den 16. med førstkommende lørdag. Så jeg håper formen er enda bedre til helgen! Vi har ikke sagt noenting til noen enda, men samboer blir mer og mer vant til tanken tror jeg. Selv om han ordlegger seg litt merkelig. "Ja, du skal ha baby" osv. Det er jo vi som skal ha baby, ikke bare jeg.. Men den er jo inni magen min da ;):babysmokk:

Nå skal jeg gjøre litt :husarbeid:, og så skal jeg plante i krukker og kasser ute på verandaen! Jeg har vært på Plantasjen idag og kjøpt masse fint! :Nikke: Så nå blir det snart sommerlig på verandaen også. Pus er forresten kjempeflink til å gå i sele der ute!

Endret av GlaJenta88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Heihei :)

Ser det er lenge siden du har vært her selv, men jeg stikker innom likevel... La merke til deg i en annen tråd, mest fordi vi har nesten samme kjærestejubileum, vårt er 06.12.04! Jeg er bare noen måneder eldre enn deg også.

Jeg har lest igjennom dagboken din, du har jammen masse på gang :) Jeg syntes jeg hadde det travelt som skal flytte, slutte i jobben og begynne å studere, men jeg er (så vidt jeg vet) ikke gravid i tillegg...

Lykke til videre med spiren, skolen og alt sammen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...