Gå til innhold

God dunjakke til vinteren

Gjest Gjest_mina_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mina_*

Min mor vil spandere en skikkelig dunjakke på meg. pris opp til 5000.

Jeg vil ha en som er lett, og som dekker (ikke sånn som går til navlen). Som kan brukes i dårlig vintervær, men allikevel såpass fin at den kan has på på byshopping en kald vinterdag.

Noen som har en sånn type jakke, som de er fornøyd med?

Eller forslag om dere vet om noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Deception

Har du sjekket ut Canada Goose? De har mange fine jakker; selv har jeg kjøpt den som heter Trillium, og den er ganske lang og smal, og den er heller ikke så omfangsrik som "vanlige" dunjakker. Tror prisen opprinnelig lå på ca 4800. Denne får du i hvertfall hos sportsnett, hvis du er interessert i nettbutikker.

http://canada-goose.com/home.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Emma_*

Jeg synes dunjakkene fra Bergans er kjempefine, gode og varme å ha på. Dersom du synes damemodellen kan være litt kort, kan herremodellen være et alternativ. Herremodellen har str. helt ned til xs. Haglöfs har også kjempefine dunjakker, dette merket er det g-sport som fører. Northpeak har også fine dunjakker. Heldig du som får påspandert jakke fra mamman din... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mina_*

Har vært inne og sett på Bergans sine. De er kjempfine, men greier ikke å bestemme meg. Har alltid vært svak for brunt, men er redd alle har denne jakker. Så lurer jeg på den i olivengrønt. Den er kanskje mer uvanlig?

Og på nett, så får du de til 2100 med frakt. I den "virkelige verden" så koster de vel mye mye mer???

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Har vært inne og sett på Bergans sine. De er kjempfine, men greier ikke å bestemme meg. Har alltid vært svak for brunt, men er redd alle har denne jakker. Så lurer jeg på den i olivengrønt. Den er kanskje mer uvanlig?

Og på nett, så får du de til 2100 med frakt. I den "virkelige verden" så koster de vel mye mye mer???

Noen som vet?

Jeg tror Bergans jakkene koster 2000 kr i butikkene også! Hvor har du funnet de på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergans dunjakker ligger på ca. 2200 kr. i sportsbutikkene.

Peak Performance jakkene koster derimot ca. 4500 kr. Det er fordi det er ederdun i de.Det er den beste dunen som finnes og som avgir mest varme.

Anbefales! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mina_*
Jeg tror Bergans jakkene koster 2000 kr i butikkene også! Hvor har du funnet de på nettet?

Tror jeg var inne på Kelkoo og søkte der, så var det en sportsbutikk i Oslo som dukket opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo Montclaire (?) kommet igjen også.

Noen som har dunjakke derfra?

Jeg har, og begge døtrene også. Det heter Moncler, forresten. Veldig fornøyd med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fyller 25 år om et par uker og sambo sier jeg kan få en god vinterjakke/dunjakke til bursdagen. Så da er jeg på utkikk etter det samme. Vil ha noe lignende Canada Goose i type, ikke boblejakke liksom. Men Canada Goose går alle 15 åringene med i Oslo, så helst ikke det. Pris var ikke viktig sa han :rødme:

Noen som har flere forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fyller 25 år om et par uker og sambo sier jeg kan få en god vinterjakke/dunjakke til bursdagen. Så da er jeg på utkikk etter det samme. Vil ha noe lignende Canada Goose i type, ikke boblejakke liksom. Men Canada Goose går alle 15 åringene med i Oslo, så helst ikke det. Pris var ikke viktig sa han :rødme:

Noen som har flere forslag?

heia:)

vennina mi har en veldig fin dunjakke som er akkurat passe litt nedenfor lårene. er fra Jean paul fra voice of europe:) fleece eller noe inne. veldig varm og god og ikke minst fin:) koster vel rundt 1500 og oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Gjest Gjest_tiger_*

Noen som vet?

Vurderer det samma som deg, og på akkurat samme vis, men det jeg stusset over var prisen, skulle gjerne fått nttadressen til der de selger Bergans til 2100,00 ? Det er kanskje forskjell på kåpe og jakkeprisen som gjør det eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en kjempefin gul en fra jean paul, den nådde omtrent ned til under lommene på jeansen vil jeg tro:) men til 5000 ville jeg gått for peak performance..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_Minime_*

Jeg gikk til innkjøp av en peak performance i høst. Dro til Sverige å kjøpte den. Der kostet den "bare" 3500 NOK. Er kjempefornøyd med min jakke, fryser aldri. :)

Men vær forsiktig. Er du i Sverige under 1 døgn er det egentlig lov å ta med varer for bare 3000 kr. Vi ble stoppet i tollen, men spilte dumme og slapp heldigvis unna.:P Så slapp vi å fryse i vinter, sa tolleren. :ler: Evnt ta av prislapper og ha på deg jakken og lat som du kjøpte den for leeende siden.:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tilslutt parka down fra peak perfomance til bursdagen! Elsker den! Kjempevarm og god, kosta 3500 i Peak Performance butikken i Bogstadveien i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Fikk tilslutt parka down fra peak perfomance til bursdagen! Elsker den! Kjempevarm og god, kosta 3500 i Peak Performance butikken i Bogstadveien i Oslo.

Kan du beskrive hvordan parka down ser ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv på jakt etter jakke. Peak er veldig fin. Sjekket den linken til gjesten og bloggen til karin oloffsen. Tror ikke det er en peak jakke, men den var veldig fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...