Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tåler nesten ingenting på huden min. Ikke såpe, ikke parfyme..

Hver gang jeg har dusjet klør hele kroppen min og jeg får utslett under armene, på innsiden av albuen og i ansiktet. Bruker dusjsåpe fra L'occitain. Ville trodd at jeg tåler denne fint, siden den er ganske naturlig (?) og mild mot huden:) SHampoo og balsamen min er fra Kerastase, og inneholder endel parfyme. Tåler heller ikke deo'en min fra Vichy (uten parfyme). Tåler ikke mange body lotions heller, men noen dager kan jeg bruke den fra L'occitan mens den andre dager gir utslett..

Noen som vet om noen alterativer? Helst naturlige og som er BRA. Vil ikke lukte vondt, få utslett eller fælt hår..

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Urtekram sin serie uten parfyme fungerer godt for meg.

Skrevet

Weleda dusjkrem. Helt fantastiske. Noe eteriske oljer, så prøv en liten en først.

Krystall deodorant, f.eks fra Thai eller Sante

Shampoo fra Urtekram eller Sante

Balsam fra Sante

Hudpleieprodukter fra helsekosten. Mulig Dr.Hauschka er for mye for deg. Kanskje Weleda Mandel-serie (ikke at den er spesielt bra bortsett fra ansiktsrensemelk, men den er mild og passer kanskje deg?)

Skrevet

Som et supert alternativ til bodylotion er Weleda Baby Hudolje. Helt fri for parfyme eller eteriske oljer, men med litt ringblomst nettopp for å dempe hudutslett. Det mildeste og beste du vil få tak i. Kjøp på helsekost.

Skrevet

Tusen takk for mange gode råd:) Leste om produktene til Urtekram nå, og de virket veldig bra:) Krystalldeo var et godt forslag. Det har jeg ikke negang tenkt på før!

Dr. Hauschka har jeg prøvd før og har fortsatt i skapet, men det gjorde bare huden min fæl. Egentlig har alt jeg har brukt i ansiktet gjort huden min fæl, så der gir jge opp snart ass!

Får man virkelig fint hår av Sante produkter? Og hvor får man kjøpt det?:)

Gjest Mea Culpa
Skrevet

Selv om det er naturlig så betyr det ikke at du ikke kommer til å reagere på det. ;)

Mange reagerer på eteriske oljer og det er det ofte mye av i naturlige produkter.

Skrevet

Vel, balsamen er helt suveren! Sjampoen trenger man å venne seg litt til tror jeg. Finest hår får man ikke av naturlige produkter, men det er jo bedre å bruke det man tåler. Sante-sjampoene (og noen få fra Urtekram, men ikke brown sugar!) er de jeg liker best på det "naturlige" markedet. De er virkelig slettes ikke verst, men som med alle disse produktene, så trenger de litt tilvenning. De sier uansett at man trenger ca 3-4 uker før de begynner å virke, for det tar litt tid før den andre dritten kommer ut.

Skrevet
Selv om det er naturlig så betyr det ikke at du ikke kommer til å reagere på det. ;)

Mange reagerer på eteriske oljer og det er det ofte mye av i naturlige produkter.

Ja, men de eteriske oljene er det som regel uhyrlig lite av og flere eteriske oljer har ofte en veldig god effekt på skadet og ømfintlig hud. Men, som sagt, mulig det er litt for mye i Hauschka. -Men du burde være relativt trygg med Sante. Du er garantert trygg med Weleda babyolje (ingen eteriske oljer) og Weleda Mandel.

Skrevet

Sjampo og såper fra kissme minerals.

Bruker også en Nesle sjampo fra helsekosten som er veldig god.

(husker ikke merket i farta) men hele familien bruker den.

Krystalldeo.

Olivenolje og sheasmør for kroppen.

Skrevet

Det kan nesten virke som at du er følsom for parfyme. L'occitane er riktignok litt naturlig, men også veldig parfymert. Kerastase er et helt vanlig frisørmerke, ikke naturlig i det hele tatt.

Prøv uparfymerte serier, feks Avene for følsom hud (apotek) og Babyline (helsekost, noen barneutstyrsbutikker). Hvis du liker duft er jeg enig i at Weleda er bra. Også australske Jurlique er fantastisk (har produkter for hud, hår og kropp). Kan kjøpes på Strawberrynet. Har også hørt at greske Korres er kjempebra (Lookfantastic), men har ikke prøvd det selv.

Skrevet

John Masters hårprodukter har fungert veldig fint for meg. Organiske og nyyydelige!

Skrevet

Mange gode alternative produkter virket det som:) Jeg skal virkelig prøve ut noen av disse!

Var inne og så på urtekram-produkter og de har tannkremer også.. Er disse like alternative tannkremene like effektive som vanlige tannkremer? De inneholder jo ikke fluor..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...