Gå til innhold

Fiskepinner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt noen fiskepinner liggende i frysen en stund, og tenkte jeg skulle lage dem sammen med noe godt i dag. Noen som har ideer om hva jeg kan servere det sammen med? Ikke potetmos, da det ikke er særlig populært i huset..

Skrevet

Vanlige poteter da? evt steke opp ferdigkokte poteter.

Ellers kan jeg anbefale en variasjon av stekt løk jeg liker veldig godt!

Løk og paprika stekes i litt olje på middels varme. Legg alufolie over, og la stå en stund (til de blir møre). Vend litt av og til.

Siste sprell er en sterk saus som røres inn rett før servering. Jeg brukte chilli-ketchup sist i mangel på noe annet, men du ser jo hva du har... Mmmm

Gjest Reveal ii
Skrevet
Der bør du nok sjekke vilkårene i hver enkelt forsikring. Noen krever at du skal være borte fra hjemmet minst en natt for at reiseforsikringen skal kunne brukes.

Middagen hos oss i dag blir;

Fiskepinner, råkostsalat, ovnsstekte potetbåter og en eller annen slags saus/remulade/dressing (mulig tsaziki).

Og ei diger mugge med isvann med sitronbåter i.

Skal bli godt!

Gjest Eurydike
Skrevet

Jeg foretrekker stekt fisk i stedet for fiskepinner, men om jeg skulle spist fiskepinner ville jeg hatt ovnsbakte potetbåter til (gjerne mandelpotetbåter skåret i så tynne båter som mulig, de blir nesten som pommes frites), en frisk salat med røde og grønne salatblader og gode tomater, feks cherrytomater, samt god vinaigrette. Og som "saus" hjemmelaget aïoli, gjerne med litt hakket rød chili i.

Skrevet
Har hatt noen fiskepinner liggende i frysen en stund, og tenkte jeg skulle lage dem sammen med noe godt i dag. Noen som har ideer om hva jeg kan servere det sammen med? Ikke potetmos, da det ikke er særlig populært i huset..

Du sier at potetmos ikke er så populært hjemme, gjelder det også hjemmelaget potetmos?

Det er jo helt nydelig til fiskepinner.. :spise:

Skrevet

Serveres med potet , raspede gulrøtter remulade og en sitronbåt. Ikke værst.

Skrevet

Fiskepinner... Er ikke så glad i potet, så lar heller være når det gjelder det. Koker heller masse frisk brokkoli, lager hjemmelaget tsatziki (naturellyoghurt, presset hvitløk, salt, pepper og kanskje litt agurk om jeg gidder) og salsa faktisk. (Taco salsa)

En annen variant er jo den med poteter, remulade/rømme, og kapers! Kapers er undervurdert, men bruker det til all slags fisk. I tillegg til revet gulrot og litt sitron f.eks.

Ellers... fiskepinner eller steketorsk funker bra som burger i hamburgerbrød tilberedt slik man ellers ville lage burger. Eller mellom to ristede brødskiver med litt ketsjup og sylteagurk, salat etc.

Fiskepinner kan brukes til alt! Også godt sammen med blomkål-og brokkoligrateng. Eller sammen med spinatstuing. I nød hakker jeg det litt opp i wok også. Det er en type mat man kan lage på hundre forskjellige måter selv om det ikke er så kulinarisk i seg selv.

Skrevet

Hvordan lages spinatstuing?

• 3 uker senere...
Gjest Sandbekken
Skrevet

Fiskepenner passer også bra sammen med ris og en god salat :)

Skrevet

Vi pleier å ha ris og grønnsaker til fiskepinner. Kjempegodt!

Skrevet

Jeg serverer de sammen med raspede gulerøtter og grov stappe av sellerirot og poteter.

Skrevet (endret)
Sandbekken Lagt til I går, 21:45

Fiskepenner passer også bra sammen med ris og en god salat

Vi pleier å ha ris og grønnsaker til fiskepinner. Kjempegodt!

Ris her og. Trodde jeg var unormal siden alle bare spiste poteter til. Vi spiste alltid med ris, majones/remulade og stiron. Noen ganger hadde vi brokkoli til.

Innlegget er endret

Kristin-mod

Endret av Kristin
Skrevet

Jeg bruker oftes ris med gønnsaker til.

Men hva med pommes frites, så blir det fish & chips :spise:

Skrevet

Ris, sweet chili sauce og en råkost med revet kål, gulrot, sitron og ristede sesamfrø.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...