Gjest Cathena Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg gikk til innkjøp av Basiron i forrige uke, fordi jeg fikk et voldsomt utbrudd på kjeven og andre plasser (mangen store kviser tett i tett). Jeg vet noe av dete kom av en medisin jeg fikk på sykehuset, da dette var en av bivirkningene. Jeg har lest at et må være forsiktig osv., ved bruk av denne. Jeg smørte på og kjente ikke noe ting svie eller noe som helst, jeg forsatte å smøre på i litt større områder og ikke bare direkte, jeg ble ikke rød heller. Nå en uke etter, jeg er sjokkert, huden har blitt kjempe fin, kvisene minker enormt, de bare trekker seg tilbake for å si det sånn. Jeg trodde ikke denne hadde noe virkning i det hele, siden jeg ikke "merket" noe. Jeg kommer nå alltid til å ha en Basiron gel liggende, når jeg får sånne utbrudd!
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg gikk til innkjøp av Basiron i forrige uke, fordi jeg fikk et voldsomt utbrudd på kjeven og andre plasser (mangen store kviser tett i tett). Jeg vet noe av dete kom av en medisin jeg fikk på sykehuset, da dette var en av bivirkningene. Jeg har lest at et må være forsiktig osv., ved bruk av denne. Jeg smørte på og kjente ikke noe ting svie eller noe som helst, jeg forsatte å smøre på i litt større områder og ikke bare direkte, jeg ble ikke rød heller. Nå en uke etter, jeg er sjokkert, huden har blitt kjempe fin, kvisene minker enormt, de bare trekker seg tilbake for å si det sånn. Jeg trodde ikke denne hadde noe virkning i det hele, siden jeg ikke "merket" noe. Jeg kommer nå alltid til å ha en Basiron gel liggende, når jeg får sånne utbrudd! Wow! Imponerende, hvor får du køpt Basiron? På apotek?
rabagast Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 Den får du på apotek, ja. Benzoylperoksid er vel noe av det mest effektive du får uten resept, men du bør ikke overdrive i begynnelsen (kan få tørr/sår hud) og husk at det kan bleke hår og tekstiler.
Gjest Cathena Skrevet 6. oktober 2008 #5 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg var veldig redd for at jeg skulle bli rød i begynnelsen, så jeg brukte den bare på kvelden, nå bruker jeg den 2 ganger om dagen. Tror det faktisk er veldig ulikt fra hud til hud hvordan de tåler denne, siden jeg ikke merket noe som helst. Men overdriver ikke for det, det kan jo lett snu om!
tomatsuppe Skrevet 6. oktober 2008 #6 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg får eksem av benzoylperoksid, og det er ikke noe særlig gøy. Så anbefaler alle å være forsiktige i begynnelsen, slik det står på pakningsvedlegget.
Jean Skrevet 6. oktober 2008 #7 Skrevet 6. oktober 2008 Den typ av BPO som säljs på Apoteken är tyvärr inte microniserade in i minsta molekyl, detta innebär att många väldigt ofta tyvärr inte får hjälp utan huden runt om blir väldigt trasig och förstörd. Många upplever även eksem och nässelutslag pga av den varianten. Däremot har både Obagi och Jan Marini en annan form som är microniserad in i minsta molekyl vilket gör att deras BPO-preparat kan penetrera vidare ned i Dermis, då får man en bättre verkan och effekten blir bättre samt inte samma otäcka biverkningar. Men man bör ändå vara försiktig då själva substansen är starkt vävnadsdödande. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Søtpotita Skrevet 6. oktober 2008 #8 Skrevet 6. oktober 2008 Denne brukte eg ein del i tenåra, kjøpte eit eksemplar for eit år sidan men eg måtte straks vaske det vekk. Eg fekk nemleg store raude flekkar der eg påførte kremen. Så dersom nokon skal prøve den så prøv på eit lite område fyrst!
Pingting Skrevet 6. oktober 2008 #9 Skrevet 6. oktober 2008 Basiron fungerer veldig bra på meg! Men: jeg har opplevd at den kan bleke putevar o.l. om man tar den på før man legger seg. da er det greit å legge et håndkle over.
Gjest Cand. Pharm Skrevet 6. oktober 2008 #10 Skrevet 6. oktober 2008 De fleste tåler basiron godt, men det er nokså vanlig å bli litt rødflammete på huden i begynnelsen. Det kan være lurt å starte med å smøre gelen på og vaske den av etter en times tid til huden har blitt vant til behandlingen. Basiron finnes også som en vaskegele. Husk at både vaskegeleen og geleen kun skal påføres områder med kviser, ikke i hele ansiktet. Hilsen farmasøyten
Hilde Christina Skrevet 7. oktober 2008 #11 Skrevet 7. oktober 2008 Bare vær obs på at Basiron funker på samme måte som alle andre billige kvisetryllestaver. Tørke ut, tørke ut, tørke ut Så ikke bli overrasket om urenhetene kommer tilbake ganger 10 om noen uker..
Gjest Cathena Skrevet 7. oktober 2008 #12 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg føler ikke i det hele tatt at den tørker ut huden, ikke nå iallefall.
Jean Skrevet 7. oktober 2008 #13 Skrevet 7. oktober 2008 Billigt och billigt... BPO är ett välgenomtänkt medicinskt ämne som faktiskt är en av huvudbeståndsdelarna i antibiotikakrämen "DUAC", det tillsammans med Klindamycin gör denna gel verksam där ofta tetracyklinet upphör att fungera (Oralt). Jag för min del blir själaglad då det finns billiga kroppsegna substanser bl a som verkligen fungerar i mänsklig vävnad. Varför köpa en massa kosmetisk dynga som bara lägger sig i överhuden och lurar folk på pengar? Däremot är det som jag sa, de preparat som finns receptfritt på Apoteket som är lite luriga. Och som någon här nämnde, är det inte så att hela ansiktet ska smörjas in utan enbart problemområdena. Men i det fallet tycker jag att Marini och Obagi har mer lika substanser som BPO i DUAC-krämen då. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #14 Skrevet 8. oktober 2008 Kan Basiron hjelpe for blank/fet hud og hudormer også?
Gjest *lucky* Skrevet 8. oktober 2008 #15 Skrevet 8. oktober 2008 Hvorfor velge basiron når aberela er så mye bedre???
Gjest *lucky* Skrevet 8. oktober 2008 #16 Skrevet 8. oktober 2008 Kan Basiron hjelpe for blank/fet hud og hudormer også? Aberela hjelper mot dette.
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #17 Skrevet 8. oktober 2008 Er ikke Aberela sterkere og på resept?
Gjest *lucky* Skrevet 9. oktober 2008 #18 Skrevet 9. oktober 2008 Er ikke Aberela sterkere og på resept? Jo det er på resept. Sikkert sterkere enn basiron også men det spiller vel ingen rolle så lenge det fungerer mye bedre.??
Hilde Christina Skrevet 9. oktober 2008 #19 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg føler ikke i det hele tatt at den tørker ut huden, ikke nå iallefall. Nei, det følte ikke jeg heller når jeg brukte det da jeg var 15... helt til huden min klikket og jeg endte opp med en masse arr.
lille katt Skrevet 9. oktober 2008 #20 Skrevet 9. oktober 2008 Men: jeg har opplevd at den kan bleke putevar o.l. om man tar den på før man legger seg. da er det greit å legge et håndkle over. Det gjør den absolutt. Vær litt obs på det hvis dere har sengetøy som dere er redd for... Bare vær obs på at Basiron funker på samme måte som alle andre billige kvisetryllestaver. Tørke ut, tørke ut, tørke ut Så ikke bli overrasket om urenhetene kommer tilbake ganger 10 om noen uker.. Basiron er ikke noen billig kvisetryllestav... det er et legemiddel som faktisk har en helt konkret effekt på huden. Jo det er på resept. Sikkert sterkere enn basiron også men det spiller vel ingen rolle så lenge det fungerer mye bedre.?? Det spiller jo en rolle så lenge man må til legen for å få resept . Nei, det følte ikke jeg heller når jeg brukte det da jeg var 15... helt til huden min klikket og jeg endte opp med en masse arr. Og dette mener du helt og holdent skyldes at du brukte Basiron da du var 15? Antakelig er det helt andre årsaker til at du utviklet verre akne. Hormonene dine, for eksempel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå