Gå til innhold

Skal kjøpe sykkel

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Fia_*
Skrevet

Vi skal kjøpe oss sykler, men har ikke så mye peiling så vi trenger noen tips og råd først.

(Jeg vet sykkelen må prøves før vi kjøper).

Vi skal bruke sykkelen på grus, asfalt og i skogen. I skogen skal vi kjøre på skogsbilveien, men også på stier. Vi kommer ikke til å herje helt voldsomt i ulendt terreng over store steiner og stubber.

Vi skal også frakte den med oss på fly, så det er også greit om den ikke er for tung.

Vi vil ha kvalitet, og har lite til overs for ting som ikke holder.

Jeg har lest at det viktigste er å kjøpe en god ramme, fordi alt annet kan byttes ut etter hvert, men hvordan vet jeg at ramma er god?

Hva skal vi legge vekt på når vi er i butikkene og skal se/prøve sykkel?

Vi skal ikke ha racerstyre.

Vi heller mot terrengsykkel, men er litt usikker på om det er smart å kjøpe hybrid istedenfor. Hva taler i så fall for/mot hybrid?

Vi har helst ikke lyst til å bruke så mye som kr 10.000,- pr sykkel, men det er muligens tilbud elelr prutningsmonn nå om høsten. Eller er det lurere å vente til vinteren med å kjøpe?

For å ikke lage en undøvendig lang tråd, så kan jeg like godt avslutte med å spørre om noen vil dele så mange tips og råd som mulig med meg når det gjelder kjøp av sykkel.

Vi er:

Mann 183 cm høy og 85 kg.

Meg: 170 cm høy og 75 kg (tipper bare, da jeg ikke har vekt er størrelse 40/42).

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Fia_*
Skrevet

Da har vi kjøpt sykler, og trenger ikke lenger tips om kjøp.

Kr 4.990,- for veiledende kr. 10.000,- lar vel høre av seg? :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...