tingeling Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg reiser på mange dagsturer i Norge i forbindelse med jobben og begynner å bli så lei av flyplassmaten. Hvorfor er det bare dyr og usunn mat på flyplassene rundt omkring? (gardermoen er ikke så ille). Var i Tromsø i dag og "restauranten" der er en tragedie. Satt der med en bakt potet med gammel salat og lurte på hvor yrkesstoltheten til de som jobbet befant seg... Litt klaging på en mandagskveld, men dette slutter ikke å forbause meg...
Muffinsdilla Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 Enig med deg der, gjelder å være litt kritisk... Er veldig glad i Upper Crust, særlig når man får varmet beguettene! NAM!!!!
Perhaps Skrevet 7. oktober 2008 #3 Skrevet 7. oktober 2008 De norske er kanskje dårlige? Jeg regner ikke med de. De har jo heller ingen butikker å skryte av. Kastrup og en del andre internasjonale har bra utvalg, også i sunn mat. Sunn og dyr framfor dårlig og dyr..
hilli Skrevet 7. oktober 2008 #5 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg er så enig! Flyplassmaten er ofte en skam. Og verst av alle er Flesland hvor man kan velge mellom pølse, tørr sandwich eller "salat" full av pasta fra Narvesen, eller hvis man spiser i "restauranten", pizza som renner over av fett, tørre sandwicher, pølse eller kjip og dyr salat. Det hjelper ikke at det finnes en kafeteria som serverer hamburgere utenfor sikkerhetskontrollen. Der det finnes Upper Crust er det ikke så ille, det smaker i hvert fall ok. At Kastrup har bra mat hjelper ikke de som sitter i Alta og gnager på et tørt rundstykke Du som foreslår niste har tydeligvis ikke reist noe særlig i jobben. For de fleste er ikke det noe alternativ av praktiske årsaker.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #6 Skrevet 7. oktober 2008 Lag deg niste, du vennen. har du prøvd å få med en nistepakke gjennom sikkerhetskontrollen? eller hvor får du tak i en matpakke når du har reist i 22 timer og det er en uke siden du var hjemom sist? Slutt å kom med sånne ugjennomtenkte forslag!
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #7 Skrevet 7. oktober 2008 Lag deg niste, du vennen. Det er da ingen grunn til å bli nedlatende. Om jeg reiser fra et hotell, hvordan skal jeg da lage meg niste? Stjele med meg mat fra frokostbuffeten? Eller skal jeg dra med meg kniv og kjøpe inn rundstykker og pålegg på nærmeste rimi? Noget upraktisk det også, ser du. Det er ikke alltid en er i nærheten av en matbutikk eller kiosk engang, om hotellet ligger keitete til. Flyplassmat er også latterlig dyrt. Og så irriterer det meg at det stort sett bare er fint brød i baguettene og rundstykkene de selger (om de i det hele tatt har noe så sunt...).
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #8 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg reiser på mange dagsturer i Norge i forbindelse med jobben og begynner å bli så lei av flyplassmaten. Hvorfor er det bare dyr og usunn mat på flyplassene rundt omkring? (gardermoen er ikke så ille). Var i Tromsø i dag og "restauranten" der er en tragedie. Satt der med en bakt potet med gammel salat og lurte på hvor yrkesstoltheten til de som jobbet befant seg... Litt klaging på en mandagskveld, men dette slutter ikke å forbause meg... Man kan si hva man vil om flymat, men flyplassmat er faktisk enda verre. Gardermoen har kanskje en del mat, men der finnes jo ingen steder å sette seg ned for å spise den. Eller dvs. det gjør det jo, men alt er som regel opptatt, fordi sittekapasiteten er altfor liten i forhold til behovet. Tromsø er motsatt. Fatter ikke poenget med all søppelmaten på flyplasser. Det er jo voksne menn som flyr mest, så hvorfor er det mest "tenåringsmat" å få på flyplasser? Hvis vi finner svaret på det, er det kanskje mulig å gjøre noe med det.
Champagnepiken Skrevet 7. oktober 2008 #9 Skrevet 7. oktober 2008 Enig med dere over - Flesland og Tromsø er de verste. Værnes og Sola er ikke så ille. Og Bodø har jeg ikke flydd til/fra på evigheter, så der skal jeg ikke uttale meg. Men Flesland, altså...
Gjest AnneShirley Skrevet 7. oktober 2008 #10 Skrevet 7. oktober 2008 Vi pleier alltid å spise etter at vi har sjekket inn -før vi går gjennom kontrollen. Da spiser og ikke minst drikker vi, så vi bare har lyst på en kopp kaffe etter at vi har kommet innenfor "festningsverkene". Før -da det var lov til å ta med seg væske -spiste vi ved gaten.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #11 Skrevet 7. oktober 2008 Vi pleier alltid å spise etter at vi har sjekket inn -før vi går gjennom kontrollen. Da spiser og ikke minst drikker vi, så vi bare har lyst på en kopp kaffe etter at vi har kommet innenfor "festningsverkene". Før -da det var lov til å ta med seg væske -spiste vi ved gaten. Men da har man fremdeles det problemet at man først må ha fått fatt i noe spiselig mat.. Om man kommer hjemmefra, så kan man smøre niste. Men om det er på vei fra hotellet, så har man ikke samme muligheten. Med mindre det ligger en kiosk eller noe i nærheten av hotellet slik at man kan få fatt i sunn mat der (og de færreste kiosker selger sunn mat).
Gjest Frosk Skrevet 7. oktober 2008 #12 Skrevet 7. oktober 2008 Så enig, så enig! Jeg er vegetarianer, og det gjør det ikke akkurat enklere å finne mat på norske flyplasser... pølser... tørre sandwicher med skinke... salat med reker eller skinke... (Standardsvaret når man spør etter noe vegetar er "ehhhmmm...nei" eller eventuelt "vi har laks / kylling / reker" - alternativet er vel egentlig bare Upper Crust)
Annikken Skrevet 7. oktober 2008 #13 Skrevet 7. oktober 2008 har du prøvd å få med en nistepakke gjennom sikkerhetskontrollen? Jepp, funka fint det Men drikke må du kjøpe etter kontrollen sef.
Mischa Skrevet 7. oktober 2008 #14 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg tror aldri jeg har vært på en flyplass hvor de har et godt tilbud til de som ønsker å spise noe annet enn pizza og vassne pastasalater. Gardermoen er vel best i såfall.. Jeg blir like frustrert hver gang og jeg lærer visstnok aldri å ta med matpakke. De siste flyplassene jeg har vært på har ikke hatt noe å by på - Ibiza, Nice, LAX og Stockholm.. - enten var det bare Burger King eller McDonald's eller så var det rett og slett tomt for mat! Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å servere noe ordentlig ?
Gjest Gjest_caskr_* Skrevet 7. oktober 2008 #15 Skrevet 7. oktober 2008 Om jeg reiser fra et hotell, hvordan skal jeg da lage meg niste? Stjele med meg mat fra frokostbuffeten? Kanskje du kan spørre om å få ta med deg litt ekstra til en matpakke? Bare si at flyplassmaten er så elendig osv. På høyfjellshotell er det jo helt vanlig at gjestene lager seg matpakke ved frokosten.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #16 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg var nylig på en reise hvor reisen tok 24 timer, med tre mellomlandinger. Da er det viktig at det er mulig å få tak i ordentlig mat. Og det var det ikke.. Man kan ikke pakke med seg matpakke til et helt døgn. En ting er at man får ikke alt med seg i sikkerhetskontrollen, en annen ting er at enkelte land (som usa) tillater ikke at man innfører mat (jeg har blitt fratatt et eple en gang...). Særlig festlig var det siden noen av mellomflygningene var så korte at det ikke ble servert noe annet enn en liten sjokoladebitte.. Ei heller hjalp det at hovedmåltidet på den lengste flygningen ble kuttet ut grunnet så sterk turbulens at kabinpersonalet måtte sitte fastspent i setene sine og ikke kunne servere maten. Da jeg ankom Kastrup på vei hjem var jeg halvt ihjelsultet. Så da så jeg meg om etter middag. Men eneste stedet som serverte noe som minnet om middag begynte ikke serveringen av middag før litt utpå dagen.. noe jeg må si er litt dårlig når de har då mye trafikk hele døgnet, og de vet at det lander folk allerede tidlig om morgenen som har sin interne klokke stilt til langt utpå ettermiddagen. Jeg kom der kl 11 lokal tid, men da var min klokke allerede 17... Så da måtte jeg ta til takke med et rundstykke med fint brød og svett ost og et vassent salatblad. Det hele endte selvsagt med at jeg trøkte en halv pose minisnickers i kjeften.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #17 Skrevet 7. oktober 2008 værnes er faktisk ganske ok! og gardermonen sin seafood på utland! men min favoritt er sushi på schipool,yummy! eller varm suppe i klm loungen der. det burde strengt tatt være litt mere fokus på sunn mat,og mat som varer litt i magen.. er så lei av lys baguett med div fyll.. reker er jo sunt,men er jo alltid ett hav av mayo i.
tingeling Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #18 Skrevet 9. oktober 2008 Lag deg niste, du vennen. Ikke veldig spennende det heller 15 timer etter at den ble smurt (hvis man feks reiser hjemmenfra kl 05, hvilket ikke er uvanlig når man skal på t/r samme dag i Norge). Hadde dessuten vært ok med et varmt måltid etter en lang arbeidsdag...
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #19 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg er glad i junk food, sånn sett er flyplassmat ok for meg Men jeg reagerer på prisene. Det er jo grotesk. En gang satt jeg på Gardermoen i timevis pga forsinket fly, fikk matkuponger for 125 kr, tror jeg det var. For det fikk jeg vel et pizzastykke, en skive hvitløksbrød og et glass brus :gjeiper: Dessuten burde det vært forbudt å ta 23 kroner for en liten flaske brus, nå som man ikke kan kjøpe sin egen på forhånd og ta med gjennom sikkerhetssjekken. Da burde det vært rimi-priser på drikke på innsiden. Varmt dovann (ja fra krana, da) er ikke særlig fristende.
Meaty Skrevet 9. oktober 2008 #20 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg må si jeg liker å mellomlande på Stansted, for da kan jeg spise på Pret a manger - jeg synes bl.a. de har veldig gode salater
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå