Gå til innhold

Mat med rødvin i

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en halv flaske rødvin ("vanlig" Masi) stående fra lørdag, og tenkte å bruke den i mat for en gangs skyld :) Men det er så sjelden jeg bruker vin i matlaginga at det er flaut, så jeg trenger kanskje noen tips. Kan det være godt å lage noe med fårikålkjøtt - eller bør jeg finne magrere (lamme)kjøtt i tilfelle :klø:

Vi har nokså dårlig utvalg av kjøtt i matbutikken, det er MULIG jeg finner rå kyllinglår (har en oppskrift med kylling, tomat, hvite bønner og rødvin), men da er de i tilfelle danske og noe jeg helst vil unngå... Så oppskriftene bør ikke kreve så veldig spennende kjøtt, dessverre. Antagelig er det mulig å finne grytekjøtt (les:flatbiff..) av storfe, forresten.

Andre ingredienser som diverse grønnsaker, urter, bønner av ymse slag osv har jeg nok tilgjengelig.

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurydike
Skrevet

Denne retten skal egentlig lages med lammeskanker, men det vil også gå bra med fårikålkjøtt. Veldig god!

En hjemmelaget potetmos, gjerne med sellerirot og/eller pastinakk passer godt til.

Skrevet

Takk for tipset :) Den oppskriften har fristet meg tidligere, så jeg tror jammen jeg skal prøve meg på den!

Skrevet

...et spørsmål; hvor mye ca veier en lammeskank? Jeg har ca 1 kg fårikålkjøtt og tenkte å justere mengdene i oppskriften litt, kan de omtrent halveres, eller reduseres med 1/3?

Skrevet

*trenger ikke svar på denne, slumpet oppi det jeg hadde og regner med det går an å spise, det lukter i hvert fall godt foreløpig*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...