maria19 Skrevet 5. oktober 2008 #1 Del Skrevet 5. oktober 2008 Jeg lurer litt på hvilken utdanning man bør/må ha? Har lest litt om dette yrket, og synes det virker interesant å jobbe med i noen år før jeg fortsetter utdanningen min. Har foreløbig tittelen markedsøkonom (1 år BI). Lurer også litt ang hvilken arbeidsoppgaver som er vanlig og hvilken lønn man har? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bertha Skrevet 5. oktober 2008 #2 Del Skrevet 5. oktober 2008 "Konsulent" er et veldig generelt ord, og innholdet i slike roller varierer sterkt i ulike bransjer, firmaer og ofte også mellom ulike avdelinger i samme firma. Om du har lyst til å bli noe som heter "markedskonsulent", så snu heller litt på det og prøv og tenke deg hva slags oppgaver i en slik stilling som du tror du ville trives med og synes er interessante. Når du vet dette mer konkret, så er det straks mye enklere å komme med innspill til deg om lønn etc. Og for alt du vet, kanskje det er en helt annen stillingstype som du egentlig ser etter. :-) Og det er jo greit å vite før du eventuelt sier ja til en jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reveal Skrevet 5. oktober 2008 #3 Del Skrevet 5. oktober 2008 Du kan jo overta nåværende jobben min hvis jeg får den jeg har søkt på Lønna er dårlig (330.000) og for meg som ikke er noen naturlig selger så er det deler av arbeidsoppgavene jeg ikke trives med (nettopp salgsdelen- og desverre er dette ca 60% av ). Men jeg elsker forberedelsene, rådgivningsdelen og etterarbeidt. Og blir stolt når jeg ser vellykkede resultater. I hovedsak jobber jeg med små og mellomstore bedrifter (i hovedsak butikker). Planlegger, utformer og (selvfølgelig selger inn) markedsføring i primæravis (men også andre medier). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maria19 Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter #4 Del Skrevet 5. oktober 2008 Du kan jo overta nåværende jobben min hvis jeg får den jeg har søkt på Lønna er dårlig (330.000) og for meg som ikke er noen naturlig selger så er det deler av arbeidsoppgavene jeg ikke trives med (nettopp salgsdelen- og desverre er dette ca 60% av ). Men jeg elsker forberedelsene, rådgivningsdelen og etterarbeidt. Og blir stolt når jeg ser vellykkede resultater. I hovedsak jobber jeg med små og mellomstore bedrifter (i hovedsak butikker). Planlegger, utformer og (selvfølgelig selger inn) markedsføring i primæravis (men også andre medier). Synes en slik jobb høres utrolig spennende ut! Og det er i grunn akkurat noe slikt jeg hadde sett for meg å jobbe med.. Hvilken utdanning har du? Var det noe de spurte etter eller var det kun et pluss? Grunnen til at jeg spør, er at jeg har lest i noen stillingsannonser at utdanning er et pluss, men ikke et krav da det vil bli gitt full opplæring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reveal ii Skrevet 6. oktober 2008 #5 Del Skrevet 6. oktober 2008 Synes en slik jobb høres utrolig spennende ut! Og det er i grunn akkurat noe slikt jeg hadde sett for meg å jobbe med.. Hvilken utdanning har du? Var det noe de spurte etter eller var det kun et pluss? Grunnen til at jeg spør, er at jeg har lest i noen stillingsannonser at utdanning er et pluss, men ikke et krav da det vil bli gitt full opplæring. Jeg har ingen utdannelse i forhold til faget, men mye erfaring som samlet var en stor fordel. Hos oss er det så absolutt ikke et krav, her er vi avhengige av personlighet og personlige egenskaper... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå