anneluk Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Barna mine har hver sin rotte. Veldig søte og gode dyr. Den ene har små skorpelignende plupper på kanten av ørene. Noen som har sett det før, og hvet hva det er? Jeg trodde først det var skorper etter at den hadde klødd seg, men det ser ikke ut som det forsvinner. De er veldig små, men jeg er redd for at det kan være noe farlig, eller noe som er ubehagelig for den. Ville dere gå til dyrlegen?
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 Barna mine har hver sin rotte. Veldig søte og gode dyr. Den ene har små skorpelignende plupper på kanten av ørene. Noen som har sett det før, og hvet hva det er? Jeg trodde først det var skorper etter at den hadde klødd seg, men det ser ikke ut som det forsvinner. De er veldig små, men jeg er redd for at det kan være noe farlig, eller noe som er ubehagelig for den. Ville dere gå til dyrlegen? Høres ut som vorte. Men ville sjekket hos legen, smådyrklinikk:)
Strawberrygirl Skrevet 10. oktober 2008 #3 Skrevet 10. oktober 2008 Har den hatt det lenge? Er det på begge ørene? Sprer det seg til nesa? Min rotte fikk skorper på ørene, så spredde det seg til nesa, og litt ut i pelsen, og på labbene. Tok den med til dyrlegen, og det viste seg å være skabb. Fikk behandling som jeg betalte 600kr for (og jeg fikk rotta gratis)! Men tok en stund, så kom det tilbake. Da avlivet jeg den. Skabb er veldig smittsomt fra dyr til dyr, så hvis dene ene har det, så får garantert den andre det også. Uansett, jeg ville tatt meg en tur til dyrlegen:) - Lykke til, og håper det bare er en vorte eller lignende!
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 11. oktober 2008 #4 Skrevet 11. oktober 2008 Har den hatt det lenge? Er det på begge ørene? Sprer det seg til nesa? Min rotte fikk skorper på ørene, så spredde det seg til nesa, og litt ut i pelsen, og på labbene. Tok den med til dyrlegen, og det viste seg å være skabb. Fikk behandling som jeg betalte 600kr for (og jeg fikk rotta gratis)! Men tok en stund, så kom det tilbake. Da avlivet jeg den. Skabb er veldig smittsomt fra dyr til dyr, så hvis dene ene har det, så får garantert den andre det også. Uansett, jeg ville tatt meg en tur til dyrlegen:) - Lykke til, og håper det bare er en vorte eller lignende! ehh?
Gjest GJES Skrevet 12. oktober 2008 #5 Skrevet 12. oktober 2008 Det høres veldig ut som øremidd. En tur til dyrlegen er å anbefale, og begge rottene må medisineres Gjelder også om den andre rotta ikke viser tegn til øremidd. Lykke til!
anneluk Skrevet 9. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 9. november 2008 takk for svar. gikk til dyrlegen. De hadde blodsugende lus (stakkars). De har fått behandlig og er glade rotter igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå