Gjest Vaskekona Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 hei. Jeg er en jente som sammen med en kollega jobber og rengjør en barnehage. Da rengjør vi kjøkkebenker, og vaskene, toletter, bad, stellebord-rom, gulver, fjerner flekker etter maling og støvtørk av garderover ved behov. det som er ekkelt med det hele er at vi bare har jobba der i 4 dager og ser allerede på avdelingen for de over 6 mnd til 1 1/2 år krabber rundt på gulver som burde bones/poleres og hele barnehagen burde faktisk skures ned (eller pusses opp). Eieren passer ikke på at de koster opp og rydder etter seg merker vi, selvom det er sånn det skal være. Hun har altså et ansvar, for at vi kan imøtekomme hennes krav. En venninne av meg ble med innom barnehagen. Hun har 3. vakt i en barnehage som vil si at hun er den som alltid rydder. Hun kikket over å sa at de kunne umulig koste etter seg slik de påsto, da hun så hele lekerommet nedstrødd av pærler på gulvet. Har også snakket med en annen i familien som er daglig leder for en barnehage. Hun sa at barnehager alltid skal være ryddige før renholdere evt. kommer. På stolene i småbarnsavdelingene er det gamle ketchupflekker, matrester og de er kjempe klissete. De burde rett og slett byttes. Når man tar på dem føles det som lim. kvalm Spiserommet var fullt av kastanjenøtter og det ligger bamser i kriker og kroker (det vil si: da kan dem umulig koste slik dem sier, og slik avtalen er). Avtalen er: Vi rydder og rengjør der vi kommer til, vi flytter ikke på noe. Så merker vi da, at hun ikke får sine ansatte til å rydde opp for seg, kun ute etter å legge ”feller” for å se om vi har vært der (de forrige kom ikke hver dag, slik avtalen er og de har kastet tre søpplesekker med mopper rett utenfor barnehagen som hun ikke har kastet etter dem heller). Den dagen jeg og min kollega begynte sparket hun det forrige byrået foran oss! Er ikke det rimelig uproft? Dagen etter første dag vi var der, ringte jeg opp for å høre hva hun syns om renholdet. Jeg ba henne rydde opp, og hun sa det lå en brunostbit på et gulv. Siden sa hun ”vi får se an noen dager”... Jaha? Hva vil det si, lurer jeg på... Hun har hatt fem byråer ansatt der før fikk jeg vite etter oppstart. Hun var misfornøyd med alle sa hun. Da ringte det jo en liten bjelle så klart. Da kan man kanskje gå litt i seg selv, å se om man kanskje har urealistiske forventninger til renholdet? Kritikk tar vi, men ikke i form av at man skal prøve å legge ut feller (vi fant ”fellene” i allefall). Hva ville dere gjort? Vi har to mnd’s oppsigelsestid, men hvis de ikke skjerper seg så går vi på dagen. I kveld skal vi dit igjen. Finner jeg masse pærler, modellkitt og ting som ikke skal være gir jeg henne en sjangse til, men hun sa jo dette: ”De ansatte syns det ikke var noe bedre her nå, kanskje verre enn før”. Hvorfor vil hun ha oss der da? PS: Syns ikke det er veldig forsvarlig for barn i smpbarnsavdelingen å ha barn der nå i det hele tatt, men orker ikke blande inn mattilsynet og slikt. Da blir det vel den stormen?
Gjest *Mim* Skrevet 6. oktober 2008 #3 Skrevet 6. oktober 2008 Hvis det ikke er kostet, legg igjen en lapp om at det må gjøres. Hvis det ikke er forsvarlig at barn er der, bør dere varsle synes jeg - men jeg skjønner ikke helt det med at det er for møkkete, for dere vasker jo hver dag? Dere kan jo tilby dere å vaske ned barnehagen skikkelig om det trengs?
Gjest Gjest_t.s_* Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 Hvis det ikke er kostet, legg igjen en lapp om at det må gjøres. Hvis det ikke er forsvarlig at barn er der, bør dere varsle synes jeg - men jeg skjønner ikke helt det med at det er for møkkete, for dere vasker jo hver dag? Dere kan jo tilby dere å vaske ned barnehagen skikkelig om det trengs? barnehagen burde hatt noe som heter hovedrengjøring. det har dem bestilt. to ganger pr år, men nå har dem i følge henne som driver stedet hatt dugnad, og vil avvente denne hovedrengjøringen. det kan umulig ha vært dugnad der siden stoler og bord satt som limt til gulvet (holdt på å rive med meg plasten), og jeg så det godt m.tp oppå lister hvor det lå 0,5 cm støv osv. Vi har allerede sagt i fra ang. det at dem må koste, og dette har hun presisert at dem gjør selv flere ganger også. så vi får ringe igjen da. å be henne be sine ansatte igjen om og ikke slurve?
¤Tigerlily¤ Skrevet 6. oktober 2008 #6 Skrevet 6. oktober 2008 Be om et møte, og fortell at hvis ikke kunden holder sin del av avtalen, vil det være umulig for dere å gjøre skikkelig rent.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå