Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen råd til hvordan vi skal komme videre? Det ble slutt med meg og min mann for tre måneder siden. Jeg har bodd i en bag siden, men nå kan jeg ikke snylte plass av vennene mine lenger. Har prøvd å spørre han hva vi gjør nå? Får bare svar at det må jeg finne ut av, jeg som ville gå. Spør om han har lyst å beholde huset eller om vi skal selge? Huset får vi ikke solgt i disse tider og jeg har ikke råd til å sitte med det er svaret. Så vil han ikke si mer. Svarer bare hvis jeg spør om ting tre, fire ganger.

Hva som er skjedd nå vet jeg ikke, men nå nekter han å svare på noenting. Har ikke hjertet til å bare ture frem heller uten at han er enig. Eier jo halve huset. Jeg skjønner han er såret, men jeg kommer ikke videre før jeg får mitt eget.

Nå ble det ikke slutt fordi jeg ikke har følelser for mannen, eller noen av oss har møtt noen andre. Vi kan bare ikke kommunisere som dere kanskje skjønner. Det blir taust og det gjør ting ennå vondere. Dette er ikke noe jeg vil, men måtte gjøre for min egen del. Noen som har vært i samme situasjon som kan gi meg noen råd? Aner ikke hva jeg skal gjøre. Han vil ikke se på meg når jeg snakker til han engang og han bryr seg fint lite om hvordan jeg har det. Noen som kanskje er forstålig når man er litt bitter. Rart hvordan ting kan forandre seg. Vi har vært kjærester og bestevenner i 12 år og nå kan vi ikke snakke sammen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_lily_*
Skrevet

Hei

Har dere vurdert å gå til samlivsterapeut? En terapeut kan hjelpe par som ikke klarer å kommunisere.

Skrevet

Kjærester og bestevenner i 12 år, da er det kanskje ett lite håp om at dere en gang kan bli det igjen? Rådet om samlivsterapeut er ikke så dumt, kanskje du skal vurdere det? De kan virkelig hjelpe til, om man er villig til å ta den hjelpen.

Skrevet
Hei

Har dere vurdert å gå til samlivsterapeut? En terapeut kan hjelpe par som ikke klarer å kommunisere.

Han nekter å gå å snakke med en tredjeperson, forsøkte å ta opp det da jeg forsøkte å gi forholdet en ny sjanse...desverre....men takk for rådet likevel

Skrevet
Han nekter å gå å snakke med en tredjeperson, forsøkte å ta opp det da jeg forsøkte å gi forholdet en ny sjanse...desverre....men takk for rådet likevel

Det var veldig dumt.. Jeg føler med deg angående dette her! Du må finne ut hvor du skal gjøre av deg i mellomtiden, har du noe familie, eller andre venner du kan gå til?

Skrevet
Det var veldig dumt.. Jeg føler med deg angående dette her! Du må finne ut hvor du skal gjøre av deg i mellomtiden, har du noe familie, eller andre venner du kan gå til?

Takk for det, ja jeg har det. Kan bo hos ei venninne, men liker ikke å trenge meg på heller for mye så har lyst å bli ferdig med dette så jeg kan få mine ting inn i nytt hjem og finne roen. Er virkelig ikke enkelt å være den som gjør det slutt, mye verre enn jeg trodde. Forhåpentligvis så kan jeg få han i tale på ett vis så vi kan komme igang med salgsprosessen. Har ikke råd til å betale to steder.

Skrevet
Takk for det, ja jeg har det. Kan bo hos ei venninne, men liker ikke å trenge meg på heller for mye så har lyst å bli ferdig med dette så jeg kan få mine ting inn i nytt hjem og finne roen. Er virkelig ikke enkelt å være den som gjør det slutt, mye verre enn jeg trodde. Forhåpentligvis så kan jeg få han i tale på ett vis så vi kan komme igang med salgsprosessen. Har ikke råd til å betale to steder.

Å betale på to steder blir veldig bortkastet i lengden, selv om man skulle hatt råd til det. For å være helt ærlig, får du ham ikke i tale så dere kan ordne dette her skikkelig, og får solgt det huset etterhvert, så må du nesten bare kontakte en advokat og høre hva som må til, for du kan jo ikke bo på gata eller i en bag i flere år heller..

:klemmer:

Skrevet

Synes du skal ta kontakt med en advokat jeg.. ikke nødvendigvis for å sette igang noe kaos men det finnes sånne telefontjenester der man kan rådføre seg med en advokat. Han kan vel ikke bare drøye i en evighet når det gjelder hva dere skal gjøre med dette huset..?

Skrevet

Du kan ringe Jussbuss tjenesten, det er gratis. Og så er det en lignende greie i Bergen, kan ringe dit og de hjelper deg også gratis med råd og slikt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...