Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I disse rentetider....Blir nysgjerrig på om det faktisk er så ille hos folk som media beskriver.

Hva er deres samlede inntekt og lån.

Her har vi ca 1 mill i inntekter og ca 2,3 i lån. Fortsatt går ting bra her og vi klarer tilogmed å spare litt, men regner med at ved nye rente økninger så ryker sparingen og vi må knipe mer inn.

Hvordan er det hos dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har rett under 400.000 i lån, inkl. billån, og rundt 2 mill. i samlet inntekt. Merker ingenting til renteøkningen.

Skrevet

Jeg er alene, 350 000 i inntekt, 980 000 i lån. Det går helt fint, klarer å spare og slikt. Rente opp til 11-12% skal jeg klare greit (men tanken på at jeg får høyere lønn om et års tid er befriende. greit å ha råd til litt luksus innimellom også).

Gjest Gjest_Mimmi_*
Skrevet

Rundt 350 000 i inntekt og tilsammen med hus og stuielån nesten 1,3 i lån. Gå også helt fint her :) Mye handler om prioritering

Skrevet (endret)

ca 1 mill i samlet inntekt og 2,45 mill gjeld. Tåler fint flere renteøkninger, det blir ikke trangt før på 12-13%. Men så er vi i en situasjon der min bedre halvdel nettopp er ferdig med studier og har begynt å skrape inn sin del av inntekten, så vi er ikke vant til å bruke mye penger for å si det sånn :)

Endret av BillyBoy
Skrevet

samlet lån på 400 000 (studielån), samlet inntekt på ca 850 000 og 300 000 på sparekonto.

Vi merker da altså lite/ingenting til renteøkning nå.

Vi har planer om å kjøpe hus etterhvert, men vi får se når det blir da

Gjest *nurket*
Skrevet

Samlet inntekt på 850' og har akkurat signert et gjeldsbrev på 3 mill. Vi har valgt fastrente, for vi ønsker å vite hva utgiftene blir de neste par årene.

Skrevet

Vi har litt varierende inntekt fordi jeg er selvstendig næringsdrivende, ligger vel på 450 000 i snitt siste årene. Har bare studielån, ca 300 000 samlet, og nedbetalt bil. Merker lite til renteøkningen, leier veldig billig og det ser ikke ut til at huseier kommer til å øke leia (nedbetalt bolig, antar jeg). Så er forsåvidt glad for å kaste "penger ut av vinduet" for tiden, men ønsker meg egen bolig etter hvert. Men først må jeg vel øke inntekten min litt jevnt over.

Skrevet

Har vel rundt 800 000 i inntekt og ca. 1,3 mill i lån. Er ikke bekymret, har penger nå til å hjelpe ungdommene med utdanning uten at de får de store studielånene...

Gjest Phoenix
Skrevet

Litt under 300 000 i inntekt (alene) og ca det samme i lån. Jeg bekymrer meg ikke, men skjønner godt at andre gjør det. Har lyst til å kjøpe en hytte eller noe neste år dersom jeg går opp i lønn/forfremmes

Skrevet

Tilsammen ca 800" i inntekt og 3,2 mill i gjeld... :popcorn:

Skrevet

Til sammen ca. 850.000 i inntekt. Ganske nøyaktig 2 mill. i lån (hus- og studielån)

Skrevet

Har ca 5,5 mill totalt (2*studielån, billån og boliglån)

Lønnsinntekten er på vel 1,2 mill

Har ikke kjent renteøkningen på kroppen enda, men det har blitt litt lavere avdrag på boliglånet de siste månedene enn hva vi nedbetalte tidligere. Er innenfor 60% på boliglånet så har fine betingelser i banken. Bekymrer meg heller ikke at vi kjører lave avdrag i en periode nå ettersom vi sannsynligvis har kjøpt oss det huset vi kommer til å bo i resten av livet.

Har ikke kuttet nevneverdig i noen utgifter enda. Bestemt oss for å utsette oppussingen av badet til våren, men det hadde vi nok gjort uansett renteøkninger eller ei. Ellers lever vi som vanlig, spiser ute ett par ganger i måneden, kjøper klær og møbler vi trenger fortløpende.

Skrevet

Har vel mellom 800 - 900000 i inntekt tilsammen, og rundt 1,3 mill i lån , Har ingen problemer å klare rentehoppene.

Gjest antigartner
Skrevet

Mellom 900000 og 1000000 i inntekt tilsammen, og ca 1,5mill i bolig- og studielån. Klarer oss helt fint. Har valgt relativt kort nedbetalingstid på boliglånet. Merker selvsagt at månedlige utgifter øker, men har en buffer i at vi har muligheten til å forlenge nedbetalingstiden på lånet betraktelig.

Skrevet

Har en samlet inntekt på ca 600 000, og ca 1,6 mill i lån (bolig, bil, kredittkort og studier).

Økte renteutgifter i seg selv er ikke noe stort problem, vi beregnet en boliglånsrente på 14 % da vi tok opp lånet, men det er ikke bare økte renteutgifter som står for utgiftsøkningen den siste tiden.

Vi har hatt en utgiftsøkning det siste året på noe i øverkant av 6000 pr mnd, hvorav ca 4000 går til renteutgifter på boliglånet, og det er klart det merkes!

Økte utgifter til strøm, dagligvarer og bensin utgjør størsteparten av utgiftsøkningen vår, utenom renteutgifter til lån.

Ja det merkes, men det er ikke noen krise. :)

Gjest Gjest_Anita_*
Skrevet

Vi har 1 150 000 i lån på hus og bil. Er ferdig med studielån.

Vi har en samlet inntekt på 1 100 000 -1 300 000 (variabel inntekt).

Ingen problemer her med økte renter.

Lurer litt på hvor gamle dere med "høye lån" er....2 000 000 og oppover.

Jeg er 38 år. Vi har hatt lavere lån, men har forhøyet lånet etter påbygging av huset og diverse oppussingsprosjekter.

:forvirret:

Skrevet
Lurer litt på hvor gamle dere med "høye lån" er....2 000 000 og oppover.

Jeg er 38 år. Vi har hatt lavere lån, men har forhøyet lånet etter påbygging av huset og diverse oppussingsprosjekter.

:forvirret:

Vi har 5,5 mill totalt, ca 5 mill av dem er boliglån (innenfor 60% så greie betingelser)

Vi er 30 og 31 år. Huset er vår 3. boliginvestering. Har solgt de tidligere boligene med max utbytte (sist gang bare 2-3 måneder før prisene begynte å falle igjen.. puh) så vi har gradvis bygget oss oppover i størrelse og kvalitet på bolig. Nå sitter vi på drømmeboligen så dette er nok mest sannsynlig siste runde på boligmarkedet.

Gjest tullingen
Skrevet

vi har 700 000 ni samlet inntekt, og 3,4 mil i lån......

Begynner kjenne det ja.

Skrevet

Har 230 000 i inntekt (attføring) og kun studielån på 330 000

Har foreløpig ikke merket så godt til renteutgiftene, men det kommer nok. Har uansett alltid levd veldig nøkternt og må fortsette med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...