Gå til innhold

Min bror er utro

Anbefalte innlegg

Gjest jentatillars
Skrevet

Han har ei flott kone og to små jenter. Allikevel har jeg fått høre at han er utro.

Han har fått seg omtrent "fast" kjæreste et annet sted i landet, og treffer henne ofte. Jeg har navnet hennes via andre kanaler. Han vet ikke at vi vet.

Jeg blir så forbannet for at han kan gjøre noe slik mot småjentene sine og konen. Får lyst til å ringe til hun "andre" å be henne pelle seg unna.

Jeg VET at om konen hadde fått greie på dette, så hadde hun hevet han ut på sekundet. Og "kjæresten" har også mann og små barn.

Men så tenker jeg at jeg må være lojal mot min bror, og ikke ødelegge for småjentene så de mister faren sin.

Kanskje bare best å la de styre på, og ikke blande seg?

Eller hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville konfrontert broren din først i alle fall. jeg ville også følt at jeg måtte vært lojal mot broren min, men det er jo også feil å sitte å se på at dette skjer!

kanskje jeg ville gitt broren min et valg, kanskje "truet" han med å fortelle det til kona. men igjen, så er det jo hans valg. men jeg ville i alle fall konfrontert han, og sagt at dette er ikke en akseptabel oppførsel..

Gjest jentatillars
Skrevet

Om jeg konfronterer ham, så vet han med engang hvem som har sagt dette til meg (en i hans venneflokk), så jeg har på en måte sagt til denne vennen at jeg skal holde kjeft.- da ryker vennskaper der i tillegg.

Men jeg vet sannelig ikke hvordan jeg skal gå frem. Om jeg kommer til å tenke på at de får ordne opp selv. Ikke min sak, o.s.v.

Gjest realist
Skrevet

Du sier at de burde ordne opp selv? Men hvordan kan DE ordne opp når hun ikke vet noe og sannsynligvis aldri kommer til å få vite noe? Det som skjer hvis du ikke tar ansvar er at broren din kommer til å rundlure kona si og døtrene sine. Han kommer unna med å være drittsekk.

Kona kan ikke være med på å ordne opp i noe når hun ikke vet hva som foregår. Hun fortjener vel å få vite hva slags person hun er gift med, synes du ikke? Hun må få sjansen til å ta et valg basert på om HUN vil leve med en utro mann eller ikke. Ikke om DU eller BROREN DIN synes hun burde leve med en utro mann.

Fortell broren din at du vet. Gi han et valg om å fortelle det til kona selv. Hvis han ikke gjør det må du gjøre det.

Skrevet

Jeg ville ikke sagt noe... jeg tror jeg bare ville hintet til broren min om at jeg vet det og hva jeg synes om det. Les: Rasende blikk...

Det er tross alt best å ikke blande seg for mye oppi det. Håpe på at han tar til vettet og ordner opp selv eller at konen får greie på det på en eller annen måte... men ikke via deg. Det kan fort bli du som er den store stygge ulven. Har sett mange eksempel på den vinklingen.

Skrevet

Jeg hadde sunget ut til min bror om han hadde gjort dette mot min svigerinne og mine tantebarn.

Vennskapet til den som "sladret" kan kanskje ryke, men da er han en korttenkt egoist. Familien han selv har skaffet seg må ha høyere prioritet, og det å være en god venn eller søster er for meg ikke å se på at han risikerer å gjøre barna sine vondt. Vil han skille seg, er det viktig å gjøre det ryddig for barnas og samarbeidets del.

Gjest missLady
Skrevet

Jeg ville så absolutt fortalt til broren min at jeg viste det!! Tror virkelig ikke jeg hadde klart å ikke si noe som helst..

Skrevet

Jeg hadde konfrontert broren min med en eneste gang, tenk på svigerinnen og niesene dine! Fortjener ikke de å få vite det? Jeg hadde i alle fall ikke greid og bare sitte å se på og ikke gjøre noenting!!

Skrevet

Hva med å sende et anonymt brev til mannen til den andre parten........tror at det kanskje vil oppstå endel turbulens i heimen der.......kanskje så mye at hun ikke lenger er interessert i å kurtisere din bror lenger...... bare en tanke

Skrevet
Hva med å sende et anonymt brev til mannen til den andre parten........tror at det kanskje vil oppstå endel turbulens i heimen der.......kanskje så mye at hun ikke lenger er interessert i å kurtisere din bror lenger...... bare en tanke

Noen spesiell grunn til at hennes familie i større grad fortjener å bli knust?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Nei i grunnen ikke , men hun er da også med på utroskapen så jeg kan ikke se noen grunn til at hun skal forskånes heller :snurt:

Jeg tenker vel .... at etter den søte kløe den sure svie.....heller dem enn min svigerinne og hennes barn. Hadde dratt broren min i øra i tilegg..... og servert noen saftige trussler med løfter om full tilsåelse med mindre han kutter ut damen.

Skrevet

Jeg hadde spurt broren min hva i h*lvete han holdt på med?????

Skrevet
Jeg hadde spurt broren min hva i h*lvete han holdt på med?????

Enig!

Jeg ville også ha konfrontert broren min. Ekteskap og ungene hans vil for meg veie tyngre enn risikoen for vennskapet. Og hvis du har fått kjennskap til det, er det vel egentlig ingenting som tilsier at ikke kona får vite det? Han har selv satt seg i en uholdbar situasjon,

Når det er sagt ville jeg aldri ha tvunget/presset han til noe som helst. Jeg ville vært der for han, pratet med han (fortalt han at han oppfører seg som en idiot), men på godt og vondt er han broren min og han kan stole på meg. Uansett hvor galt det han gjør er, så vil det sikkert være godt å ha en han kan lufte tankene sine med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...