Gjest Betty89 Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Hei nå har det seg at jeg skal fly hjem fra Hamar til Stavanger på fredag. Og jeg har aldri flydd alene før. Når jeg betalte valgte jeg "Elektroisk billett". Jeg kopierte en "bekreftelse" på at jeg har kjøpt fly billett. Det står " Electronic Ticket Itinerary/Receipt". Men vet ikke hvordan den funker. Hvor skal jeg skjekke inn? Jeg har kunn 10 min fra jeg kommer til flyplassen til å skjekke inn, så dette må skje fort. P.S jeg har ingen bagasje! Hjelp
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 Hvilket flyselskap er det? Med Norwegian trenger du i hvert fall ikke sjekke inn innenriks når du ikke har bagasje. Vet ikke hvordan det er med SAS, men der kan du i hvert fall uansett sjekke inn på nett fra 22 timer før. Hvor lang tid har du på flyplassen? Husk at du må gjennom sikkerhetssjekken også.
Gjest Betty89 Skrevet 6. oktober 2008 #3 Skrevet 6. oktober 2008 Hvilket flyselskap er det? Med Norwegian trenger du i hvert fall ikke sjekke inn innenriks når du ikke har bagasje. Vet ikke hvordan det er med SAS, men der kan du i hvert fall uansett sjekke inn på nett fra 22 timer før. Hvor lang tid har du på flyplassen? Husk at du må gjennom sikkerhetssjekken også. Reiser med SAS. Jeg kommer med toget 19:07, og flyet går 20:00. Jeg trodde jeg hadde god tid, helt til jeg så det stod at jeg måtte skjekke inn senest 19:20. Da har jeg 13 min på meg. (Får for guds skyld håpe at toge ikke er forsinket.) Så jeg kan skjekke inn på nettet før jeg tar toget til flyplassen? Det hadde vært greit. Men jeg må vel få billetten en plass? (boarding card) *Stresset*
Gjest Betty89 Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 YES! Jeg fant det ut Leste på SAS Forresten når det står: "Latest Check-in" betyr det at jeg må være der uansett før 19:20 selv om jeg har allerede skjekket inn før jeg ankommer flyplassen?
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #5 Skrevet 6. oktober 2008 Du trenger ikke boardingkort innenlands. Gå inn på sas.no og sjekk inn der. Du kan også sjekke inn på automat, men der kan det også være kø, så det beste er å sjekke inn på nett. Ville uansett beregnet lenger tid på flyplassen neste gang, tog/busser kan jo også bli forsinket. Men god tur
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #6 Skrevet 6. oktober 2008 Forresten når det står: "Latest Check-in" betyr det at jeg må være der uansett før 19:20 selv om jeg har allerede skjekket inn før jeg ankommer flyplassen? Nei, det betyr at du må være sjekket inn før det. Og så må du være ved gaten før den stenger
Gjest Betty89 Skrevet 6. oktober 2008 #7 Skrevet 6. oktober 2008 Takk for gode svar Neste gang skal jeg nokk beregne litt bedre tid
Glitnir Skrevet 7. oktober 2008 #8 Skrevet 7. oktober 2008 Dersom du ikke har bagasje og reiser innenlands med SAS, så trenger du ikke sjekke inn verken på nett eller på flyplassen. Du kan bare gå rett til gaten med utskriften, kredittkortet eller legitimasjonen din. Men om du vil velge sete er det jo greit å ha sjekket inn på nett da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå