Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Har sitti å lest noen tråder inne her på forumet og leste til min store overraskelse at det er noen som mener at det å hente posten er husarbeidet.. Hehe, mulig det bare er jeg som ikke har regnet det som der før, men har aldri falt meg inn å tenke på dette som husarbeid
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 6. oktober 2008 #3 Skrevet 6. oktober 2008 Ville mer regnet det som trening. Hehe, ja ikke sant Også syns jeg faktisk det er koselig å blad igjennom posten (minus regninger da) Men trives faktisk med å blad i reklame og sånn
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 Husarbeid er det vel ikke helt.. Men det er jo en kjedlig ting som må gjøres hver dag, som å rydde litt, vaske kopper osv. Her i huset henter mannen posten og går ut med søppel, papir/papp og plast. Mens jeg leverer blikkbokser, flasker og klær til automatene utenfor nærbutikken. Vi fordeler de litt kjipe oppgavene, selv om ikke alt er "husarbeid"...
Colargol Skrevet 6. oktober 2008 #6 Skrevet 6. oktober 2008 Ikke hos oss heller. Tar man ikke inn posten naturlig når man er på vei inn/ut av huset? Tror jeg sjekker postkassa mer enn en gang om dagen (vanedyr :gjeiper: ), greit nok med de som bor i blokk og har postrom, men ellers er jo gjerne postkassa lett tilgjengelig og de fleste går vel ut og inn av huset/leiligheta minst en gang i døgnet!
mia83 Skrevet 6. oktober 2008 #7 Skrevet 6. oktober 2008 Her regnes det ikke som husarbeid. Den som har anledning til å hente posten først av oss, gjør det. Ellers synes sønnen i huset at der stas å få ta inn posten av og til
Elbereth Skrevet 6. oktober 2008 #8 Skrevet 6. oktober 2008 Haha, her er det ikke husarbeid nei. Den første som kommer hjem om dagene tar med posten på vei forbi postkassen. På lørdagene og andre fridager rusler den mest nysgjerrige av oss bort og henter posten.
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #9 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg som tar inn posten selv om jeg kommer sist hjem, har en litt distre samboer
Trampe Skrevet 6. oktober 2008 #10 Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Husarbeid?? Å ta inn posten? Nei, nå må de gi seg da... Her i huset henter den som er ute først etter posten er kommet. Nå stort sett meg fordi jeg er hjemme på dagtid. Kanskje jeg skulle bruke det som argument overfor mannen: Nå har jeg henta posten, da er det rett og rimelig at du vasker badet Endret 6. oktober 2008 av Trampe
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #11 Skrevet 7. oktober 2008 Ikke hos oss heller. Tar man ikke inn posten naturlig når man er på vei inn/ut av huset? Tror jeg sjekker postkassa mer enn en gang om dagen (vanedyr :gjeiper: ), greit nok med de som bor i blokk og har postrom, men ellers er jo gjerne postkassa lett tilgjengelig og de fleste går vel ut og inn av huset/leiligheta minst en gang i døgnet! Det er ikke alle som har postkassen rett utenfor døren. Vi har postkassen opp en lang, bratt bakke, og det er ingen av oss som går forbi dette stedet på vei verken til/fra jobb eller noen andre steder. Så vi må ens ærend opp denne bakken for å hente posten (og da kan det fort bli litt småkjekling om hvem som skal gå opp, særlig når det er sludd, stiv kuling og et tynt islag i bakken ) Jeg regner det forøvrig ikke som husarbeid.
Gjest Ansjoni Skrevet 7. oktober 2008 #12 Skrevet 7. oktober 2008 Regner ikke akkurat det å ta inn posten som husarbeid nei, den tas som regel på vei inn eller ut. Nå har vi postbokser i første etasje i blokka også da, så særlig krevende er det ikke. Det er bare en postnøkkel da, så vi bytter på å ha den. Ikke får vi særlig mye post heller, så det holder å titte et par tre ganger i uka.
Gjest AnneShirley Skrevet 7. oktober 2008 #13 Skrevet 7. oktober 2008 Om det kalles "husarbeid" eller ei er vel ikke akkurat poenget. Det er en av de mange oppgaver som må gjøres av minst en av beboerene daglig. Vi har ca 300 meter å gå til postkassa, så for oss er det et poeng at en av oss tar oss tid til å gjøre det. Vanligvis den som ikke lager middag.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #14 Skrevet 7. oktober 2008 Husarbeid og husarbeid, jeg regner ikke handling direkte som husarbeid heller jeg, men det er jo noe en av oss må gjøre. Vi har nesten en kilometer til postkassa, samboern kjører forbi på vei fra jobb, så ofte henter han den. Om vi måtte gått den strekningen ville det faktisk vært en nokså tidkrevende oppgave, tipper det tar ca et kvarter tur-retur Noen dager tar vi det som en luftetur, andre dager henter han den som sagt på veien.
Gjest New Dawn Skrevet 7. oktober 2008 #15 Skrevet 7. oktober 2008 Nei, det har jeg aldri sett på som husarbeid .. eller arbeid i det hele tatt. Postkassen står ca. 20 meter fra inngangsdøren, så førstemann hjem tar posten med seg inn .. Og hvis førstemann har glemt det, så tar nestemann det inn ... og hvis ..
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #16 Skrevet 8. oktober 2008 Hos oss er posthenting likestilt med middagslaging, i allefall i følge mannen Hver dag når vi kommer hjem fra jobb prøver han seg med "jeg henter posten og du lager middag". Vi har kanskje 50 meter å gå til postkassen så ikke helt rettferdig fordeling av arbeidsoppgaver så han må nok hjelpe til med middagen selv om han henter posten Ser ikke på det som husarbeid.
Gjest Marillia Skrevet 8. oktober 2008 #17 Skrevet 8. oktober 2008 Vet ikke om jeg ser på henting av post som husarbeid, men jeg betrakter det nok som en del av vanlige oppgaver som skal fordeles på alle i familien.
abelille Skrevet 9. oktober 2008 #18 Skrevet 9. oktober 2008 Vi har postkassen opp en lang, bratt bakke, og det er ingen av oss som går forbi dette stedet på vei verken til/fra jobb eller noen andre steder. Vi har ca 300 meter å gå til postkassa Hvorfor er postkassa så langt unna? Så vidt jeg vet må man ikke lenger ha dem på postkassestativ. Man kan godt ha dem i oppkjørselen dersom man ønsker det.
Gjest AnneShirley Skrevet 9. oktober 2008 #19 Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Hvorfor er postkassa så langt unna? Så vidt jeg vet må man ikke lenger ha dem på postkassestativ. Man kan godt ha dem i oppkjørselen dersom man ønsker det. Det er ikke alle som bor i et boligfelt, vet du.. Vi bor landlig til og huset vårt ligger en stubb fra hovedveien. Så "avkjørselen" kan nok fint være flere hundre meter lang.. Og ennå lengere for noen. Endret 9. oktober 2008 av AnneShirley
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #20 Skrevet 9. oktober 2008 Hvorfor er postkassa så langt unna? Så vidt jeg vet må man ikke lenger ha dem på postkassestativ. Man kan godt ha dem i oppkjørselen dersom man ønsker det. "Oppkjørselen" vår er en gårdsvei på 1 km. Tror ikke postbudet ville blitt så glad for at vi insisterte på å ha postkassa ved husveggen, ettersom vi er eneste husstand på den strekningen og han må kjøre samme kilometeren tilbake for å få levert post til andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå