Gjest Gjest_Trist_* Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg har vært gift med en mann i 7 år. På mange måter er han en fantastisk mann. Han viser meg hver eneste dag gjennom handling at han elsker meg, han er kjempeflink i huset, tjener godt og har bra jobb og bra utdanelse. Vi har det fint sammen i hverdagen og ler mye. Til tross for dette, vurderer jeg nå å gå fra han. Hvorfor? Vi har ikke noe sexliv i det hele tatt... Han har egentlig aldri vist noen særlig stor seksuell interesse overfor meg. Han tar sjelden initiativ, annet enn at han spør "er du trøtt?" når vi legger oss, og da mener han at hvis jeg svarer nei, er han klar for sex. Det er ingen seksuell spenning mellom oss. Det var litt mer de første årene i forholdet, for da var jeg forelsket og det plaget meg ikke å ta initiativ. Dessuten var ikke sex så viktig for meg da jeg var yngre. Jeg har nok blitt mye mer opptatt av seksualitet etter at jeg fylte 30, og dermed blir savnet etter sex større. Jeg er, i all beskjedenhet, en attraktiv kvinne. Jeg ønsker meg et forhold hvor seksualiteten har større rolle, å leve sammen med en mann som jeg er trygg på og elsker, og at vi sammen kan leke litt... Forrige gang vi hadde sex, i sommer, begynte jeg å gråte under akten fordi det føltes helt feil å ha sex med mannen min. Han merket det ikke... For en måned bestilte vi time hos psykolog, og venter fortsatt på den timen. Men er det håp? Går det an å få dette til å funke???
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 Det høres ikke positivt ut,nei. Kjærlighet uten tiltrekning blir til slutt vennskap. Når en først merker at det føles feil å ha sex med sin mann/kone da er min mening at det ikke går an å få tilbake tiltrekningen. Du kan ikke tvinge kroppen til å føle noe den ikke føler. Jeg vet hva du mener. Jeg avsluttet forholdet til min samboer fordi det føltes helt feil. Alt var feil selv om han var snill og god. Vi hadde barn sammen,men jeg kunne ikke snu utviklingen. Det var for sent.
Nigo-san Skrevet 6. oktober 2008 #3 Skrevet 6. oktober 2008 Det blir jo bare gjetning fra min side, men jeg ser ikke for meg at det kan funke sånn som det er nå. Hvis begge partene har veldig svak sexlyst, så er det nok greit. Men hvis en av partene føler et savn... Sex er en veldig liten del av et forhold når det fungerer greit. Men det er en tilsvarende stor del av et forhold når det IKKE fungerer greit.
Gjest men Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 Bestill time hos legen også. Det kan være hormonmangel, B12-mangel++ som virker inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå