Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg har en halv flaske rødvin ("vanlig" Masi) stående fra lørdag, og tenkte å bruke den i mat for en gangs skyld Men det er så sjelden jeg bruker vin i matlaginga at det er flaut, så jeg trenger kanskje noen tips. Kan det være godt å lage noe med fårikålkjøtt - eller bør jeg finne magrere (lamme)kjøtt i tilfelle :klø: Vi har nokså dårlig utvalg av kjøtt i matbutikken, det er MULIG jeg finner rå kyllinglår (har en oppskrift med kylling, tomat, hvite bønner og rødvin), men da er de i tilfelle danske og noe jeg helst vil unngå... Så oppskriftene bør ikke kreve så veldig spennende kjøtt, dessverre. Antagelig er det mulig å finne grytekjøtt (les:flatbiff..) av storfe, forresten. Andre ingredienser som diverse grønnsaker, urter, bønner av ymse slag osv har jeg nok tilgjengelig.
Gjest Eurydike Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 Denne retten skal egentlig lages med lammeskanker, men det vil også gå bra med fårikålkjøtt. Veldig god! En hjemmelaget potetmos, gjerne med sellerirot og/eller pastinakk passer godt til.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #3 Skrevet 7. oktober 2008 Takk for tipset Den oppskriften har fristet meg tidligere, så jeg tror jammen jeg skal prøve meg på den!
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #4 Skrevet 7. oktober 2008 ...et spørsmål; hvor mye ca veier en lammeskank? Jeg har ca 1 kg fårikålkjøtt og tenkte å justere mengdene i oppskriften litt, kan de omtrent halveres, eller reduseres med 1/3?
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #5 Skrevet 7. oktober 2008 *trenger ikke svar på denne, slumpet oppi det jeg hadde og regner med det går an å spise, det lukter i hvert fall godt foreløpig*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå