Gå til innhold

de "ler" av jobben min...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

i hele livet mitt, har jeg vært et "mislykka" sosialklient-"barn". Som eldre fikk jeg meg en vanlig jobb, og gjorde det bra i den.

sluttet etter noen år, og ble arb. ledig. lette etter ny jobb men fikk aldri noen ting. måtta motta dagpenger/sykepenger nesten 1 1/2 år.

Så starter jeg mitt eget foretak til slutt. Jobb fikk jeg ikke via NAV på den tiden, og lagde derfor min egen bedrift.

Bedriften er av den kaliberen som er utrolig fysisk krevende og psykisk krevende.

Jeg tjener også veldig, veldig bra!

Så ser jeg at mange av "venninneflokken" blir invitert til åpningen av en bekjent av meg (venninnes venninne) sin bedrift om noen dager.

Jeg blir og invitert.

Merker jeg blir "såra" inni meg.

Denne bekjente av meg får hurra-meldinger og støtteerklæringer i fra øst og vest. Noe jeg unner henne.

Jeg har opplevd at vennene mine ikke vil snakke om bedriften min i det hele tatt, merker de ikke vil høre noe om det, så etter jeg har prøvd å fortelle litt om den noen ganger, så gidder jeg ikke mer, siden det er totalt uinteressant.

Det som overrasker meg er at når jeg hadde "åpningsdag" så ble jeg møtt med fnising og himling av øynene. Fikk høre ting som: men du MÅ ikke jobbe (har hjemmekontor - og lokaler der materialene mine er), og blir aldri forstått at jo jeg må jobbe, og gjerne døgnet rundt til tider!

Ja, jeg skal spørre dem.

Men nå ble jeg furt, snurt og irritert. Her står de og hyller denne bekjente av meg som har også åpnet et foretak, mens av meg lo de bare av?

Gode venner.... og nei, jeg snakker aldri om jobb 24/7. jeldent jeg nevner det, for dem vil ikke høre uansett... jeg forstår ikke hvorfor.

dem burde være glad for meg, er det jeg vil frem til. Ikke mistro meg, for jeg er ikke kjent for å være en løgner akkurat...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som Donald Trumph sa (nesten i hvertfall hehehehe): Folk var virkelig med meg og støttet meg når det gikk dårlig for meg, men når det virkelig gikk bra for meg forduftet de alle. Dem ville ikke høre om hans suksess. Kanskje det er det som er?

Med tanke på lønnen?? Mange blir jo 'misunnelige' av sånt?

Skrevet

Jeg har opplevd det samme.

Åpnet et foretak med sambo for noen år siden. Ingen gratulerte meg, men må ærlig innrømme at jeg ikke forventet noen gratulasjon fordi jeg fikk en kode fra Brønnøysund :lol:

Men jeg forstår deg. Siden de feirer for din venninne, men ikke for deg!

Det er dårlig, men kanskje det kan være spesielle grunner til det? :)

Gjest Gjest_Anne_*
Skrevet

Åååå... stakkars... du/dere skal få masse ros av meg :klemmer:

Hva feiler det folk...

Skrevet

Vel, som du sier så har du vært "langt" nede jobb og inntektsmessig. Jeg vil påstå de er rett ut både sjalu og misunnelige når de ser hvordan du har stablet deg på bena og kommet deg skikkelig opp og frem! Ikke bry deg om dem, de vil som noen her sa, rett og slett ikke høre om din suksess vil jeg tippe. Elendig gjort av dem i såfall, men ja.. vær ikke lei deg for dette for lenge, se selv hva du har oppnådd og ordnet deg med :) :)

stor klem fra meg :):klem:

Skrevet

Ikke bry deg, asj så dumme man av og til er :\ Jeg synes det er flott jobba!

Skrevet

Helt enig! Ikke bry deg om dem. De er bra dumme! Du har vært kjempeflink!

:klem:

Skrevet

Dette skal du bare gi f*** i, for å si det sterkt. Også skal du være stolt av deg selv!!! Tenk at du har klart å få til noe sånt!

Vi mennesker er så flinke til å se ned på det vi ikke forstår eller helt skjønner poenget med. Og det som ikke faller innenfor våre egne verdier er det lett å gjøre narr av.

Jeg tror at enten må du prøve ta en alvorsprat med disse vennene dine - eller bestemme deg for å ikke bry deg med hva de sier. Det er ihvertfall ikke verdt å gå rundt og være irritert og lei seg over! :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...