Gjest Gjest_Sofia_* Skrevet 7. oktober 2008 #61 Skrevet 7. oktober 2008 Om han sier at det ikke er hans, kontakter du mobilselskapet igjen og ber om spesifisert faktura før du sier at du vet det er hans. Ikke verre enn det. Var det ikke kontantkort da...???
Jade Skrevet 7. oktober 2008 #62 Skrevet 7. oktober 2008 Går det ikke an å få en samtalespesifikasjon likevel? (tilbake i tid, altså, ikke fremover)
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #63 Skrevet 7. oktober 2008 nå prøvte eg å rette opp i det, siden eg missforstod deg. Beklager, jeg ble litt småprovosert siden det virket som det var så mange som sleit med å skjønne hva jeg egentlig mente, og jeg så ikke redigeringen din før etter jeg hadde klaget alt.... Alt i orden. Beklager TS, for å ha sporet litt av i tråden din. Håper du får snakket med mannen din snart. Kanskje bare å konfrontere han med kortet er lurest, da det slett ikke er sikkert det er noe svik eller hemmelighetskremmeri selv om det ikke er et jobbnr. Mange her som har kommet med mange gode uskyldige grunner som forslag til hvorfor din man har et ekstra simkort. Vil råde deg til å ikke trekke forhastede konklusjoner, da ingen her på forumet kjenner mannen din bedre enn det du selv gjør.
Småkjekset Skrevet 7. oktober 2008 #64 Skrevet 7. oktober 2008 Takk. Han jobber ikke i Nordsjøen nå, nå reiser han over hele verden. Men jeg ville bare få fra at jeg ikke reagerer på at jeg ikke får tak i han, fordi det har vært slik hele tiden. Det skjønner jeg
Gjest Gejst Skrevet 7. oktober 2008 #65 Skrevet 7. oktober 2008 Går det ikke an å få en samtalespesifikasjon likevel? (tilbake i tid, altså, ikke fremover) Ja, går det ann? er ikke det sånn at teleselskapet gir det bare til den som simkortet er registret til? eller kan jeg bare ringe telenor å spørre om jeg kan få samtalespesifikasjon til mobilnr til samboeren min?(i tilfelle mørke tanker om utroskap)
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 7. oktober 2008 #66 Skrevet 7. oktober 2008 Ja, går det ann? er ikke det sånn at teleselskapet gir det bare til den som simkortet er registret til? eller kan jeg bare ringe telenor å spørre om jeg kan få samtalespesifikasjon til mobilnr til samboeren min?(i tilfelle mørke tanker om utroskap)
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 7. oktober 2008 #67 Skrevet 7. oktober 2008 beklager, ble litt feil her.... "enter" for linjeskift er litt for automatisert... Nei, det er ikke mulig å få samtalespesifikasjoner uten å være eier, eller uten å vise skriftlig fullmakt. Jeg fikk ikke engang vite teleonnummeret til sim-kortet, kun navnet på eieren av kortet. Da jeg spurte om det var et gammelt kort, fikk jeg opplyst at abb. ble åpnet for noen år siden, og var sist i bruk for to uker siden. Jeg fikk ikke mer info uten å ha fullmakt. Nå har jeg en generell fullmakt liggende, og kunne vel fått mer informasjon hvis jeg hadde brukt den, men den har jeg ikke lyst til å gjøre slik det er nå.
Gjest Gjest_helle_* Skrevet 7. oktober 2008 #68 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg har også 2 simkort, et jeg som oftest bruker og et kontantkort-nr som jeg fikk med en mobil jeg kjøpte en gang. Har brukt det andre simkortet en gang iblant, for jeg fikk med et kontankort på 50kr som jeg ikke helt får brukt opp:ler: Hadde jeg hatt simkortet fra ungdomstiden min med det gamle nr mitt på fremdeles, så hadde jeg nok tatt vare på det og stappet det inn i tlf for å sjekke mld en gang i blant. Uansett - det kan altså finnes flere forklaringer, som du har fått med deg! Ikke enig i at du skal trikse og spille og leke privatdetektiv.. Jeg hadde bare sagt det som det er, du fant et sim-kort på gulvet, og det viste seg å være hans. Så ville jeg spurt hvorfor han hadde to simkort, av ren nysgjerrighet.
Christal Skrevet 7. oktober 2008 #69 Skrevet 7. oktober 2008 Sønnen fant et sim-kort på gulvet i stuen forrige uke, det var fra en annen leverandør enn vi vanligvis bruker, og jeg kontaktet leverandøren for å finne ut av hvem kortet tilhørte så jeg kunne levere det tilbake. Det tok noen dager før jeg fikk svar, men i dag tidlig kom svaret: kortet tilhører mannen min, han har hatt det i mange år, og det var sist i bruk for to uker siden. Nå skjønner jeg ingenting, og jeg er ærlig talt veldig såret og lei meg. Jeg kan ikke se en eneste grunn som forklarer hvorfor han har behov for to mobilnummere, og hvorfor han har holdt et telefonnummer skjult for meg i flere år! Nå spør jeg dere om det kan finnes noen logisk grunn til å skjule et telefonnummer, som jeg ikke ser nå fordi jeg er for sjokkert og lei meg? Jeg syns rett og slett at i stedenfor å ta alle sorgene på forskudd, så ville jeg ha ventet til jeg fikk snakket med mannen min. Jeg ville også ha sagt at jeg fant et simkort hjemme og lurer på om han vet hvem det er sitt, svarer han nei, så vet du jo litt mer og da kan du fortelle at du vet at det er hans. Så får du nok vite hvorfor. Det er ikke alltid at alt er så galt som man tror. Nå som det har gått noen dager etter du oppdaget det, føles det like ille ennå? Tror du virkelig, etter så mange års forhold at han går bak ryggen din? Håper at det hele har en logisk forklaring og det ikke er så ille som du tror.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #70 Skrevet 7. oktober 2008 beklager, ble litt feil her.... "enter" for linjeskift er litt for automatisert... Nei, det er ikke mulig å få samtalespesifikasjoner uten å være eier, eller uten å vise skriftlig fullmakt. Jeg fikk ikke engang vite teleonnummeret til sim-kortet, kun navnet på eieren av kortet. Da jeg spurte om det var et gammelt kort, fikk jeg opplyst at abb. ble åpnet for noen år siden, og var sist i bruk for to uker siden. Jeg fikk ikke mer info uten å ha fullmakt. Nå har jeg en generell fullmakt liggende, og kunne vel fått mer informasjon hvis jeg hadde brukt den, men den har jeg ikke lyst til å gjøre slik det er nå. Hvorfor vil du ikke sjekke opp ting før han kommer hjem, slik at du enten kan legge fra deg alle bekymringer, evt få vite om det er noe snusk?? Hadde jeg gjort, for jeg tror vel at når han først har skjult dette for deg over så lang tid, så vil han vel ikke plutselig ville dele sine hemmeligheter med deg nå heller? Grunnen til at du ikke fikk oppgitt tlf nr til simkortet er nok fordi han har det under hemmelig tlf nr, og hvorfor har han det tro? For at du ikke skal få nys i at han har et annet tlf nr. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg satt himmel og jord i bevegelse for å få oppklart ting før han kom hjem. Da kan du eneten glemme å konfrontere ham om sim kortet, eller dere må ta en oppvask med ham. Eller vil du ikke vite hva han bedriver med? Slik at du kan fortsette ekteskapet med skylapper på?
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 7. oktober 2008 #71 Skrevet 7. oktober 2008 Det er ikke alltid at alt er så galt som man tror. Nå som det har gått noen dager etter du oppdaget det, føles det like ille ennå? Tror du virkelig, etter så mange års forhold at han går bak ryggen din? Håper at det hele har en logisk forklaring og det ikke er så ille som du tror. Jeg har kommet over det første sjokket, og er vel mye roligere nå. Jeg er veldig glad i "The Serenity Prayer", og har funnet litt trøst i den... Jeg har akseptert at det ikke er så mye jeg kan gjøre med saken nå før han kommer hjem, og av en eller annen grunn gir det meg en slags ro.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 7. oktober 2008 #72 Skrevet 7. oktober 2008 Hvorfor vil du ikke sjekke opp ting før han kommer hjem, slik at du enten kan legge fra deg alle bekymringer, evt få vite om det er noe snusk?? Hadde jeg gjort, for jeg tror vel at når han først har skjult dette for deg over så lang tid, så vil han vel ikke plutselig ville dele sine hemmeligheter med deg nå heller? Grunnen til at du ikke fikk oppgitt tlf nr til simkortet er nok fordi han har det under hemmelig tlf nr, og hvorfor har han det tro? For at du ikke skal få nys i at han har et annet tlf nr. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg satt himmel og jord i bevegelse for å få oppklart ting før han kom hjem. Da kan du eneten glemme å konfrontere ham om sim kortet, eller dere må ta en oppvask med ham. Eller vil du ikke vite hva han bedriver med? Slik at du kan fortsette ekteskapet med skylapper på? jeg vet ikke helt hva jeg skal svare på dette... Jeg er ikke konfliktsky, men jeg er heller ikke den typen som griper fatt i enhver uregelmessighet med mistro. Jeg bruker vanligvis å roe ned situasjonen fram til jeg har alle fakta på bordet, framfor å overdramatisere og på den måten provosere fram en (mulig) unødvendig konflikt. Jeg vet at kortet står på ham, at det ble opprettet for noen år siden, ble sist brukt for to uker siden, og jeg vet at jeg ikke har visst om kortet før nå. Dette er fakta. Alt annet utover dette blir gjettinger selv om jeg får vite hvem han har ringt eller skrevet til, og når... for jeg vil fremdeles ikke vite hva som ble sagt eller skrevet, og heller ikke hvorfor. Jeg har nok informasjon til å høre om han lyver når jeg forteller han om sim-kortet, og det er egentlig alt jeg trenger akkurat nå. Men det er klart at jeg er nysgjerrig og spent på hva som vil komme fram...
Jade Skrevet 7. oktober 2008 #73 Skrevet 7. oktober 2008 Hvem sitt navn skulle han ha hatt det i da? Kona sitt navn:) Vet ikke om det går nå lengre, men kortet er jo flere år gammelt, og tidligere kunne man ihvertfall kjøpe telefonabonnement uten å registrere det på navnet sitt.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #74 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg er nok den som overdramatiserer til det motsatte er bevist, men håper du uannsett finner ut av dette.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #75 Skrevet 7. oktober 2008 Vet ikke om det går nå lengre, men kortet er jo flere år gammelt, og tidligere kunne man ihvertfall kjøpe telefonabonnement uten å registrere det på navnet sitt. Det går ikke lengre, og det er mange år siden det gikk
feuerstein Skrevet 7. oktober 2008 #76 Skrevet 7. oktober 2008 Det går ikke lengre, og det er mange år siden det gikk Man kan registrere på firma, fortrinnsvis et man ikke selv står registrert som tilknyttet, eller hvis man kjenner en vennlig sjel i butikken kan disse slå inn hva som helst av navn uten at det blir fanget opp. En tredje mulighet er falsk leg, så slipper man å bekymre seg for at den man har fått hjelp av til å registrere nummeret skal lekke.
Jade Skrevet 7. oktober 2008 #77 Skrevet 7. oktober 2008 Det går ikke lengre, og det er mange år siden det gikk Hvis du hadde lest hele det korte innlegget mitt, så hadde du sett at jeg viste til at abonnementet var opprettet for mange år siden, og at det derfor kunne ha vært uregistrert om han skulle brukt det til noe lugubert.
Gir Skrevet 7. oktober 2008 #78 Skrevet 7. oktober 2008 Grunnen til at du ikke fikk oppgitt tlf nr til simkortet er nok fordi han har det under hemmelig tlf nr, og hvorfor har han det tro? For at du ikke skal få nys i at han har et annet tlf nr. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg satt himmel og jord i bevegelse for å få oppklart ting før han kom hjem. Da kan du eneten glemme å konfrontere ham om sim kortet, eller dere må ta en oppvask med ham. Jeg har jobbet 2 år på et telecom kundesenter, og nei, man skal egentlig ikke få vite noe som helst om et simkort hvis man finner det. Kundekonsulenten har ikke lov til å si noen ting, og i hvert fall ikke si navnet på hvem som eier det og når det ble brukt sist, om det er et kontantkort etc! Er det hemmelig har ikke kundekonsulenten lov til å bekrefte at dette simkortet eksisterer i deres sytemer engang. Så her er det noen som har brutt reglene litt. Samtalespesifikasjon sendes kun dersom abonnenten selv ber om det, enten via sine egne sider på nettet eller ved å svare på flere kontrollspørsmål.
Mons Skrevet 7. oktober 2008 #79 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg har jobbet 2 år på et telecom kundesenter, og nei, man skal egentlig ikke få vite noe som helst om et simkort hvis man finner det. Kundekonsulenten har ikke lov til å si noen ting, og i hvert fall ikke si navnet på hvem som eier det og når det ble brukt sist, om det er et kontantkort etc! Er det hemmelig har ikke kundekonsulenten lov til å bekrefte at dette simkortet eksisterer i deres sytemer engang. Så her er det noen som har brutt reglene litt. Samtalespesifikasjon sendes kun dersom abonnenten selv ber om det, enten via sine egne sider på nettet eller ved å svare på flere kontrollspørsmål. Jeg har også lurt litt på hvordan trådstarter fikk opplysningene. Regner imidlertid med at hennes opplysninger i tråden stemmer med virkeligheten. I denne settingen ville jeg nok først spurt partneren om han hadde et annet telefonnummer. Hvis svaret var nei, så ville jeg da fulgt opp med hvem sitt simkort hun hadde funnet. Hvis mannen benekter at det er hans, begynner løgnene både å bli alvorlige og mannen fremstå som en tåpe. Forklaringen kan imidlertid være så enkel at han i visse jobbsammenhenger kan ha behov for ikke å fremstå med sin virkelige identitet.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #80 Skrevet 7. oktober 2008 Forklaringen kan imidlertid være så enkel at han i visse jobbsammenhenger kan ha behov for ikke å fremstå med sin virkelige identitet. Fordi det kan hende han er supermann?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå