Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest LanaLane
Skrevet

Jeg har langt hår til midt på ryggen, helt normalt til litt tynt i tuppene. Håret mitt finnes ikke slitt til tross for at jeg farger det ofte og klipper det sjeldent. Det har litt fall i seg men er veldig veldig glatt.

Når har jeg lyst på krøller a la korketrekkere og lurer på om noen har erfaring med slikt? Ser ikke mange der ute med krøller mer nå som den hentesveisen a la fjortis er så pop og rettetengene har makt over alle venninnene mine.

Er jeg helt alene om å ville ha krøller?Om noen kan anbefale en frisør i Oslo eller Trondheim som er god på dette(og på å se om det ville kle meg) så ut med språket:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde slikt hår som du forklarer, bare litt kortere.. så tok jeg permanent, og det er bare krøller når jeg har dusjet/det er vått. men når det tøker blir det bare stort, og ser ut som jeg har kjempe tjukt å slitt hår :S

dessuten har jeg mistet MASSE hår, så det er jo egentlig rart det ser så tjukt ut. men ville bare si at jeg angrer KJEMPE masse, og skulle ønske at jeg kunne ha mitt gamle fine rette hår.

men når det er sagt, så tok en venninne av meg permanent, og det ble kjempe lekkert !

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har jobbet som frisør, og vil absolutt ikke anbefale permanent. Hårkvaliteten blir som oftest svekket noe voldsomt, du som har farget håret mye vil sannsynligvis merke at permanenten tar dårligere - og korketrekkere blir det rett og slett ikke..

Det er mye lurere å gå til innkjøp av en god krølltang - disse krøllene varer omtrent like lenge. Permanent har en tendens til å se ålreit ut i maks noen uker på så langt hår som ditt og deretter går håret over til å være slapt og slitent.

Gjest LanaLane
Skrevet

Håret mitt er dessverre så glatt at krølltang ikke funker. Ska på frisørskolen på tirsdag og ta permanent, blir det helt forferdelig så klipper jeg meg:)

Men jeg ble litt redd nå :trist:

Gjest Sandbekken
Skrevet

Jeg har likt hår som deg ts, og jeg har så syyykt lyst på krøller! du må fortelle hvordan det gikk med permanenten! :) lykke til :D

Skrevet

Pass på, mange permanenter gir puddel-hår...

Skrevet

Da spørs det vel kanskje om permanenten vil lage krøller, dersom ikke krølltang gjør det.. Men jeg håper absolutt det blir nydelig på deg:)

Selv har jeg tatt permanent to ganger, den første gangen ble det ok..ikke sånne supre korketrekker krøller som alle drømmer om, andre gangen ble deler av håret krøllete, mens resten var stritt. Sår grusomt ut!! Men tror jeg og deg har veldig forskjellig hår, så lykke til. Fortell hvordan det gikk slik st jeg kan være missunnelig på deg når du går rundt med drømmekrøllene!! ;D

Gjest Pupsilure
Skrevet

Jeg skal gjøre det på onsdag :) Gjorde det for tre år siden også, og var veldig fornøyd. Var forresten frisørskolen i karl johansgate jeg gjorde det.

I starten syntes jeg det var helt håpløst, og angret. men når jeg fikk tak i ordentlig stylingprodukter, som formet krøllene mine, ble jeg veldig fornøyd. Jeg har omtrent slik hår som du beskriver :) Jeg syntes det ble mye krøller i toppen med en gang, og i panneluggen. Det var litt rart. Men det vokste jo ut etter noen mnd, og da var jeg på det fineste.

Jeg farger håret, og de advarte mot at permanenten kunne fjerne litt av fargen, og at jeg ikke kunne farge igjen før etter et par uker, men det skjedde ikke. ikke mistet jeg noe særlig hår heller. Ikke som jeg vet om :ler:

TS, vil du at jeg skal PM deg noen bilder? Hvis jeg får det til da.....

Gjest LanaLane
Skrevet

Gjerne det:) Hadde vært fint å sett hvordan det ser ut!

Skal gjøre det på tirsdag, av en bruker her på KG. Så det blir krig om det ikke blir bra :gjeiper:

Skal farge håret mitt i dag da jeg har masse ettervekst, og kan ikke farge på en stund etter permanenten.

Noen som har noen innvendinger? Er det ikke lurt, så stopp meg før det er for sent:)

Skrevet
Da spørs det vel kanskje om permanenten vil lage krøller, dersom ikke krølltang gjør det.. Men jeg håper absolutt det blir nydelig på deg:)

Det er helt sant som Papaya84 sier.

Jeg vil absolutt fraråde det, men det kan hende du er heldig og at det blir rålekkert. Siden jeg har jobbet med det så kan det også hende at min oppfatning av slitt hår er litt annerledes, at det skal litt mindre til før jeg synes det er fryktelig slitent.

Jeg tok permanent på ei jente som hadde veldig stritt hår engang, brukte den hardeste permanenten og gjorde virkelig mitt beste - det ble helt nydelig, vakre korketrekkere, men når jeg snakket med henne et par uker senere så var permanenten ute allerede. Er det som er så kjedelig imo, enten blir resultatet dårlig og man er stuck med dårlig hår - eller så blir det litt bra, men varer ikke.

Gjest Pupsilure
Skrevet
Det er helt sant som Papaya84 sier.

Jeg vil absolutt fraråde det, men det kan hende du er heldig og at det blir rålekkert. Siden jeg har jobbet med det så kan det også hende at min oppfatning av slitt hår er litt annerledes, at det skal litt mindre til før jeg synes det er fryktelig slitent.

Jeg tok permanent på ei jente som hadde veldig stritt hår engang, brukte den hardeste permanenten og gjorde virkelig mitt beste - det ble helt nydelig, vakre korketrekkere, men når jeg snakket med henne et par uker senere så var permanenten ute allerede. Er det som er så kjedelig imo, enten blir resultatet dårlig og man er stuck med dårlig hår - eller så blir det litt bra, men varer ikke.

Det tror jeg er veldig sant! :jepp: Du ville nok syntes at mitt var slitt også, men jeg syntes ikke det var så ille selv :) Jeg er ofte ikke enige med frisører når de mener håret mitt er slitt, men dere har en helt annen måte å se det på :)

Gjest LanaLane
Skrevet

Alle frisører jeg har snakket med har vært forundret over hvor lite slitt det er og jeg blir alltid rost for å bruke mye hårkur(jeg har aldri rørt en hårkur i hele mitt liv).

Jeg klipper håret mitt kanskje 2 ganger i året, maks, og eneste jeg har fått "kjeft" for er hårstrikkslitasje. Men etter at jeg begynte å gå med håret mer ned og heller i hårband er håret mitt så lite slitt som man kan få det.

Glatt, så mye glans at det ser latterlig ut på bilder, mykt og lettstelt (bortsett fra det med krølltanga da). Bruker rettetang kanskje 1 gang annenhver mnd.

Ingen som vil fraråde meg å farge håret i kveld? siste sjans :fnise:

Tusen takk for alle innspill, bra vi krølletopper (to be) er samlet!

Gjest Pupsilure
Skrevet

Jeg syntes du skal gjøre det! Og kommer til å gjøre det selv på onsdag.

Så får vi heller sitte her inne å syte hvis det ikke blir bra :ler:

Gjest LanaLane
Skrevet

Om det blir forferdelig så ønsker jeg meg bare en ny hårklipp i bursdagsgave (har bursdag om en uke) fra kjæresten min. Han har en ting for kort hår så da blir det på en måte julegave til han og :ler:

Gjest LanaLane
Skrevet

Ja, da er det gjort og det ble helvetes ille. Ser ut som en dårlig puddelrocker fra 80tallet og jeg kommer ALDRI til å gjøre dette igjen.

Dama hadde ikke peiling, fikk dårlig tid og sa "det blir sånn og sånn" MEN DET BLE DET IKKE NEI!

Ser ut som Brit-Elisabeth Haagensliakkurat sånn, bare med lengre hår og advarer alle mot å la en frisørelev røre håret deres.

jaja, da var det bare å vente :sjenert:

Skrevet
Ja, da er det gjort og det ble helvetes ille. Ser ut som en dårlig puddelrocker fra 80tallet og jeg kommer ALDRI til å gjøre dette igjen.

Dama hadde ikke peiling, fikk dårlig tid og sa "det blir sånn og sånn" MEN DET BLE DET IKKE NEI!

Ser ut som Brit-Elisabeth Haagensliakkurat sånn, bare med lengre hår og advarer alle mot å la en frisørelev røre håret deres.

jaja, da var det bare å vente :sjenert:

Oi, jeg hadde tenkt å benytte meg av tilbudet til frisørskolen for å ta permanent jeg og, men nå er jeg fryktelig glad for at jeg ikke gjorde det. Lykke til med hårklippen, det blir nok supert!

Gjest LanaLane
Skrevet
Oi, jeg hadde tenkt å benytte meg av tilbudet til frisørskolen for å ta permanent jeg og, men nå er jeg fryktelig glad for at jeg ikke gjorde det. Lykke til med hårklippen, det blir nok supert!

Det kommer helt an på eleven. Ei jeg møtte der fikk helt fantastiske krøller, akkurat slike jeg drømte om. Var dødsmisunnelig!

Fikk beskjed om å ikke vaske håret på 3 dager, men gjorde det i dag likevel på trass, og nå har det roet seg. Kanskje jeg er heldig og permanenten forsvinner snart?

Gjest Pupsilure
Skrevet

Jeg gjorde det i dag, og jeg er veldig fornøyd :sjenert:

:klem: til deg, LanaLane :)

Gjest LanaLane
Skrevet
Jeg gjorde det i dag, og jeg er veldig fornøyd :sjenert:

:klem: til deg, LanaLane :)

Du er så søt altså :klem:

• 2 uker senere...
Skrevet
Det kommer helt an på eleven. Ei jeg møtte der fikk helt fantastiske krøller, akkurat slike jeg drømte om. Var dødsmisunnelig!

Fikk beskjed om å ikke vaske håret på 3 dager, men gjorde det i dag likevel på trass, og nå har det roet seg. Kanskje jeg er heldig og permanenten forsvinner snart?

Det kommer ikke bare an på eleven, men håret. Vil tippe at du har farget håret mer enn hun som fikk fantastiske krøller..

Og bare vask håret, det vil nok slippe etterhvert. Bruk produkter med mye fuktighet, både før og etter vask. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...