Gir Skrevet 6. oktober 2008 #21 Skrevet 6. oktober 2008 Han er Jason Bourne! Borte og utilgjengelig fram til onsdag, men har glemt det hemmelige agent-simkortet sitt i gangen hjemme. Alt peker i den retningen. Eller han har et ekstra simkort grunnet at han vil være tilgjengelig Har du noen grunn til å tro at han kan ha vært utro? Jeg blir alltid like overrasket over at U-ordet dukker opp med en gang det skjer noe litt uvanlig / mistenkelig i noens samliv, men du har kanskje en grunn til å tenke at dette kan være et alternativ?
Gjest Gjest_Isolde_* Skrevet 6. oktober 2008 #22 Skrevet 6. oktober 2008 Han er nok utro og har et eget nummer som "elskerinnen" kontakter han på. Fikk du det svaret du ville ha? Hvorfor kan ikke folk bare snakke sammen, makan!! For et svar da huh, Kirsten? Du er jo akkurat som Kirsten Dunst selv. Men til ts..får jeg spørre hvofor du ikke får snakket med ham før onsdag? Jobber han med sånn noen uker hjemme -og noen uker borte reise-jobb? Det var nesten som å lese samboeren min sitt inlegg da jeg leste ditt, ts. Men han vet jo om det. Men altså, jeg hadde blitt mistenkelig om det der ja, men jeg kjenner jo ikke mannen din. Det kan hende det er en god grunn til det. Kanskje han har bare ikke nevnt det for deg siden det ikke er noe big deal, hvis det f.eks blir brukt til å ringe famile/slekt som bor fjernt, eller i utlandet f.eks. Har han familie/slekt i utlandet? Er det en sånn billig leverandør? Jeg har eb annen mobil jeg bruker når jeg ringer til hjemlandet..og den mobilen bruker jeg KUN når jeg ringer dit, for å snakke med resten av familen/slekta mi. Det er en sånn bilig greie fra en billig leverandør..man sparer masse!! Men altså, samboeren min, han vet om det..så din situasjon blir jo noe annet enn min egentlig. Mitt råd er å snakke med han. Det er nok det beste. Lykke til, og håper det ordner seg.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 6. oktober 2008 #23 Skrevet 6. oktober 2008 Han er Jason Bourne! Borte og utilgjengelig fram til onsdag, men har glemt det hemmelige agent-simkortet sitt i gangen hjemme. Alt peker i den retningen. Eller han har et ekstra simkort grunnet at han vil være tilgjengelig Har du noen grunn til å tro at han kan ha vært utro? Jeg blir alltid like overrasket over at U-ordet dukker opp med en gang det skjer noe litt uvanlig / mistenkelig i noens samliv, men du har kanskje en grunn til å tenke at dette kan være et alternativ? Nei, jeg har ingen grunn til å tro at han er utro.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 6. oktober 2008 #24 Skrevet 6. oktober 2008 For et svar da huh, Kirsten? Du er jo akkurat som Kirsten Dunst selv. Men til ts..får jeg spørre hvofor du ikke får snakket med ham før onsdag? Jobber han med sånn noen uker hjemme -og noen uker borte reise-jobb? Det var nesten som å lese samboeren min sitt inlegg da jeg leste ditt, ts. Men han vet jo om det. Men altså, jeg hadde blitt mistenkelig om det der ja, men jeg kjenner jo ikke mannen din. Det kan hende det er en god grunn til det. Kanskje han har bare ikke nevnt det for deg siden det ikke er noe big deal, hvis det f.eks blir brukt til å ringe famile/slekt som bor fjernt, eller i utlandet f.eks. Har han familie/slekt i utlandet? Er det en sånn billig leverandør? Jeg har eb annen mobil jeg bruker når jeg ringer til hjemlandet..og den mobilen bruker jeg KUN når jeg ringer dit, for å snakke med resten av familen/slekta mi. Det er en sånn bilig greie fra en billig leverandør..man sparer masse!! Men altså, samboeren min, han vet om det..så din situasjon blir jo noe annet enn min egentlig. Mitt råd er å snakke med han. Det er nok det beste. Lykke til, og håper det ordner seg. Jeg får ikke snakket med han før tidligst onsdag fordi han er på jobb. Noen uker borte, noen uker hjemme ja. Vi har hatt det slik i 20 år, og jeg har stolt på han hele tiden. Han har ingen familie i utlandet. Hele familien hans bor i en omkrets av 3 mil, og abonementet er et kontantab, og ikke spes billig.
Lissi Skrevet 6. oktober 2008 #25 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg får ikke snakket med han før tidligst onsdag fordi han er på jobb. Noen uker borte, noen uker hjemme ja. Vi har hatt det slik i 20 år, og jeg har stolt på han hele tiden. Han har ingen familie i utlandet. Hele familien hans bor i en omkrets av 3 mil, og abonementet er et kontantab, og ikke spes billig. Er du sikker på at han er på jobb?
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 6. oktober 2008 #26 Skrevet 6. oktober 2008 Er du sikker på at han er på jobb? Ja, jeg har ingen grunn til å tro noe annet.
Gjest Gjest_Sofia_* Skrevet 6. oktober 2008 #27 Skrevet 6. oktober 2008 For å bli ferdig med dette en gang for alle ville jeg ha spurt han når han kommer hjem. Er du ikke fornøyd med svaret eller ønsker å bli helt sikker så be om å få PIN koden slik at du kan sette det inn i din tlf. og se hva som ligger der av kontakter og evnt. SMS'er. Liker ikke spille videre på dette da det kan være en naturlig forklaring, MEN det er klart han har god sjanse til å være utro når han er så mye borte...... På den annen side, hvorfor da ha en egen tlf.....??? Her kan man spekulere mye - få visshet i dette så blir du ferdig med saken !!! Lykke til TS og hold oss gjerne oppdatert !!!
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #28 Skrevet 6. oktober 2008 Dette her lukter det litt lurerier av, og jeg ville nok ha sjekket ham skikkelig. Det er nok noe du ikke vet noe om, et dobbelt liv tenker jeg. Om det er utroskap eller andre kriminelle ting som foregår burde du få sjekket opp. Hvor er han nå, ville fått sjekket opp dette først. Få han til å slå på tlf med sim kortet i, så ser du hva som står der. Noe holder han skjult for deg.
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #29 Skrevet 6. oktober 2008 Bare en tanke her, kan det rett og slett være et tvillingsimkort? vet at kjæresten min har det, fordi han i en periode hadde to telefoner. Det har han ikke lenger, men det andre simkortet ligger et eller annet sted i huset.. du sier at det var i bruk for 2 uker siden? kan jo hende han fant det, satte det i telefonen for å se om det virket enda, og eventuelt sendte en melding. Hva med å kontakte selskapet og finne ut hva telefonnummeret til dette simkortet er? Håper det ikke er så ille som det kan virke som ihvertfall, ønsker deg masse lykke til!
Gjest *Mim* Skrevet 6. oktober 2008 #30 Skrevet 6. oktober 2008 Skjønner at du grubler deg ihjel, men som du ser kan det være både uskyldig og noe muffens. Prøv å ikke begrav deg i svarte tanker før du møter han igjen.
thapara Skrevet 6. oktober 2008 #31 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg har to ekstra simkort, tror samboeren vet om det ene. Har de fra tenårene, og putter de inn i mobilen av og til for å se om jeg har fått melding fra gamle venner. Ser ikke helt hvilke mystiske grunner han skulle hatt! Mao ikke bekymre deg
Lissi Skrevet 6. oktober 2008 #32 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg stusser på at han er helt utilgjengelig. Syns det høres ut som han lever et dobbeltliv. Men vi vet jo ikke, vi får gi fyren tvilen tilgode, krysser fingrene for deg at det er ei logisk forklaring.
Jade Skrevet 6. oktober 2008 #33 Skrevet 6. oktober 2008 Fikk du vite hvilket telefonnummer som hørte til simkortet? Har du ringt nummeret og hørt om det evt. var noe mobilsvar? Jeg tviler på at du vil finne gamle sms og numre på simkortet. Med mindre smsene har tikket inn siden sist gang det sto i en telefon. I dag lagres jo sms og telefonnumre i telefonene. Hvis jeg hadde hatt en elsker og av den grunn hatt et hemmelig nummer, så hadde jeg hatt en ekstra (billig) mobil også, så jeg hadde sluppet å stresse med å ta ut og inn simkortet. + at det er jo ikke så lett å få tak i noen når sim-kortet ikke står i. Og hvorfor skulle simkortet ligge å slenge? Simkortet kan høre til en GPS-sender. Men igjen - da ville den vert i GPS-senderen, ikke på gulvet. Broren min har sikkert en halv million sim-kort liggende. Han kjøper stadig nye sponsede mobiler med abonnement. Så tar han i sitt vanlige simkort i telefonen istedet. Da vil jo det nye ligge å slenge. Har mannen din nylig kjøpt ny mobil? SIM-kortet har nok IKKE blitt brukt til noe kriminelt/trakassering. Da hadde han selvsagt ikke registrert det på navnet sitt. Får du opp flere nr når du søker på mannen din på telefonkatalogen.no? Hvis sim-kortet bevisst er hemmelig. Så passer det jo bra at det er kontant-kort, siden man da ikke får regning i posten. Det er jo mulig at det er et reservenr, eller et nr. til en eller annen duppeditt som kan ha sim-kort i seg. Og at han brukte det for 14 dager fordi abonnementet blir avsluttet hvis man er inaktiv i f.eks. 30 dager.
Confidence Skrevet 6. oktober 2008 #34 Skrevet 6. oktober 2008 Fikk du vite hvilket telefonnummer som hørte til simkortet? Har du ringt nummeret og hørt om det evt. var noe mobilsvar? Jeg tviler på at du vil finne gamle sms og numre på simkortet. Med mindre smsene har tikket inn siden sist gang det sto i en telefon. I dag lagres jo sms og telefonnumre i telefonene. Hvis jeg hadde hatt en elsker og av den grunn hatt et hemmelig nummer, så hadde jeg hatt en ekstra (billig) mobil også, så jeg hadde sluppet å stresse med å ta ut og inn simkortet. + at det er jo ikke så lett å få tak i noen når sim-kortet ikke står i. Og hvorfor skulle simkortet ligge å slenge? Simkortet kan høre til en GPS-sender. Men igjen - da ville den vert i GPS-senderen, ikke på gulvet. Broren min har sikkert en halv million sim-kort liggende. Han kjøper stadig nye sponsede mobiler med abonnement. Så tar han i sitt vanlige simkort i telefonen istedet. Da vil jo det nye ligge å slenge. Har mannen din nylig kjøpt ny mobil? SIM-kortet har nok IKKE blitt brukt til noe kriminelt/trakassering. Da hadde han selvsagt ikke registrert det på navnet sitt. Får du opp flere nr når du søker på mannen din på telefonkatalogen.no? Hvis sim-kortet bevisst er hemmelig. Så passer det jo bra at det er kontant-kort, siden man da ikke får regning i posten. Det er jo mulig at det er et reservenr, eller et nr. til en eller annen duppeditt som kan ha sim-kort i seg. Og at han brukte det for 14 dager fordi abonnementet blir avsluttet hvis man er inaktiv i f.eks. 30 dager. Litt off topic : Nummerene kan lagres begge steder eller bare et av stedene
Gjest Miley Skrevet 6. oktober 2008 #35 Skrevet 6. oktober 2008 Har et gammelt simkort jeg og. Greit å ha om noe skulle skje med det jeg har. Alle telefonnumrene mine er lagret på det, så da er det bare å legge de inn på en eventuelt ny tlf. Kan være noe så enkelt. Tror jeg hadde hørt med han før jeg hadde begynt å bekymre meg. Og når jeg tenker meg om tror jeg aldri jeg har fortalt mannen i huset at jeg har to, fordi jeg ikke tenker på det selv.
Leanne Skrevet 6. oktober 2008 #36 Skrevet 6. oktober 2008 min mann har et ekstra simkort på et kontant kort. På dette er han tilkoblet fri familie med sine foreldre. Han har videre koblet samtalene, slik at når de ringer til det andre sim kortet ringer det på det sim kortet han bruker til vanlig. Slik ringer foreldrene hans gratis til han.... Det kan være en grunn til å ha et ekstra sim kort... Det er sikkert en logisk grunn til det... men hver så snill å del den med oss når du finner ut av det, for nå ble jeg nysgjerrig..
feuerstein Skrevet 6. oktober 2008 #37 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg stusser på at han er helt utilgjengelig. Syns det høres ut som han lever et dobbeltliv. Noen grunner til at jeg eller bekjente har vært totalt utilgjengelig uker i strekk: - Dårlig dekning under vann og inni fjell, selv i moderne vestlige land - Fravær av fungerende mobilnett i det landet - Forbud mot å bære privat elektronikk på anlegget hvor man bor og jobber - Så langt ute på sjøen at ikke noe nett er innen rekkevidde Jeg vet ikke hvilken verden KG-brukere flest lever i, men i min verden finnes det mange gode, hederlige grunner til å være utilgjengelig lenge om gangen. Om det mot formodning skulle være et simkort tiltenkt utroskap er mannen bra idiot som har det i sitt eget navn.
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #38 Skrevet 6. oktober 2008 Om det mot formodning skulle være et simkort tiltenkt utroskap er mannen bra idiot som har det i sitt eget navn. Hvem sitt navn skulle han ha hatt det i da? Kona sitt navn:)
feuerstein Skrevet 6. oktober 2008 #39 Skrevet 6. oktober 2008 Fortrinnsvis et av navnene han har falsk leg i, så slipper han å kjenne noen i telefonbutikken der han skaffer kontantkortet.
Lissi Skrevet 6. oktober 2008 #40 Skrevet 6. oktober 2008 Hvem sitt navn skulle han ha hatt det i da? Kona sitt navn:) Hehe, godt spørsmål;) Litt vanskelig å få registrert i andre sitt navn. Men at man har et ekstra simkort, som man går med i lomma, et hemmelig sådan og er utilgjengelig i mange dager er rimelig mistenksomt i mine øyne. Håper det beste:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå