Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #1 Skrevet 5. oktober 2008 Hei. Jeg flytter for meg selv, og lurer på hvor mye jeg kan låne. Jeg vil sitte igjen med 1 mill i ek (jeg har 700 000 i særeie og antar en verdioppgang på 600 000 - minst; etter salg av hus og hytte og oppgjør av felles gjeld). Jeg tjener 425 000 i året og har 170 000 i studielån. Jeg har to barn på hhv 5 og 12 år.
Alison Skrevet 5. oktober 2008 #2 Skrevet 5. oktober 2008 Det er flere tråder om lån på forumet her nå. Jeg anbefaler at du leser gjennom disse. I tillegg bør du kontakte banken. Det er der du kan få et riktig svar på hva du kan få i lån. Jeg har inntrykk av at du ikke har solgt hytte og bolig enda? Slik dagens marked er nå, er det mulig at banken krever at du selger før du får lån. Siden 1 mill av egenkapitalen din er bundet opp i bolig, du har barn og skal leve på 1 inntekt, kan det bli kjempetøft om dere ikke får solgt innen rimelig tid. Da blir du sittende med lån på 2 boliger, noe som kommer til å bli veldig tøft på bare en lønning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå