Gå til innhold

Vista antivirus og AntiMalware

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg installerte disse programmene, og nå angrer jeg- jeg får opp meldinger fra dem hele tiden om at virus er oppdaget, om jeg vil kjøpe fullversjon etc. Hvordan får jeg fjernet dem? De er ikke på listen over installerte programmer i den fjerne-program-funksjonen i kontrollpanel.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Morten
Skrevet
Hvordan får jeg fjernet dem?

Godtar du en guide fra et annet forum ? Malware-guide

Denne er "assistert fjerning av malware". Du kjører programmene, poster logger i forumet - og får videre instruksjoner om noe bør gjøres. Nivået kan være litt VEL avansert, men det er i hvert fall effektivt.

En alternativ løsning finner du her:

http://www.bleepingcomputer.com/malware-re...-antivirus-2008

Denne inneholder deler av den forrige guiden, men er litt mindre omfattende.

Mange av løsningene som finnes på nettet er "tvilsomme". Jeg er innom forumet her fordi jeg følger et slik spor.

Blant de tvilsomme er:

Youtube (filmer som er reklame - pcthreat.com)

innlegg fra JustinD i Answers.Yahoo.com

411-spyware.com

xp-vista.com

no.pcthreat.com

Det er en haug av andre tvilsomme, men dette er så langt jeg har kommet.

Skrevet

TUUUUSEN takk, den enkle løsningen funket!

Godtar du en guide fra et annet forum ? Malware-guide

Denne er "assistert fjerning av malware". Du kjører programmene, poster logger i forumet - og får videre instruksjoner om noe bør gjøres. Nivået kan være litt VEL avansert, men det er i hvert fall effektivt.

En alternativ løsning finner du her:

http://www.bleepingcomputer.com/malware-re...-antivirus-2008

Denne inneholder deler av den forrige guiden, men er litt mindre omfattende.

Mange av løsningene som finnes på nettet er "tvilsomme". Jeg er innom forumet her fordi jeg følger et slik spor.

Blant de tvilsomme er:

Youtube (filmer som er reklame - pcthreat.com)

innlegg fra JustinD i Answers.Yahoo.com

411-spyware.com

xp-vista.com

no.pcthreat.com

Det er en haug av andre tvilsomme, men dette er så langt jeg har kommet.

Gjest Gjest_Morten
Skrevet
TUUUUSEN takk, den enkle løsningen funket!

Den enkle løsningen er Malwarebytes Anti-Malware (MBAM) hvis noen lurer, mens den mer omfattende løsningen er satt sammen av flere programmer (gratisprogrammer).

Hvis tilbudet om å installere disse kom som en dialog på en internettside hjelper det lite å avslå tilbudet. ALLE knapper fører til installasjon - inkludert krysset for å lukke dialogen.

Løsningen er å lukke dialogen med Alt F4.

Jeg var innom 2 slike tilfeller i dag på eget søk på nettet da jeg søkte etter opplysninger om en gammel Pioneer-forsterker jeg har. Langt ute i søket kom jeg til et par sider CLICK HERE! ALL INFO! +noe mer tekst.

Sidene redirigerer deg til scanner-center.com, hvor du får tilbud om å installere det samme som du fikk eller andre falske programmer i samme familie.

Begge sidene var på 112K i størrelse - jeg kommer sikkert til å treffe på flere av disse hvor teksten er noe annerledes. Jeg prøver å spore opp "resten av familien" når jeg treffer på slike linker.

Begge linkene inneholdt "/6/blog.php?p=20607" som siste del (hvis du sjekker hvor en link fører, helt nederst på hvert søketreff).

Vista Antivirus tilhører samme familie som Antivirus XP 2008 - jeg har hittil funnet omtrent 15 ulike navn her. De kan stort sett fjernes på samme måte som her (MBAM), men det kan være fordel å følge removal instructions som er tilpasset hver enkelt.

Dere har forøvrig medlemmer som er langt mer spesialisert enn meg på slike oppgaver - jeg er bare "tilfeldig innom".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...