Gå til innhold

"venninne" ødelegger forholdet

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_karianne88_*
Skrevet

Kjæresten min har ei veninne som alltid klenger veldig på han, passer på å alltid være ved siden av han når er på fester, sender en del meldinger til han på facebook, msn, ol. Jeg har fortalt han flere ganger at jeg opplever dette som ubehagelig, men han sier alltid at de bare er gode venner og at de alltid har vært det. Siden dette er en jente som han har kjent i flere år før vi traff hverandre føler jeg ikke at jeg kan kreve at han kutter kontakten med henne, men det gjør så vondt å se de to sammen:(

Jeg vet at han ikke har følelser for henne eller noe, men jeg tror hun har følelser for han. Hun setter seg demonstrativt i fanet hans hver gang jeg kommer i nærheten av de og passer på å avbryte hvis jeg prøver å snakke til han!

Kan noen fortelle meg hva jeg skal gjøre? jeg vil bare ha henne unna uten å miste han!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overse henne.

Dersom du prøver å ødelegge vennskapet deres, kommer du til å bli gjennomskuet, og blir den som sitter igjen med skjegget i postkassa.

Gjest LanaLane
Skrevet

Jeg ville ha sagt til kjæresten min at det er greit at hun snakker med ham etc, men når det kommer til det fysiske så er det stopp. Nei, det er IKKE greit at hun setter seg i fanget hans på fest!

Når hun avbryter deg, henvend deg mot henne og si "vent litt", ikke vær frekk men gi henne klar beskjed om at dette ikke er akseptabelt.

Kompisen til kjæresten min er akkurat likedan og forteller meg på msn hvor vakker jeg er og hvor heldig kjæresten min er og at jeg er drømmedama. Jeg ler det bare bort eller skifter tema med en gang. Jeg fortalte dette til kjæresten min og han vet at det ikke er noe ifra min side så han synes det er greit så lenge det ikke skjer noe fysisk fra kompisens side.

Du må nok bare venne deg til mailene, sms'ene og sånt, du kan ikke bestemme hvem han skal omgås, men du kan trekke en grense ved fysisk berøring som du mener er forbeholdt deg og jeg mener du kan be kjæresten din om å ikke gi henne respons på de tingene hun gjør og sier som ligger i grenseland mellom passende og upassende.

Skrevet

Jeg synes du skal drite i henne og konsentrere deg om han.

Om han ikke er så sløv at han liker tanken på en sjalu dame og en like sjalu venninne så er han mann nok til å ta deg seriøst og lempe henne av fanget når hun dumper ned.

"Denne plassen er opptatt,vet du."

Men da må du fortelle han at du ikke sitter på fanget til gutter som liker deg og si at du ikke liker at hun markerer revir på en så tåpelig måte.

Jeg hadde satt hvem som helst på plass om jeg visste det plaget min kjære.

Gjest Gjest_karianne88_*
Skrevet

jeg har prøvd å overse henne i flere år nå, men det er til tider vanskelig! har fått høre av felles venner av de at de hadde noe på gang for mange år siden, men at han ikke ville mer. Hvorfor kan hun ikke bare gi slipp på han og la oss være i fred? Jeg vet at jeg kanskje overreagerer litt, men jeg begynner å bli rimelig lei av dette. kanskje hun tenker at hvis ikke hun får han, skal ingen andre ha han heller...?

Skrevet

Basert kun på det du skriver tror jeg også at hun egentlig vil ha noe mer enn en kompis i kjæresten din. Jenter er verdensmestere i å skape situasjoner som på overflaten synes helt tilforlatelige, men som alle som opplever dem skjønner at er alt annet enn tilforlatelige. Bare tenk på utfrysingsmobbing: ingen bruker vold eller sier stygge ting, men utfrysingen er likevel reell og ikke til å ta feil av verken for dem som fryser ut eller den som blir frosset ut. Hvorfor i huleste skulle noen bestandig sitte på fanget til en som bare er en venn, enten denne vennen har en annen partner eller ikke? Pleier hun å være sånn med venninner også, eller? Nei, jeg tenkte meg det.

Det er jo en reell mulighet for at ikke kjæresten din ser hva hun driver med - menn er ikke alltid så gode på sånt spill. Så jeg synes du ikke skal klage mer til kjæresten din. Hvis du virkelig vil gjøre noe med saken, og ikke nøye deg med å heve hodet i verdig overbærenhet, kan du isteden satse på å bruke lignende kjipe knep for å få henne til å fremstå som liten, dum, etc., uten å noengang kunne tas på at du er direkte ufin mot henne. På den måten kan du også sette opp store øyne og påberope deg den største uskyld hvis hun skulle finne på å konfrontere deg (eller han).

Det er selvsagt ikke noe snilt å gi henne samme mynt igjen, men det er jammen meg ganske utspekulert å prøve å så splid mellom kjærester også!

Skrevet

Så lenge han ikke sier fra om at hun ikke kan sitte på fanget hans, så lenge han ikke forsvarer deg når hun avbryter deg, så kommer hun ikke til å gi seg. Da tror hun at hun har overtaket og at han egentlig heller vil ha henne enn deg.

Selvsagt vil kjæresten din heller ha deg. Men det skjønner ikke hun, pga at han ikke viser det og er bestemt.

Gjest Tigress
Skrevet

Det kan jo dessutan hende at dei faktisk berre er vener, og at ho berre synest det er stas å treffe han.

Skrevet
Det kan jo dessutan hende at dei faktisk berre er vener, og at ho berre synest det er stas å treffe han.

Selvsagt, og..? Det plager ts, forståelig nok etter min mening.

TS: Krev fanget 'ditt' på en humoristisk måte neste gang hun deiser innom, med et smil til henne og et blunk til typen din. Sikker på at han vil like det :)

Skrevet

Selvsagt, men det er ikke dermed sagt at hun må "klenge" på han på denne måten allikevel. Jeg er ganske fysisk i min omgang med mine kompiser, men når de får kjærester prøver jeg å kutte kraftig ned på "kosingen", nettopp på grunn av respekt for deres forhold.

Gjest Gjest_karianne88_*
Skrevet

tusen takk for svar alle sammen! Det er ikke det at jeg tror han vil velge henne fremfor meg, men det irriterer meg at det går ann å vise så lite respekt for andre mennesker, som hun gjør! takk for tips om hvordan jeg kan håndtere situasjonen:) skal teste det ut neste gang!

Skrevet
tusen takk for svar alle sammen! Det er ikke det at jeg tror han vil velge henne fremfor meg, men det irriterer meg at det går ann å vise så lite respekt for andre mennesker, som hun gjør! takk for tips om hvordan jeg kan håndtere situasjonen:) skal teste det ut neste gang!

Noen ganger er det bare en omgang god gammeldags rundjuling som hjelper. Dette er nok et av disse tilfellene.

Gjest karianne_88
Skrevet

Ja, da har det vært helg igjenn da! Vi skulle bare være hjemme og kose oss, men det ble lite med kos for min del. Mens jeg satt å så film satt han å pratet med denne venninna si på msn... Jeg forstår bare ikke hvorfor hun liksom skal være mere interesant enn meg når det er meg han har valgt å bo sammen med og være kjæreste med. Våknet natt til lørdag med mareritt om de to sammen!

Jeg blir helt utslitt av å hele tiden føle at jeg må være perfekt for å komme foran henne! Jeg har bestemt at det ikke blir aktuelt at hun skal komme på besøk hos oss, noe som han heldigvis har aksepter, men jeg føler meg som en hurpe som ikke lar kjæresten min omgås vennen sin som han vil. Ikke det at han sier så mye om at han vil treffe henne eller noe.... huff... vet bare ikke hva jeg skal gjøre. Vil så gjerne bare glemme det å ikke la det gå innover meg, men det er så vanskelig:S

Gjest Tigress
Skrevet

Eg trur du må gjere noko med sjølvbiletet ditt, eg. Det høyrest ikkje ut som dei gjer noko gale, men det verkar som om du brukar utruleg mykje tid på å tenkje på denne dama. Sidan typen din brukar tid på ho så er ho heilt sikkert ei kul dame, men det er no deg han er saman med, så du er tydeleg bra nok. Prøv å fokusere på det. Det vil alltid finnest andre bra damer der ute, det tyder ikkje at ikkje du er bra nok.

Gjest Betty89
Skrevet

Typen din har tydligvis problemer med å avvise denne venninnen. Forstår han ikke at du blir såret eller? :nei:

Synes du skal be han være avvisende mot denne venninna. Hvis han elsker deg; så avviser han henne og minsker kontakten med henne.

Synes du skal ta en prat med denne venninnen hans, om hun ikke slutter. Hva faen hun tror? Kjæresten din er med deg, og da er det DU som skal sitte på fanget... ONLY ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...