Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #1 Skrevet 5. oktober 2008 (jeg visste ikke hvor annen plass jeg kunne legge denne posten.... ) hei! Mannen min elsker å gå på jakt og ellers turer i skog og mark. Jeg ønsker å gi han en spesiell gave denne jula, selv om jeg egentlig har et stramt budsjett for tiden (les:egentlig ikke råd). :gjeiper: Jeg har sett en jakke på nettet som har en ok pris i forhold til andre nett butikker. Jerg syns at bildet av mannen som går i fjellet har en fin grøn farge på drakten, men på bildene av dressen hver for seg syns jeg fargen var gyselig. Men går ut i fra at den reelle fargen er den på bildet hvor han er på tur. Noen sm har denne? - vet hvordan fargen egentlig er? -Vet hvordan den er i størrelsen? På forhånd takk! http://www.jaktogfriluft.no/display.aspx?m...amp;prodid=7397
Rotthilde Skrevet 5. oktober 2008 #2 Skrevet 5. oktober 2008 Kan ikke svare på det du spør om, men vil bare gi deg et tips. Jeg har også en mann som er glad i jakt og fiske (helst fiske). Han ble strålende fornøyd med fjellduken fra jerven. Finner masse på jerven.no, hvis du vil ta en titt. Håper andre kan svare deg på spørsmålet ditt
Gjest antigartner Skrevet 5. oktober 2008 #3 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg er jeger selv, og foretrekker andre merker enn Bergans til jaktbruk. For å ta det positive først: Jeg tror kvaliteten er bra og jakka ser ut til å ha fine detaljer. Størrelsesmessig er Bergans helt midt på treet, etter min erfaring. Så kommer motforestillingene: Jeg har ikke prøvd akkurat den jakken du viser til, så jeg kan ikke uttale meg om den spesifikt, men det finnes i alle fall mange klær som er stillere enn de Bergans-modellene jeg har "hørt" på vidda og i skogen. Det er andre klesprodusenter som er mye mer spesialisert på jaktbekledning enn Bergans. Disse finnes både i sportsforretninger og i jakt- og våpenforretninger. (Eksempler på merker er Norrøna, Härkila, Chevalier, Seeland) Jeg reagerte også på fargeforskjellene på de forskjellige bildene. De fleste grønne Bergansklærne jeg har vært borti har en farge som er mer lik det bildet der buksen er alene. På Bergans' egne hjemmesider var det dessverre de samme bildene som i lenken din, så fargene var ikke lette å bli klok på, der heller. Jegere bryr seg ellers sjelden om fargen er lekker eller stygg, bare den er diskret Hvis du er i tvil, og i tillegg egentlig ikke har råd, ville jeg heller kjøpt noe annet. En fjellduk, slik Rotthilde foreslår, er en kjempefin gave til en lavere pris. De finnes både i uforet og foret utgave og i flere størrelser. De holder vinden og kulden unna, kan brukes til gapahuk, vindskjerm og mye annet i tillegg til å "pakke seg inn i". Jeg ville ikke byttet bort min for alt i verden. Den er med på de fleste turer, og kommer stadig til nytte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå