Gå til innhold

Grunner til å ha et skjult telefonnummer for kjæreste/samboer/kone

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to telefonnumre, der det ene er uregistrert, dvs at det ikke vises i telefonkataloger. Jeg hadde en periode mye problem med SIM-kortet mitt fra Telenor, og måtte få tilsendt nytt kort i posten. I mellomtiden kjøpte jeg et SIM-kort med kontantkort fra NetCom, som jeg bare skulle bruke mens jeg ventet på det nye kortet. Siden dette var midlertidig, valgte jeg å kun gi nummeret til foreldrene mine, så de kunne få tak i meg om det var noe, så var jeg heller helt utilgjengelig for alle andre den stunden.

Jeg sørger for å bruke kortet en gang innimellom, bare for å opprettholde abbonnementet, men det er ingen skumle hensikter bak mitt uregistrerte abbonnement. Nå har ikke jeg kjæreste for tiden, da, men kan ikke tenke meg at jeg hadde gitt fra meg det nummeret med mindre det ble behov for det. Jeg bruker jo tross alt ikke det SIM-kortet til vanlig.

Så vi får håpe det er noe slikt i din situasjon også :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvor har regninger kommet da? Eller er det kontantkort?

Skrevet

Han nås vel på telefon en gang i løpet av døgnet der han er?

Jeg ville bare ringt han og spurt. Så har du det overstått.

Skrevet
Huff, fikk en ekkel følelse av det der.

Det kan jo ikke ha med jobb å gjøre ettersom det står registrert på ham. Da ville det stått på jobben.

Har hørt om menn som har ekstra sim-kort for å skjule for kona, men det er jo ikke sikkert det er sånn i dette tilfellet.

Akkurat det er jo bare tull! Jobbtelefoner blir registrert på arbeidstakers navn. Dette vet jeg da både samboer og hans bror (som jobber i ulike firma) har jobbtlfnr som hvis du slår opp nummerene på tlfkatalogen på internett, så kommer navnene deres opp, ikke firmanavn overhodet.

Dumt å uroe folk med feil info.

Gjest Grafica
Skrevet
Han nås vel på telefon en gang i løpet av døgnet der han er?

Jeg ville bare ringt han og spurt. Så har du det overstått.

Kanskje hun ikke vil ta det på telefon? Vet bare selv at jeg liker ikke å ta slike ting på telefon, man snakker mye bedre face to face. Men det er jo bare min mening :)

Skrevet
Akkurat det er jo bare tull! Jobbtelefoner blir registrert på arbeidstakers navn. Dette vet jeg da både samboer og hans bror (som jobber i ulike firma) har jobbtlfnr som hvis du slår opp nummerene på tlfkatalogen på internett, så kommer navnene deres opp, ikke firmanavn overhodet.

Min nåværende jobb er den første hvor jobbtelefonens nummer står registrert på mitt navn, så du burde ikke uttale deg så kategorisk. Noen telefoner er rett og slett ikke bundet til én arbeidstaker, men til et f.eks. et kjøretøy, et kontor eller en båt. Andre telefoner er rimelig fast knyttet til arbeidstakere, men man ønsker ikke å gi ut ansattes navn selv om man gir ut et kontaktnummer.

Skrevet

Det er nok forskjellig praksis der du... Min samboers jobbtelefon er registrert på firmaet.. ;)

Skrevet
Jeg får ikke snakket med han før tidligst onsdag fordi han er på jobb. Noen uker borte, noen uker hjemme ja. Vi har hatt det slik i 20 år, og jeg har stolt på han hele tiden.

Han har ingen familie i utlandet. Hele familien hans bor i en omkrets av 3 mil, og abonementet er et kontantab, og ikke spes billig.

synes ikke du selv at det er litt rart at mannen din ikke er tilgjengelig på noen som helst måte selv om han er på jobb? Bare en liten tanke som slo meg, 14 dager siden kortet var brukt, sikkert også 14 dager siden han var hjemme også da... men ikke så viktig å bruke ett annet nummer når han er borte, for da er ikke du i nærheten å kan ha mulighet til å kontrollere telefon ol alikevel.. Bruker kanskje det andre sim kortet bare når han er hjemme.. Han må jo ha noe å skjule?? Utrolig synd at du ikke får sjekket kortet..

Skrevet
Min nåværende jobb er den første hvor jobbtelefonens nummer står registrert på mitt navn, så du burde ikke uttale deg så kategorisk. Noen telefoner er rett og slett ikke bundet til én arbeidstaker, men til et f.eks. et kjøretøy, et kontor eller en båt. Andre telefoner er rimelig fast knyttet til arbeidstakere, men man ønsker ikke å gi ut ansattes navn selv om man gir ut et kontaktnummer.

Greit nok. Poenget mitt var at det at simkortet er registrert på hans navn behøver ikke utelukke at det er et simkort i forbindelse med jobben. Det burde ikke være vanskelig å forstå.

Jeg synes bare ikke at det er vits å skremme TS ved å si at siden simkortet står i hans navn så kan det ikke være en firmatelefon. For det kan det!

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Takk for svar alle sammen! :)

Jeg vet ikke mer enn jeg gjorde i går, men jeg vil bare avklare, det er ikke snakk om en jobbtelefon! Som jeg sa i går kan han ikke bruke mobil i forbindelse med jobben sin, og arbeidsgiver ringer privattelefonen når de ønsker å snakke med han.

Jeg synes heller ikke det er rart at jeg ikke kan ringe han. Slik var det da han jobbet i Nordsjøen, og slik er det fremdeles. Han må ringe meg, og om han kan ringe avhenger av satelittelefonens forbindelse der han er.

Fortsett gjerne å komme med innspill. Jeg kan ikke gjøre så mye annet enn å vente...

Skrevet

Hei du :)

Du burde jo spørre han som flere her sier, men det er også et par andre tting du kan gjøre...

Du kan vente noen uker med å spørre (hvis du holder ut...) og følge med på han... om han virker urolig, eller virker som han leter etter noe.

Eller du kan legge simkortet et sted så han finner det, uten at han vet at du har sett det. Så kan du prøve å ringe han noen ganger på det nr du vet han bruker (altså det vanlige) og sjekke om han har tlf slått av...

Du kan også bare la simkortet ligge på nattbordet/kjøkkenbordet, så han vet at du har sett det... Da burde han vel si noe?

Men; jeg henger meg med på teoriene om at det ikke er noe snusk... kan være mange gode grunner til å ha et ekstra simkort, som andre har nevnt over meg her ;)

Skrevet
Greit nok. Poenget mitt var at det at simkortet er registrert på hans navn behøver ikke utelukke at det er et simkort i forbindelse med jobben. Det burde ikke være vanskelig å forstå.

Jeg synes bare ikke at det er vits å skremme TS ved å si at siden simkortet står i hans navn så kan det ikke være en firmatelefon. For det kan det!

Dette er helt riktig. Jeg har hatt to jobbtelefoner, begge stod i mitt navn.

Skrevet

Rart så mange som reagerer på at hun ikke får tak i mannen. Eksen min jobbet på båt, da snakket jeg gjerne ikke med ham på en mnd. Slik har venninna mi det nå. Og det helt uten at samboeren hennes er utro av den grunn.

Skrevet (endret)

Min samboers navn er ikkje registrert på jobbtelefonen.

Edit: Og eg såg no når eg leste det andre innlegget dit at det ikkje var heilt det du meinte. sorry.

Endret av muesli_5
Skrevet
Min samboers navn er ikkje registrert på jobbtelefonen.

Nei vel, men så var ikke dette poenget mitt heller. Klarer ikke folk å lese skikkelig? Alt må inn med teskje.

Skrevet
Noen grunner til at jeg eller bekjente har vært totalt utilgjengelig uker i strekk:

- Dårlig dekning under vann og inni fjell, selv i moderne vestlige land

- Fravær av fungerende mobilnett i det landet

- Forbud mot å bære privat elektronikk på anlegget hvor man bor og jobber

- Så langt ute på sjøen at ikke noe nett er innen rekkevidde

Jeg vet ikke hvilken verden KG-brukere flest lever i, men i min verden finnes det mange gode, hederlige grunner til å være utilgjengelig lenge om gangen.

Rart så mange som reagerer på at hun ikke får tak i mannen. Eksen min jobbet på båt, da snakket jeg gjerne ikke med ham på en mnd. Slik har venninna mi det nå. Og det helt uten at samboeren hennes er utro av den grunn.

Minsamboer har en riesejobb, og da han reiser i hele verden er det ikke alle som har lite god dekning at det i det hele tatt er vits å ringe, ellers så er det ikke dekning når han er ute på båter.. Så det er mange muligheter til hvorfor en ikke kan ha kontakt med sin kjære over en periode..

Og slik som TS sier, så jobber mannen i Nordsjøen, og da er det ikke bare bare å ringe hjem heller..

Håper du ikke kverner tankene dine for mye over dette, før du har fått snakket med mannen på en eller annen måte

:klemmer:

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet
Minsamboer har en riesejobb, og da han reiser i hele verden er det ikke alle som har lite god dekning at det i det hele tatt er vits å ringe, ellers så er det ikke dekning når han er ute på båter.. Så det er mange muligheter til hvorfor en ikke kan ha kontakt med sin kjære over en periode..

Og slik som TS sier, så jobber mannen i Nordsjøen, og da er det ikke bare bare å ringe hjem heller..

Håper du ikke kverner tankene dine for mye over dette, før du har fått snakket med mannen på en eller annen måte

:klemmer:

Takk. :)

Han jobber ikke i Nordsjøen nå, nå reiser han over hele verden.

Men jeg ville bare få fra at jeg ikke reagerer på at jeg ikke får tak i han, fordi det har vært slik hele tiden.

Skrevet
Nei vel, men så var ikke dette poenget mitt heller. Klarer ikke folk å lese skikkelig? Alt må inn med teskje.

nå prøvte eg å rette opp i det, siden eg missforstod deg.

Skrevet

Hei, TS.

Min første tanke var som flere har nevnt her, et gammelt simkort som brukes som backup om det andre ikke virker. Jeg kjenner flere som har en reserve, men jeg vet ikke om dette er noe de informerer samboerne sine om. Hvis ikke er det mange potensielle utroskapsbeskyldninger i vente her i landet. :ler:

Om du har vært sammen med denne mannen i 20 år og aldri hatt følelsen av at han er utro, så ville jeg ikke bekymret meg. Det er fort gjort å tenke sånn når man oppdager ting som ikke helt har en åpenbar logisk forklaring, men inntil det motsatte er bevist ville jeg tatt det for gitt at han ikke har gått bak ryggen din. :) Du ser jo reaksjonen hans når du sier at det dukket opp et simkort du ikke vet hvem tilhører. Om han sier at det ikke er hans, kontakter du mobilselskapet igjen og ber om spesifisert faktura før du sier at du vet det er hans. Ikke verre enn det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...