Gjest Gold Skrevet 4. oktober 2008 #21 Skrevet 4. oktober 2008 Hvis hun hadde tatt imot finnerlønn, hadde jeg måtte åpne vesken min for å finne penger til henne, da ville jeg sett jeg manglet 300........ Hun kunne jo bare nektet for at det skyldtes henne...
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 4. oktober 2008 #22 Skrevet 4. oktober 2008 I utgangspunktet ville jeg også takket nei til finnerlønn i en situasjon som du beskriver, og det er ikke fordi jeg ville forsynt meg selv fra lommeboken! Jeg tror derimot at hvis jeg hadde stjælt et veske, eller syntes det var greit å ta penger fra et veske som jeg hadde akkurat funnet, så ville jeg ikke tatt meg bryet med å svare når det ble ringt på mobilen, eller i det hele tatt levere vesken tilbake til eieren. Så hvis du ikke hadde gjort det på den måten, så betyr det at andre ikke kan gjøre det sånn??
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 4. oktober 2008 #23 Skrevet 4. oktober 2008 Hun kunne jo bare nektet for at det skyldtes henne... Men når man først har stjelt, så er det ikke morsomt å bli spurt om man har stjelt, er det ikke, lettere om ingen spør??
Gjest Gold Skrevet 4. oktober 2008 #24 Skrevet 4. oktober 2008 Men når man først har stjelt, så er det ikke morsomt å bli spurt om man har stjelt, er det ikke, lettere om ingen spør?? Vi kommer aldri til å finne svaret på dette. Hvis denne tyven virkelig er så frekk som du antar, er det klart at det er uakseptabelt. Men, som jeg, og flere her inne har påpekt; dette vet vi ingenting om. Vil anbefale deg til å være glad for det du har, og anse saken som avsluttet.
banana Skrevet 4. oktober 2008 #25 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg forstår godt din frustrasjon. Nå er det jo ikke sikkert at denne dama tok pengene, men slik du forklarer saken høres det ikke akkurat usannsynlig ut. Vil tro at det er ganske mange som ikke ville stjelt en mobiltelefon, men som greit hadde forsynt seg av et par lett tilgjengelige sedler..
Gjest Gjest_tittentei_* Skrevet 5. oktober 2008 #26 Skrevet 5. oktober 2008 Det som irriterer meg mest er at jeg var så takknemlig mot henne, og viste det så veldig til henne. Takket og takket fordi hun var så ærlig.... For å etterpå finne ut at hun ikke fortjente like stor takk.. Forstår absolutt irritasjonen din, men jeg ville - som mange sier - gleda meg over at det gikk såpass smertefritt tross alt, og håpa at hu fikk dårlig samvittighet over å ha tatt penger når hu kunne fått penger. Forhåpentligvis har hu snev av samvittighet, og da vil penga hu stjal ha litt bismak. Om hu ikke har samvittighet driter hu jo i hele greia, men da er det litt rart at hu ikke tok alle penga. Dessuten: det er sørgelig mange idioter på denne kloden, så gi blaffen i henne :-) Du sparte faktisk 200 kroner!
Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #27 Skrevet 5. oktober 2008 Vel, du sa det var sentralt oslo. Var det i nærheten av oslo s eller karl johan? Ettersom det var et så bevist beløp som 300 så ser jeg muligheten for at f.eks narkomane eller uteliggere har vært en tur i veska di. Og 10 minutter er ingenting, om noen har sett at du gikk fra den og ikke kommet tilbake innen 2-3 minutter så kan de ha benyttet sjangsen til å få litt penger til noe spesielt. Har nemlig opplevd det selv og det kan være en forklaring.
Gjest Miley Skrevet 5. oktober 2008 #28 Skrevet 5. oktober 2008 Men du var jo ikke der du heller! Men det er ikke så farlig må skjønne. Vis TS vil beskylde noen for å stjele så vil hun ikke høre at hun kan ta feil.
Kattugla Skrevet 5. oktober 2008 #29 Skrevet 5. oktober 2008 Så hvis du ikke hadde gjort det på den måten, så betyr det at andre ikke kan gjøre det sånn?? Vel.. Hva synes du virker som det mest logiske?
Kattugla Skrevet 5. oktober 2008 #30 Skrevet 5. oktober 2008 Men når man først har stjelt, så er det ikke morsomt å bli spurt om man har stjelt, er det ikke, lettere om ingen spør?? Den aller enkleste måten til å unngå det er faktisk å pælme vesket opp i nærmeste søppelkasse og ikke svare når eieren ringer.. Synes det er merkelig at du gidder å ergre deg over dette, når du faktisk ikke har noe håndfast bevis for at det var denne damen som tok pengene og når det mest naturlige ville vært å være sjeleglad for å få vesken tilbake med allt unntatt 300 kr! Hva er sjansen for at man får vesken tilbake i det hele tatt, når den er blitt borte på denne måten?? Du har faktisk vært utrolig heldig!
Gjest nobilian Skrevet 5. oktober 2008 #31 Skrevet 5. oktober 2008 (endret) *** Synes det høres usannsynlig ut at hun skal ha tatt seg bryet med å stjele veska, deretter ta telefonen når du ringer, skynde seg å trekke ut trehundre kroner og møte deg så du får se hvem hun er, for ikke å snakke om hvor søkt det virker at hun skal ha gjort seg til kjeltring for 300 kroner og deretter foretar en moralsk helomvending og leverer resten. Personlig tror jeg det er to forskjellige som har vært borti veska di. Endret 5. oktober 2008 av nobilian
Christal Skrevet 5. oktober 2008 #32 Skrevet 5. oktober 2008 *** Synes det høres usannsynlig ut at hun skal ha tatt seg bryet med å stjele veska, deretter ta telefonen når du ringer, skynde seg å trekke ut trehundre kroner og møte deg så du få se hvem hun er, for ikke å snakke om hvor søkt det virker at hun skal ha gjort seg til kjeltring for 300 kroner og deretter foretar en moralsk helomvending og leverer resten. Personlig tror jeg det er to forskjellige som har vært borti veska di. Jeg er faktisk helt enig med deg. Veldig uasannsynlig at det var damen som hadde tatt pengene fra veska. Men å være borte fra vesken sin med penger, kort, mobil etc SÅ lenge sentralt i Oslo og så bare "miste" 300 .. det er jo helt utrolig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå