Gjest Utlogget og lei meg Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Sønnen fant et sim-kort på gulvet i stuen forrige uke, det var fra en annen leverandør enn vi vanligvis bruker, og jeg kontaktet leverandøren for å finne ut av hvem kortet tilhørte så jeg kunne levere det tilbake. Det tok noen dager før jeg fikk svar, men i dag tidlig kom svaret: kortet tilhører mannen min, han har hatt det i mange år, og det var sist i bruk for to uker siden. Nå skjønner jeg ingenting, og jeg er ærlig talt veldig såret og lei meg. Jeg kan ikke se en eneste grunn som forklarer hvorfor han har behov for to mobilnummere, og hvorfor han har holdt et telefonnummer skjult for meg i flere år! Nå spør jeg dere om det kan finnes noen logisk grunn til å skjule et telefonnummer, som jeg ikke ser nå fordi jeg er for sjokkert og lei meg?
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 Ring ham på det en dag, fra en telefonkiosk eller noe sånt. Og spør ham så hvorfor han har det.
Antoinette Skrevet 6. oktober 2008 #5 Skrevet 6. oktober 2008 Han er nok utro og har et eget nummer som "elskerinnen" kontakter han på. Fikk du det svaret du ville ha? Hvorfor kan ikke folk bare snakke sammen, makan!!
angeleyes Skrevet 6. oktober 2008 #7 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg kan ikke komme på noen god grunn for at han skulle ha et skult telefonnr., men det betyr ikke at det ikke kan være en god grunn til det. Hva med å si at du fant dette kortet og spørre ham hva han bruker det til?
Nabodama Skrevet 6. oktober 2008 #8 Skrevet 6. oktober 2008 Huff, fikk en ekkel følelse av det der. Det kan jo ikke ha med jobb å gjøre ettersom det står registrert på ham. Da ville det stått på jobben. Har hørt om menn som har ekstra sim-kort for å skjule for kona, men det er jo ikke sikkert det er sånn i dette tilfellet.
Confidence Skrevet 6. oktober 2008 #9 Skrevet 6. oktober 2008 Sønnen fant et sim-kort på gulvet i stuen forrige uke, det var fra en annen leverandør enn vi vanligvis bruker, og jeg kontaktet leverandøren for å finne ut av hvem kortet tilhørte så jeg kunne levere det tilbake. Det tok noen dager før jeg fikk svar, men i dag tidlig kom svaret: kortet tilhører mannen min, han har hatt det i mange år, og det var sist i bruk for to uker siden. Nå skjønner jeg ingenting, og jeg er ærlig talt veldig såret og lei meg. Jeg kan ikke se en eneste grunn som forklarer hvorfor han har behov for to mobilnummere, og hvorfor han har holdt et telefonnummer skjult for meg i flere år! Nå spør jeg dere om det kan finnes noen logisk grunn til å skjule et telefonnummer, som jeg ikke ser nå fordi jeg er for sjokkert og lei meg? Jeg kan ikke se noen logisk grunn til at han har holdt dette skjult for deg i flere år. Man kanskje glemme å fortelle om at man har to nummer når man akkurat har møttes, men ikke i flere år! Siden det var i bruk for 14 dager siden så er det vel ikke særlig sannsynlig at det er jobbtelefon eller alarmtelefon som noen av forslagene over her er. Du får spørre han, og hvis du ikke tror på det svaret han gir deg så får du sette kortet (evt det nye kortet han sikkert har skaffet seg siden du har det gamle) inn i din egen telefon og se hvilke nummer han har lagret på kortet.
Gir Skrevet 6. oktober 2008 #11 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg har et ekstra simkort med et annet telefonnummer på, et kontantkort fra en annen operatør. Dette som en trygghet tilfelle det ene nettet ramler ut. Hvis Telenor ramler ut kan jeg bruke NetCom kontantkort så jeg ikke blir helt avskåret fra omverden. Tror ikke jeg har fortalt samboern om dette, rett og slett fordi jeg aldri tenker over at jeg har det og fordi det ikke har kommet opp noen diskusjon om dette i hverdagen... Kanskje dette kan være en forklaring? Men dette må du nok spørre mannen din om, ikke oss...
Gjest mistenksom Skrevet 6. oktober 2008 #12 Skrevet 6. oktober 2008 Hei! Føler veldig med deg, hadde blitt utrolig mistenksom dersom dette hadde vært meg. Det første jeg ville gjort er å prøve å sette inn sim-kortet i din telefon, for å se om det er pin-kode på det. Hvis det ikke er det kan du jo sjekke hvilke numre som ligger lagret der, evt. om det er meldinger som er lagret på sim-kortet. Dersom det er pin-kode på det ville jeg ringt til selskapet som har utstedt sim-kortet for å høre om det er mulig å få informasjon om hvor mye det er brukt, hvilke telefonnummer som er ringt osv. Etter du har prøvd dette ville jeg tatt det opp med han! Men synes det er rart at han har brukt det til noe "snusk" uten at du har lagt merke til det. I allefall siden han har hatt det i mange år... Får håpe det har en logisk forklaring. Lykke til!
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 6. oktober 2008 #14 Skrevet 6. oktober 2008 Hvorfor kan ikke folk bare snakke sammen, makan!! Kanskje fordi jeg ikke vil kunne snakke med ham før tidligst på onsdag, og jeg trengte å "snakke om det", men vil ikke utlevere ham til venner og familie...? Og nei, svaret ditt er ikke det jeg ville ha! Makan!
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 6. oktober 2008 #15 Skrevet 6. oktober 2008 Takk til dere som har svart meg på en ordentlig måte! Jeg har satt det inn i telefonen, men det er pin på det. Det kan være et ekstra-kort, som Gir foreslår. Det er ikke jobbtelefon, han kan ikke bruke mobil i forbindelse med jobben sin. Har har aldri gått rundt med to mobiler, og så fremt han ikke har gjemt en mobil også, han må bytte sim-kort i mobilen sin for å bruke det. Hemmelig agent... takk for forslaget, men noe gjør at jeg tviler på det.
AnetteR Skrevet 6. oktober 2008 #16 Skrevet 6. oktober 2008 Sønnen fant et sim-kort på gulvet i stuen forrige uke, det var fra en annen leverandør enn vi vanligvis bruker, og jeg kontaktet leverandøren for å finne ut av hvem kortet tilhørte så jeg kunne levere det tilbake. Det tok noen dager før jeg fikk svar, men i dag tidlig kom svaret: kortet tilhører mannen min, han har hatt det i mange år, og det var sist i bruk for to uker siden. Nå skjønner jeg ingenting, og jeg er ærlig talt veldig såret og lei meg. Jeg kan ikke se en eneste grunn som forklarer hvorfor han har behov for to mobilnummere, og hvorfor han har holdt et telefonnummer skjult for meg i flere år! Nå spør jeg dere om det kan finnes noen logisk grunn til å skjule et telefonnummer, som jeg ikke ser nå fordi jeg er for sjokkert og lei meg? Jeg har et simkort jeg er usikker på om mannen min vet jeg har. Siden jeg har hatt jobbtelefonen i 5-6 år nå, er det dette jobbnummeret jeg bruker. Men jeg har tatt vare på gammelt abonnement siden jeg ønsker å ha dette nummeret den dagen jeg eventuelt slutter i jobben, og det hender jeg skrur på telefonen for at dette ikke skal annuleres (type kontantkort), da kommer det som regel noen meldinger og ubesvarte anrop tikkende inn. Jeg har også i perioder lånt andre telefoner med simkort som ikke er mitt faste nummer på jobb, av ulike årsaker. (men da ville det jo ikke vært registrert i eget navn). Mulig mannen min vet dette, men ikke noe jeg har opplyst høyt om. Så om han finner et simkort han ikke visste var mitt hjemme en gang, håper jeg inderlig han spør meg i stedet for å legge ut spørsmålet på et forum.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 6. oktober 2008 #17 Skrevet 6. oktober 2008 Mulig mannen min vet dette, men ikke noe jeg har opplyst høyt om. Så om han finner et simkort han ikke visste var mitt hjemme en gang, håper jeg inderlig han spør meg i stedet for å legge ut spørsmålet på et forum. Og jeg sier igjen: jeg får ikke snakket med han før tidligst onsdag, og jeg valgte å legge det ut her framfor å involvere venner eller familie fordi jeg trengte å få litt perspektiv på det. Jeg er av den typen som må få tingene ned på jorda, hvis ikke vokser det seg himmelhøyt fordi jeg går å grubler på det, og det som kan være en uskyldig bagatell kan fortone seg som en ren krise i hodet mitt etter en stund. Når jeg ikke klarer å få det ned på jorda på egen hånd, trenger jeg hjelp til å få avdramatisert det, og i min naivitet trodde jeg at jeg kunne få det her.
Småkjekset Skrevet 6. oktober 2008 #18 Skrevet 6. oktober 2008 Har desverre ingen god forklaring på hvorfor han kan ha hatt et simkort hemmelig for deg.. Jeg har selv to simkort her hjemme, hvor da det ene er i telefonen hele tiden go det andre ligger rundt omkring.. Grunnen til at jeg har det ekstra simkortet er i sikkerhet hvis jeg klarer å sperre det andre, og slik at jeg kan får kontakt med verdenen rundt, og gi beskjed til jobbene mine at jeg må nåes på et annet nummer en viss periode. Du kan jo ta kontakt med teleselskapet simkortet er registrert på å prøve å få informasjon fra dem om hvem det er blitt ringt/sendt melding til, i håp om at det kan klare opp ting
sodapop Skrevet 6. oktober 2008 #19 Skrevet 6. oktober 2008 Så om han finner et simkort han ikke visste var mitt hjemme en gang, håper jeg inderlig han spør meg i stedet for å legge ut spørsmålet på et forum. Fordi??? Fordi det er galt å legge ut spørsmål på et forum? Du svarer jo på hennes innlegg,hadde hun ikke lagt ut innlegget her så hadde det ikke vært et spørsmål for deg å svare på. Hun har ikke mulighet til å spørre sin mann.
I'm persian - meaow Skrevet 6. oktober 2008 #20 Skrevet 6. oktober 2008 Kanskje han er hemmelig agent? Den tanken slo meg med en gang også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå