Gjest -ts- Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg og min kjære har vært sammen i snart 6 måneder og jeg har det utrolig bra sammen han. Jeg bor så og i hos han i huset hans.. Has eks samboer bodde der før, men gikk fra han i mars pga han hadde vært utro (Kysset en annen dame 2 ganger på fest) De var samboere i 5 år og var utrolig close, de hadde virkelig et liv sammen... I går så fant jeg en eggeløsningstest og graviditetstest som hun ikke hadde tatt med seg og fikk høre av min kjære at de planla barn og prøvde i en periode. Dette gjorde utrolig vondt for meg å vite, at de faktisk hadde det så bra at de ønsket å sette et nytt liv til verden. Han er forresten 27 år, jeg er 24. Eksen han var 25 hvis det har noen betydning.. Er dette helt latterlig av meg å reagere på? Er litt ekkelt å se "fysiske spor" etter hun i huset enda, småting som hun har glemt igjen... Vil gjerne høre deres meninger, vet jo at alle har en fortid, men noen har mer bagasje enn andre, og kan være vanskelig å takle. Føler på en måte at jeg ikke kan konkurrere med en dame han har vært sammen med så lenge, at jeg ikke "når opp" eller kan måle meg med hun...
Gjest *Mim* Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 Det er deg han er sammen med nå, ikke sant? Det er sikkert ikke lett, men du bør la tanken på henne gå, ellers ødelegger du forholdet deres med dette. Så ja - jeg synes du tenker for mye.
Vera Vinge Skrevet 6. oktober 2008 #3 Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Jeg forstår godt at det er vondt for deg å se slike spor. Det kan ikke være bare lett for deg å skulle komme inn etter at han har hatt et seriøst forhold i flere år. Det er ikke noe du kan holde i mot ham, siden alle har rett på en fortid, som du sier. Men du har lov til å bli lei deg, syns jeg. Samtidig tenker jeg at du bare må forholde deg til dette på en eller annen måte. Og tenke at han har valgt deg nå. Jeg vet ikke noe om bakgrunnen til at han kysset en annen, men jeg blir også nysgjerrig på om alt var helt bra mellom dem siden han valgte å gjøre det. Det er ikke sikkert han ønsker å legge ut til deg om samlivet med eksen, men kanskje han kunne beroliget deg hvis du fortalte ham at du syns det er vanskelig å tenke på fortiden hans? Jeg syns det er viktig å snakke sammen om slike ting. Når jeg sier snakke sammen, mener jeg å lufte følelsene dine, og ikke mase om dette til evig tid. På et eller annet tidspunkt må du også la det få fred, om dere skal klare å fokusere på nåtiden og framtiden sammen. Endret 6. oktober 2008 av Vera Vinge
Gjest -ts- Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg forstår godt at det er vondt for deg å se slike spor. Det kan ikke være bare lett for deg å skulle komme inn etter at han har hatt et seriøst forhold i flere år. Det er ikke noe du kan holde i mot ham, siden alle har rett på en fortid, som du sier. Men du har lov til å bli lei deg, syns jeg. Samtidig tenker jeg at du bare må forholde deg til dette på en eller annen måte. Og tenke at han har valgt deg nå. Jeg vet ikke noe om bakgrunnen til at han kysset en annen, men jeg blir også nysgjerrig på om alt var helt bra mellom dem siden han valgte å gjøre det. Det er ikke sikkert han ønsker å legge ut til deg om samlivet med eksen, men kanskje han kunne beroliget deg hvis du fortalte ham at du syns det er vanskelig å tenke på fortiden hans? Jeg syns det er viktig å snakke sammen om slike ting. Når jeg sier snakke sammen, mener jeg å lufte følelsene dine, og ikke mase om dette til evig tid. På et eller annet tidspunkt må du også la det få fred, om dere skal klare å fokusere på nåtiden og framtiden sammen. Jeg trengte å høre dette. Vi har snakket noe om dette, og han sa at de hadde mange tunge tider, men også at ting var utrolig bra også. Vi har pratet ut om det med at han var utro, og det var mest spenningen og at det var så "ulovlig" at han gjorde dette. Dette kom ikke ut før et år etterpå, og hun dro fra han på dagen. Er bare litt ekkelt å tenke på at når de har vært så close og hatt det så bra sammen, at han klarer å kysse en annen dame. Men som du sier, de kan ha hatt tunge tider når det skjedde... Er bare vanskelig å svelge så mye bagasje og tenke fremover når det ikke er å lenge siden det ble slutt mellom de...
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #5 Skrevet 6. oktober 2008 Hun dro fra han i mars i år? Og dere har vært sammen i 6 måneder? Ble han sammen med deg dritfort etter at hun forlot han eller ? Virker merkelig for meg hvis jeg har forstått det riktig..
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #6 Skrevet 6. oktober 2008 Nå vil ikke jeg være "slem" ved å si dette her... Men jeg synes du bør være litt forsiktig med å innvolvere deg altfor mye altfor raskt med denne mannen... Han har akkurat avsluttet ett lengre forhold, selvom det var henne som dro.. De har vært ganske seriøse siden de planla å få barn sammen.. og dette er ikke lenge siden... Sier bare dette fordi du KAN risikere å bli såret, sier bare KAN.. Kanskje jeg tar helt feil her... Min historie: Jeg dro fra Xn.. min på dagen pga av lignende ting, brudet var turbulent. Han gikk temmelig sjapt inn i ett nytt forhold (selvom det var jeg som stakk og han burde vært litt sår...) Hun bodde så og si hos han.. Etter ett halvt år endte vi faktiskt opp sammen igjen.. Denne jenta satt selvfølgelig igjen meget såret!
Gjest -ts- Skrevet 7. oktober 2008 #7 Skrevet 7. oktober 2008 Ja, ting gikk veldig fort fra det ble slutt mellom de til vi ble sammen. Men det var 1,5 år siden de planla barn. Forholdet hadde skrantet mye siste året.. Kjenner han endel fra før. Men hvis dere ser utenom at ting gikk lit fort her da, er ikke det jeg lurer på.. Lurer bre på hvordan jeg skal takle at han hadde prøvd å få barn og planlagt barn i tidligere forhold jeg.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #8 Skrevet 7. oktober 2008 Ja, ting gikk veldig fort fra det ble slutt mellom de til vi ble sammen. Men det var 1,5 år siden de planla barn. Forholdet hadde skrantet mye siste året.. Kjenner han endel fra før. Men hvis dere ser utenom at ting gikk lit fort her da, er ikke det jeg lurer på.. Lurer bre på hvordan jeg skal takle at han hadde prøvd å få barn og planlagt barn i tidligere forhold jeg. I så fall så syns jeg du bare skal la det ligge. Det er hans fortid, og i grunn ikke din sak. Det har ingenting å gjøre med det som skjer nå. Hvis du på død og liv MÅ tenke på det, kanskje du skal være glad for at de ikke fikk det til? Så jeg antar at svaret er ja, du tenker for mye. Dette har ingenting med deg å gjøre, og det er ikke noe du behøver å bekymre deg for. Det er et og et halvt år siden, og det er jo ikke som om de prøver fremdeles.
Nigo-san Skrevet 7. oktober 2008 #9 Skrevet 7. oktober 2008 Lurer bre på hvordan jeg skal takle at han hadde prøvd å få barn og planlagt barn i tidligere forhold jeg. Seriøst jente, du er jo heldig! Tenk om han faktisk hadde fått barn, da måtte du ikke bare takle tanken på at de hadde prøvd. Da måtte du takle to oppløpne snørrunger, stor bidragsgjeld og en ekskone, hissig som et lemen. Det er mange nok som beskriver en sånn hverdag her på KG Joda, jeg vet at følelser ikke er rasjonelle og det ikke er så lett. Men når man kommer litt opp i alder så skal det godt gjøres å IKKE ha en fortid. Jeg synes du skal være glad til for at din ikke har materialisert seg i store konflikter, samværskrangel og mas og kjas.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå