LilleMy Skrevet 5. oktober 2008 #1 Skrevet 5. oktober 2008 I disse dyre tider hvor selv en kopp kaffe atte blir dyrt ute, lurer jeg på hva for en kaffe eller espressomaskin dere har hjemme og ev. på hytta?? Og på en skala fra 1-10 hvor en er lite og 10 er mye, hvor mye kaffe drikker du egentlig? mmmmmm
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #2 Skrevet 5. oktober 2008 Ca en latte om dagen, maksimalt to. Har en Gaggia Baby Twin som jeg bruker med pods. Fungerer helt supert! Har en som har både på hytta og hjemme (på hytta om sommeren og hjemme resten av året).
Gjest ¤bella¤ Skrevet 5. oktober 2008 #3 Skrevet 5. oktober 2008 Vi får straks denne i hus. Egentlig mest for å fylle igjen hullet over komfyren. Jeg drikker ikke mye kaffe, mens samboern tar seg gjerne noen kopper i løpet av dagen.
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #4 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg drikker mye kaffe. Har presskanne, espressokanne(liten) og vanlig kaffekoker
annamaria8 Skrevet 5. oktober 2008 #5 Skrevet 5. oktober 2008 I disse dyre tider synes jeg espressomaskin er noe unødvendig, kanskje? Trenger vi en maskin for ditt og en annen for datt? Jeg drikker mye kaffe, og lager den på en vanlig trakter. Fyller en termos om morgenen, og tar den med meg i sekken. Billig og koselig:-)
Bokormen Skrevet 5. oktober 2008 #6 Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Vi får straks denne i hus. Egentlig mest for å fylle igjen hullet over komfyren. Jeg drikker ikke mye kaffe, mens samboern tar seg gjerne noen kopper i løpet av dagen. Vi har en tidligere modell av den Mielemaskinen du linker til. Hverken samboeren eller jeg drikker kaffe, men vi har stadig venner innom som drikker MYE Og nei, vi kjøpte ikke denne selv, den fulgte med leiligheten. Før vi bodde her, hadde vi bare en presskanne, om gjestene våre ville ha kaffe. Endret 5. oktober 2008 av Bokormen
Gjest *Mim* Skrevet 5. oktober 2008 #7 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg drikker ikke mye kaffe, bare i sosiale sammenhenger. Det skjer nesten aldri at vi lager kaffe bare til meg og mannen min. Vi koker kaffe på gammeldags kjele.
AnetteR Skrevet 5. oktober 2008 #8 Skrevet 5. oktober 2008 Her går det ca 4-6 kopper kaffe hver dag på hverdager der det kun er oss her. Alt fra espresso, caffe latte og vanlig sort kaffe. Nespresso - gir utrolig god kaffe og er enkelt, og lite rengjøring. Favoritten. En annen espressomaskin - fordi vi synes det er gøy å kjøpe kaffebønner i utlandet, og finne nye smaker. Presskanne - veldig koselig å sette på bordet om man er 2-3 til kaffe. Kaffetrakter - når vi er flere enn 2 i huset, og litt mer lettvint innimellom. Pulverkaffe - for de virkelig travle morgenene. Jeg synes pris og kvalitet henger mye sammen på espressomaskiner. Jeg ville googlet opp litt tester om hva som er best akkurat nå. Jeg synes også det er en enorm smaksforskjell mellom kaffe fra espressomaskinene og resten. De aller fleste morgenene kverner vi opp kaffebønner og lager sort kaffe på denne, i stedet for å velge de raskere variantene.
Christal Skrevet 5. oktober 2008 #9 Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Vi drikker mye vanlig sort kaffe uten mye dill dall Vi har en helt vanlig moccamaster som lager deilig sort kaffe. Ellers så bryker jeg å lage gresk iskaffe hjemme, frappe, det er så nydelig atte.. mmmmm frappe.. mmmmm Når jeg er ute på kafe drikker jeg alltid kaffe latte mmmm.. det er digg.. Vi har jo fryktelig lyst på en kaffemaskin med kaffekvern som maler kaffen og trakter den i en kopp på null komma niks.. men fy flate så dyre de er.. Det er luksusvare som kommer langt ned på lista selv om det er noe som står øverst på ting vi har lyst på Endret 5. oktober 2008 av Christal
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #10 Skrevet 5. oktober 2008 Har en moccakanne som for tiden er lite i bruk (minner meg på at jeg må hive den gamle kaffen og kjøpe ny), som jeg har pleid å lage espresso på et par ganger i uka, mer i perioder, mindre i andre. Også har vi en presskanne som er i omtrent daglig bruk. Drikker vel i snitt 2-3 kopper hver dag, men har drukket mindre i det siste (heller te). Kunne godt tenkt meg en skikkelig espressomaskin, men det er vel et dumt kjøp så lenge vi leier bolig og ikke vet hvordan vi kommer til å bo videre. Dessuten litt vel dyrt, med tanke på at det er andre ting vi trenger mer. Heller espressomaskin enn trakter i hvert fall, traktekaffe er jeg ikke særlig glad i. Ellers kjøper jeg oftest cortado ute, men er vel ikke så ofte på kafe.
Brunhilde Skrevet 5. oktober 2008 #11 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg har en Nespresomaskin og 3-4 presskanner. Drikker som oftest bare et par kopper kaffe om dagen, og da blir det nespresso, mens jeg gjerne bruker stor presskanne og termokanne i helgene.
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #12 Skrevet 5. oktober 2008 For de som lurte på ang dyr espressomaskin, jeg har espressokanne. Min kostet 150kr. Lager god espresso! http://www.studenttorget.no/index.php?show...artikkelid=3501
LilleMy Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #13 Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Mmmm tror jeg lager meg en Nespresso decaf akkurat nå! Endret 8. oktober 2008 av LilleMy
AnetteR Skrevet 9. oktober 2008 #14 Skrevet 9. oktober 2008 For de som lurte på ang dyr espressomaskin, jeg har espressokanne. Min kostet 150kr. Lager god espresso! http://www.studenttorget.no/index.php?show...artikkelid=3501 Jeg brukte en slik en så lenge jeg var student. Men så snart jeg begynte å jobbe havnet den i søpla og jeg investerte i stedet i en skikkelig god espressomaskin. Jeg synes det er en ganske stor kvalitetsforskjell. Men jeg er enig med deg i at kanna lager bedre kaffe en de billigste espressomaskinene. Men som en ekte kaffeholiker vil jeg ha espressoen min så god som det er mulig å få den=)
ashera Skrevet 9. oktober 2008 #15 Skrevet 9. oktober 2008 Vi har Rancilio Silvia og bruker den vel en gang i døgnet til å lage forskjellige espressobaserte kaffedrikker. Superfornøyde, selv om det tar litt tid å lære maskinen. Før hadde vi Bialettikanne og melkeskummer, som nå er flyttet til sommerstedet. Bialettikanne og skummer gir stort sett mye bedre kaffe enn billigmodellene av kaffemaskiner. Ellers har vi også presskanne i hus, vi lager ofte presskannekaffe i helgene.
Gjest New Dawn Skrevet 25. oktober 2008 #16 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg har en Siemens surpresso-maskin og elsker den. Bruker kun moccamasteren når vi skal ha masse gjester og fylle opp hele kanner. Kvaliteten på kaffen fra Siemens-maskinen er super og traktekaffen fra moccamasteren er ikke i nærheren når det gjelder kvalitet. Surpresso-maskinen fra Siemens kverner hele bønner og lager nydelig espresso kokvarm rett i koppen på et øyeblikk ..
Gjest Deception Skrevet 25. oktober 2008 #17 Skrevet 25. oktober 2008 Vi har Nespressomaskin som blir brukt et par ganger pr. døgn. Men egentlig angrer jeg litt, for den eneste kaffen derfra jeg virkelig liker smaken på, er ristrettoen. Men renholdet er veldig enkelt, og det gjør at mannen også orker å bruke den. Ellers har jeg Bialettikanne som jeg synes gir den beste kaffen. Presskanne brukes mest hvis vi får besøk, og hvis det er foreldrebesøk på gang, drar vi fram kaffetrakteren, som ellers står i boden. Jeg drikker vel selv 1-3 kopper kaffe pr. døgn, fordelt på en espresso om morgenen og en minikanne presskaffe på jobb. Jeg drikker aldri melkebaserte kaffedrikker. Traktekaffe er siste utvei, men aller nederst på lista kommer instantkaffe. Da lar jeg heller være.
Mistyen Skrevet 25. oktober 2008 #18 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg trakter en full kanne på moccamasteren en gang om dagen, og så har jeg en nespresso-maskin som jeg bruker hver dag.
Rosalie Skrevet 25. oktober 2008 #19 Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Vi har en Isomac Venus, kjøpt på Cortado for fem år siden. Den kjøres flere ganger hver dag, vi bruker ca 1/2 kg kaffebønner i uka (to personer). Nydelig maskin som lager både fantastisk kaffe og er grei å steame melk på. EDIT: Vi har også en presskanne som vi bruker når vi har mange gjester. Bialettikanne brukte jeg som student, men den kan virkelig ikke måle seg med en god espressomaskin! Moccamasteren bor i boden på loftet. Endret 25. oktober 2008 av Wadjet
Mann 42 Skrevet 25. oktober 2008 #20 Skrevet 25. oktober 2008 Drikker masse kaffe. Bra at det nå er blitt sunt igjen. Kaffe inneholder masse antioksydanter. Så det er et bra alternativ til appelsiner i den forstand. Jeg har to presskanner, en liten og en stor, avhengig av hvor mye kaffe jeg har lyst på i øyeblikket. Og en liten espressokjele. En sånn som koker to fingerbøl med konsistens som tjære. Pleide å bruke sukker før, men nå liker jeg den best svart og bar.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå