RaGnA Skrevet 13. april 2002 #1 Del Skrevet 13. april 2002 Hei! Jeg og min samboer har nå vært sammen i 10 år....Og forlovet i over 5. Nå i det siste har jeg begynt å ymte frampå, om ikke vi skal gifte oss snart... Men han sier Nei, han vil ikke gifte seg ennå. Han vil vente til vi har fått barn... Og jeg som ville gifte meg, først... Jeg er som kjent veldig sta, og kommer ikke til å gi meg på dette. Høres sikkert litt "barnslig" ut men... Vil han ikke gifte seg, kan han bare glemme å få barn med meg. Hva synes dere? Kanskje jeg skal si at en annen, har fridd til meg? For å få han til å tenke seg,om en gang til... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leia Skrevet 13. april 2002 #2 Del Skrevet 13. april 2002 Hva legger han egentlig i det å gifte seg? Er det for seriøst? Jeg måbare si at en som ikke er KLAR for å gifte seg er i hvert fall ikke klar til å oppdra barn! Jeg tror mange menn har litt prestasjonsangst i forhold til selve markeringen. Du kan jo spørre om han gleder seg sånn til å ha med tre snørrete, oppmerksomhetskrevende og grinete småunger på bryllupsreisen... Nei, jeg synes det er mer romantisk å gifte seg før man får barn, dersom den valgmuligheten eksisterer. Hvis ikke, er det uansett mer romantisk FOR MEG å gifte seg enn å være evig samboende. Finn ut litt av de økonomiske fordelene som fins ved å være gift. Eller inviter venner som nylig har giftet eller skal gifte seg og er optatt og gleder seg over planlegginga. Slikt er smittsomt! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2002 #3 Del Skrevet 13. april 2002 så merkelig at han vil få barn først- det er jo ytterst ulogisk!? nei det dette skjønte jeg ikke- er det ikke et poeng i disse skilsmissetider at man gifter seg før man får unger- eller at man gifter seg for å prise samlivet og så får unger for å fullbyrde kjælighetserklæringen man ga til hverandre da man giftet seg. kanskje han er en av de som er redd for ekteskap for han er redd for at alt skal forandre seg? nei, da er det hvertfall ikke logisk å få unger.... nei, stå på ditt du! den rekkefølgen der var fra en annen planet- jeg tror han må forklare den der!... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colin Skrevet 14. april 2002 #4 Del Skrevet 14. april 2002 Hei Ragna! Ser at du er fast bestemt på å få han til å gifte seg med deg først... Hvor lenge er du villig til å vente da? Det kan jo tenkes at han er like sta som deg... Hva med å ta, av deg forlovelsesringen, og VISE at du mener alvor! (Visst du ikke har gjort det da..?)12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RaGnA Skrevet 18. april 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 18. april 2002 hei igjen! er det ingen flere som vil hjelpe meg?? Han er like bestemt som meg. Ingen vil "gi" seg. Vi har nok et problem.....12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Skrevet 18. april 2002 #6 Del Skrevet 18. april 2002 Hei Ragna! Jeg sitter her og lurer på hvor sterk denne trangen til å gifte seg er hos deg, og hvor sterk trangen til ikke å gifte seg er hos forloveden din. Du sier at hvis han ikke vil gifte seg, kan han glemme å få barn med deg. Mener du da at du er villig til å gi opp forholdet hvis dere ikke gifter dere? Kanskje han tenker det samme, bare motsatt? "Dersom Ragna ikke vil ha barn med meg, kan hun glemme å bli gift" Jeg synes det er en god ting å se på alternativet når man står sånn "prinsipp mot prinsipp" som dere gjør i denne saken. Dersom dere er enige i at dere skal bli gift og ha barn sammen en dag, er det jo egentlig en teknisk detalj hvilken rekkefølge dette skjer i. Går det ikke an å snakke sammen litt mer, og prøve å komme frem til en løsning sammen? Det er det eneste rådet jeg har, desverre. Det er ikke så enkelt å tvinge noen til å se ting på samme måte som en selv. Stol på det - jeg vet. Lykke til, både til deg og forloveden. Klem fra meg.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 18. april 2002 #7 Del Skrevet 18. april 2002 Jeg er den som ikke vil gifte meg hos oss! Synes ikke at det er nødvendig og føler ingen trang til å gå opp kirkegulvet i en hvit kjole! Kanskje samboeren din har prestasjonsangst? At han synes at det blir for mye mas og styr? Hva om du går med på noe mindre prangende og tar ham med til utlandet eller noe? Et bryllup er jo også veldig dyrt. Kanskje han tenker penger?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venus Skrevet 21. april 2002 #8 Del Skrevet 21. april 2002 Jøss !!! Er dette en konkurranse eller... Fokusér på kjærligheten !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå