Gå til innhold

hvordan skifte farge på en del av et bilde?

Anbefalte innlegg

Gjest hyggelig
Skrevet

Nå har jeg googlet, "youtubet" og prøvd gjentatte ganger i både paint.net og gimp, men klarer altså ikke å skifte farge på kun kjolen i et bilde. Noen som kan hjelpe/har tips?

Må være mulig å gjøre i et gratisprogram e.l.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt lille forslag:

1. Path, klikk inn kjolen, selection from path

2. Colors, colorize

Gjest hyggelig
Skrevet

Jeg er inne på paint.net nå, men finner ingenting som heter Path... Vet du hva det ligger under?

Skrevet

Ingen anelse hva det heter i Paint .NET, om det overhode finnes der. Jeg bruker GIMP.

Gjest hyggelig
Skrevet

Ok. Jeg har GIMP også, men det er på norsk så jeg vet egentlig ikke hva path betyr.... Går jeg på fil først, eller noe?

Tusen takk for svaret iallefall :)

Skrevet
Ok. Jeg har GIMP også, men det er på norsk så jeg vet egentlig ikke hva path betyr.... Går jeg på fil først, eller noe?

Ikke på fil nei, det ligger i den vanlige "verktøykassen", hos meg er det den midterste knappen på 2. linje, en hvit stående tegning forbundet med en blå og gul tegning. Ligger rett under knappen for frihåndsmarkering. Hvis du gidder og er stø på hånden kan du forsåvidt like gjerne bruke frihåndsmarkering for å merke inn kjolen. Når man da har klikket seg hele veien rundt kanten av det man vil ha med går man ned i boksen under verktøykassen og trykker den øverste av de to knappene, hos meg heter det "selection from path".

Jeg har forøvrig GIMP 2.4.6, det kan være du har annerledes hvis du har nyere/eldre.

Gjest hyggelig
Skrevet

Tusen takk for hjelpa! FIkk det til, men fikk ikke helt til å dekke hele kjolen med farge siden det var så mange "kriker og kroker" som ikke lot seg "tegne rundt".

Jeg får vel bare kjøpe meg en ny kjole engang, virker lettere det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...