Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen der ute som kjenner til om det finnes samlivkurs for nyfamilien (altså mine/dine-barn familier), med tanke på å starte en slik familie.

Altså; Kjæresten og jeg har vært sammen i snart et år nå, men har ikke introdusert barna (han har to jeg ei- alle jenter i alderen 4-8).

Vi ønsker å ta forholdet veldig rolig- og har ikke noe stress med å introdusere barna, men den tid kommer jo. Så vi har snakket litt om det finnes en type rådgivning/kurs etc for kanskje få noen "sidesyn", innspill og tanker vi ikke har tenkt.

Er det noen som kjenner til/har erfaring med slike kurs?

Videoannonse
Annonse
Gjest *nurket*
Skrevet

Eneste kurset jeg vet om som jeg har blitt anbefalt å ta på forhånd er PREP kurs. Som i hovedsak går på kommunikasjon.

Vi blir samboere over nyttår (da har vi vært sammen ett år), og har seks barn til sammen. Tror ikke vi kommer til å delta på et slikt kurs enda. Men etterhvert gjør vi nok det. Man lærer hvordan man skal håndtere konflikter, og det kan jo være greit å ha med seg.

Gjest *nurket*
Skrevet

Fant dette på www.prep.no

Mine, dine og våre barn

Mange par møter utfordringer når de skal etablere seg som ny familie med barn fra tidligere forhold. Hvis dere står i en slik situasjon, kan Samlivssenteret tilby hjelp.

Enten i form av rådgivningssamtaler eller som PREP Byggekloss.

Ta kontakt på telefon 32 74 94 00

Skrevet

Tusen takk for tips Nurket! Skal se mer på det!!

Vi er jo i utganspunktet flinke med kommunikasjon- men en ønsker jo å være best mulig "rustet" slik at en tar minst mulig risiko for barna.

To av dem husker jo fortsatt bruddet mellom mor og far. Samt at hans barn også har vært involvert i et forhold i mellomtiden.

For min del har ikke min datter vært involvert i mine forhold siden det ble slutt med far- men tilgjengjeld har hun fått møte x antall av hans kjærester (noen av disse med barn). Så vi tar forholdet vårt veldig rolig.

Men vi vet at den dagen kommer- da vi blir nødt til å introdusere barn, og da vil vi gi de størst mulig trygghet og sikkerhet.

Gjest *nurket*
Skrevet

Forstår godt at dere ønsker trygghet og sikkerhet rundt ungene. Ikke noe særlig for de å bli introdusert for nye hele tiden som de tydeligvis har blitt. Ikke alle som har samme fokus som dere. Ønsker dere masse lykke til. Det kommer sikker til å gå kjempefint når dere er så opptatt av dette.

Vi har vært litt raskere i svinga vi da, men ingen av våre barn har vært innblandet i forskjellige forhold som har gått dukken tidligere heldigvis. Lykke til videre.

Skrevet

Tusen takk og lige så!!!

Skrevet

Synes dere er veldig fornuftige og flinke :)

Gjest Gjest_Bebe_*
Skrevet

Jeg vil anbefale et PREP-kurs.

Jeg ville, men eksen ville ikke. Vi flyttet sammen med dine og mine barn. 6 stk. totalt. Etter drøye to år så gikk det mot et brudd fra min side. Kanskje vi hadde kommet over vanskelighetene dersom vi hadde hatt dette kurset?

Skal ikke legge under en stol at det er en stor utfording med dine og mine barn og ting/forskjeller ble veldig tydelig da vi flyttet sammen. Nå var det ikke barn som var årsaken til bruddet.

Skrevet

Jeg er i samme situasjon - kjæreste med to barn og to barn selv i alderen 2-8. Har undersøkt litt og fant ut at de hadde samlivskurs for nyfamilien to ganger i året i Asker. Fant det på sidene til modum bad husker jeg. Har ikke vært enda, tenkte å heller gå på familievern kontoret her vi bor når vi er sikre på at vi skal etablere oss som familie. Synes det er kjekt å høre andres erfaringer. Vi har vært sammen i et halvt år, og barna har møtts 3-4 ganger. Det har gått veldig bra, faktisk over all forventning. Lykke til !!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...