Elysium Skrevet 5. oktober 2008 #1 Skrevet 5. oktober 2008 Skal kjøpe noe ulltøy til den lille damen, men undres - man anbefales jo ull rett på kroppen fordi bomull er kalt og ikke transporterer vekk ev. svette. Så hvorfor da bomull på innsiden til de små? Er det fordi man ikke regner med de svetter?? Og dermed ikke blir kalde av det??
Murf Skrevet 5. oktober 2008 #2 Skrevet 5. oktober 2008 Noen synes ull klør, derfor bomull på innsiden. Har bare sett det på Cubus sine.
Nala Skrevet 5. oktober 2008 #3 Skrevet 5. oktober 2008 Bomull på innsida trodde jeg kom av at ull gjerne klør, og at det da kan være greit å ha bomull direkte på huden i stedet for ull. I tillegg er det jo greit med bomull rett på huden dersom man ikke tåler ull. Snuppa vår var lenge plaga med atopisk eksem, og det var da fint å kunne ha bomull innerst. Det mange mener er uheldig med denne ull/bomull-kombinasjonen er at bomullen ikke blir ren nok på den temperaturen man kan vaske ull på. Hvis det er snakk om en baby ville jeg ha satsa på ull (ute bomullen). Unger som bruker ull blir vant til ull
skoeska Skrevet 5. oktober 2008 #4 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg kommer nok til å satse på ull hvis huden tillater det.
Susan Sto Helit Skrevet 6. oktober 2008 #5 Skrevet 6. oktober 2008 Cubus og Joha har denne kombinasjonen, og den kjøpes vel stort sett av foreldre som selv synes ull klør, og ikke tenker på at merinoull som brukes til de små er kløfri. Til babyer som ikke tåler ull, ville jeg anbefalt bambus, som har en del av de samme egenskapene som ull. (Smart Club har bilige 3pk av bambus.) Supermykt og godt mot babyhud. Om du kan, så kjøp ren ull.
Tiit Skrevet 6. oktober 2008 #6 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg syns det er fint å bruke ullbody med bomull inni til baby. Det er mer skånsomt mot den tynne huden, samt varmt og lunt. Husker at jeg var veldig fornøyd med det forrige gang, og har anskaffet meg noen slike nå også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå