Gå til innhold

Barn er små og uskyldige

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som forundrer meg, er hvordan gutten kom så nære en farlig krokodille. Han kunne lett selv ha blitt krokodillemat. Men ja, helt utrolig forferdelig gjort.

Skrevet

Voksne kan ofte være svært naive når det gjelder barn ja.

Jeg mener vi har en tendens til å uskyldiggjøre barn i altfor stor grad. Uansett hva de gjør så skal det liksom unnskyldes med at de er jo bare barn og skjønner ikke konsekvensene av det de gjør og det må jo være noe feil med foreldrene... Vel, jeg tror ikke barn er så uskyldige. De skjønner kanskje ikke alle konsekvenser av alt de gjør, men de vet ofte inderlig vel at det de gjør er kjempeslemt. De tar bevisste valg. Barn er lettere å lede enn voksne, men de er likevel istand til å ta valg. Tenk bare tilbake på din egen barndom. Prøv å være objektiv så langt det går. Gjorde du aldri noe slemt bare fordi du hadde lyst og ga blaffen i hva andre måtte mene? Tok du aldri et bevisst valg om å gjøre det rette eller det gale i gitte situasjoner?

Skrevet

Var det barnet som drepte krypdyrene?

Skrevet
Var det barnet som drepte krypdyrene?

Barnet puttet levende dyr inn i kjeften på en krokodille, så på at krokodillen åt dem, og puttet inn flere levende dyr. Så teknisk sett var det krokodillen som drepte dyrene, på samme måte som det egentlig var pistolen som drepte menneskene og ikke Matti.

Skrevet

Å ta livet av dyr som barn, er jo et tegn på dyssosial personlighetsforstyrrelse, populært kalt psykopati - og det synes jeg faktisk er kjempeskremmende... Men nå tok denne gutten ikke direkte livet av dyrene, så vet ikke om det havner i samme kategori. Men det er lett å skylde på foreldrene....

Skrevet
Å ta livet av dyr som barn, er jo et tegn på dyssosial personlighetsforstyrrelse, populært kalt psykopati - og det synes jeg faktisk er kjempeskremmende... Men nå tok denne gutten ikke direkte livet av dyrene, så vet ikke om det havner i samme kategori. Men det er lett å skylde på foreldrene....

Jeg hørte på TV at gutten tok livet av noen av dyrene før han kastet dem til krokodillen. Han hadde visstnok kastet stener i hodet på dem så de døde...

Gjest Elfrida
Skrevet

Barn er små, ikke uskyldige. De må jo lære rett og galt av noen, det kommer ikke av helt seg selv.

Skrevet

En smule overdrivelse?

Skrevet

Kanskje han ville være snill med krokodillen?

Absolutt grunn til å ta tak i det hvis et barn er grusomt mot dyr, og ja, det er et trekk som har en viss sammenheng med psykopati/antisosial personlighetsforstyrrelse. Men mange barn eksperimenterer med liv og død for dyr, inkludert meg og en venninne, selv om det var småkryp de færreste voksne tenker over at de tar livet til, som insekter.

Skrevet

Fra Heraldsun (link i artikkelen til VG)

"Two other thorny devils and another blue tongue were found elsewhere beaten to death."

Leste også i dagbladet at gutten hadde kastet steiner på noen av reptilene så de døde.

må si at jeg ble ekstremt bekymret når jeg leste saken, den gutten må virkelig hukes tak i, ille nok det han har gjort, men hva blir neste levende vesen han dreper? Et barn?

Gutten har brutt seg inn bevisst, drept noen reptiler på egenhånd, mens andre er muligens blitt kastet til krokodillen levende.

Rimelig sykt, selv til barn å være.....

Gjest En annen gjest
Skrevet

Kanskje han ville være snill med krokodillen?

Absolutt grunn til å ta tak i det hvis et barn er grusomt mot dyr, og ja, det er et trekk som har en viss sammenheng med psykopati/antisosial personlighetsforstyrrelse. Men mange barn eksperimenterer med liv og død for dyr, inkludert meg og en venninne, selv om det var småkryp de færreste voksne tenker over at de tar livet til, som insekter.

Gjest En annen gjest
Skrevet

Det er mange barn som gjør grusomme ting mot dyr som barn, uten å utvikle dyssosial personlighetsforstyrrelse. Derimot er det mange som har dyssosial personlighetsforstyrrelse som har vært grusomme mot dyr som barn. Det er en viss forskjell.

Skrevet

Dyssosial personlighetsforstyrrelse eller ikke, så tror jeg det må være noe alvorlig mentalt/emosjonelt i veien med gutten uansett. Et sunt, lykkelig barn med gode foreldre gjør ikke sånne ting - som sju-åringer har de fleste av oss lært empati... Og ja, mange barn fasineres av død, men de færreste av oss har vel dratt på en tilsvarende "killing-spree" av den grunn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...