Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2008 #1 Skrevet 4. oktober 2008 Skal ta en tatoverinng på ankelen/leggen. Tenkte på et lite, svart dødninghode (ikke "skummel hodeskalle", mer pirat-aktig) eller tre stjerner. Tror dere det passer? Teit med stjerner siden mange kjendiser har det? Dødninghodet jeg tenker på har jeg sett ei jente har på magen, så jeg vet ikke helt om det passer på ankelen/leggen. Vet det er vanskelig for dere å mene noe og se det for dere, men tenkte bare jeg skulle spørre hva dere syns... Andre tips til hva jeg kan tatovere?
aline Skrevet 4. oktober 2008 #2 Skrevet 4. oktober 2008 Skal ta en tatoverinng på ankelen/leggen. Tenkte på et lite, svart dødninghode (ikke "skummel hodeskalle", mer pirat-aktig) eller tre stjerner. Tror dere det passer? Teit med stjerner siden mange kjendiser har det? Dødninghodet jeg tenker på har jeg sett ei jente har på magen, så jeg vet ikke helt om det passer på ankelen/leggen. Vet det er vanskelig for dere å mene noe og se det for dere, men tenkte bare jeg skulle spørre hva dere syns... Andre tips til hva jeg kan tatovere? hva betyr ett lite svart dødningehode for deg idag, og hva tror du det vil bety for deg om ti år? Eller tre stjerner, hva betyr det, hvorfor vil du ha det? Tror du du vil ha det om ti år? Det er ingen som kan fortelle deg hva du bør tatovere hvor, en tatovering er en veldig personlig ting (eller BØR være det), og slik jeg ser det, bør det være noe du kan kjenne deg igjen i eller som er litt deg. jeg tror at når man har tenkt igjennom hvorfor man ønsker den spesifikke tatoveringen, så vet man litt mer om det passer for en også. Hva man har hvor, er det også bare en selv som bør bestemme, fordi det bør være noe som er rett for akkurat deg. Jeg er litt skeptisk når folk må spør om råd fra andre om hva de kan ha hvor når det gjelder tatoveringer, da blir jeg usikker på hvorfor de tar det og om de egentlig ønsker seg dette fordi det er kult eller fordi det er en gjennomtenkt sak for dem. Selv har jeg to tatoveringer, begge er veldig meg. Jeg tenkte grundig igjennom både motiv og plassering, og fant ut hva som passet for meg. Skal også ha en tredje tatovering, som igjen er gjennomtenkt både i forhold til motiv og plassering. Jeg vet hvorfor jeg ønsker meg akkurat det motivet og jeg vet hvorfor jeg ønsker det akkurat der jeg ønsker meg det. Dermed er jeg også trygg på at det er rett for meg. Hva andre synes om det, er egentlig lite viktig, det er jo ikke de som skal gå med det? Dersom du er ganske ung, ville jeg tenkt meg om når det gjelder dødningehode. Der kan jeg at heeelt feil, men vet av litt mange som i ung alder tok tatovering av motiver som var kult DA, men som ikke akkurat gjenspeiler personligheten deres nå som etablerte, rolige familiemennesker. Så min oppfatning er at det er lurt å finne noe som er seg selv, og ikke noe som er preget av omgivelsene.
Pingting Skrevet 4. oktober 2008 #3 Skrevet 4. oktober 2008 Hei! Jeg synes ikke det er et godt tegn at du må spørre om hva du bør tattovere... Det er greit å kunne diskutere vinkel og plassering av et motiv, men dette hørtes ut som om noe du ikke har tenkt gjennom nøye nok. Da er det dtørre sjanse for at du angrer etterpå, og det er jo ikke noe man vil... Men i stedet for å moralisere (det får du sikkert høre nok), kan jeg jo fortelle deg hvordan jeg gikk frem da jeg tok min tattovering... Jeg kikket først i hundre tusen tattoveringsblader. Fant ingen ting. Kikket i bøkene hos tattovøren. Ingen ting. Noen få motiver fant jeg innimellom, men etter å ha tenkt på dem en stund, ombestemte jeg meg. Plutselig en dag så jeg et mønster på toppen av en bokside. PANG! sa det i hodet mitt - der er motivet jeg vil ha! Så jeg kopierte det, og forstørret det. Jeg fortsatte med å tegne det i litt ulike varianter, og lurte på hvor jeg skulle ha det. Fant et passende sted på kroppen, og fikk ei venninne til å tegne det på med tusj slik at jeg fikk sett hvordan det så ut. Så satt jeg meg ned og tenkte GRUNDIG gjennom hva motivet kunne bety for meg om 20 år. Er det mulighet for at det kunne bli noe negativt? Er det et symbol som kunne misbrukes eller misforstås? Hvordan ville det se ut når blekket falmer og huden blir eldre, eventuelt om jeg skulle gå opp eller ned i vekt? Er det noe jeg ønsker å skjule om jeg må? Fant ut at motivet var noe som er representativt for hvem jeg er, og hva jeg er interessert i - og antagelig vil være det lenge. Så bestemte jeg meg for å vente ett år (jeg var bare 18, man forandrer seg utrolig mye på den tiden...), og se om jeg fortsatt ville ha den da. Og det gjorde jeg. Så tok jeg tattoveringen. I dag er jeg 25, og fortsatt fornøyd. Men jeg ser at det kunne ha vært en tabbe. Det er ihvertfall ikke riktig å lure på hva andre synes om den, en tattovering er representativ for deg, og da kan det være det samme hva abdre mener
Gjest Gjest_Michael_* Skrevet 4. oktober 2008 #4 Skrevet 4. oktober 2008 Min umiddelbare kommentar er at det er utrolig usexy. Jeg vet det er subjektivt da.. Hvorfor må du ha det? Ødelegge en fin ankel og gjøre den like maskulin som en sjørøverarm:)
Pingting Skrevet 4. oktober 2008 #5 Skrevet 4. oktober 2008 Helt rett i at det er subjektivt, ja Selv synes jeg at damer med tattis er dritfint, og langt fra maskulint. Men det er forsåvidt også et poeng at ikke alle synes det er fint. Ikke vanligvis noe man må bry seg om, men om du har tenkt deg inn i enkelte yrker kan det være dumt med tattovering. Det kan jo være greit å sjekke ut først
Gjest postsekk Skrevet 5. oktober 2008 #6 Skrevet 5. oktober 2008 Har ikke lest de andre innleggene. Den første tanken som slår meg er at det er rimelig klisjé og intetsigende, men hvis det er noe du brenner for så kjør på. (Laser er jo ganske vondt da.)
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #7 Skrevet 5. oktober 2008 Har ikke lest de andre innleggene. Den første tanken som slår meg er at det er rimelig klisjé og intetsigende, men hvis det er noe du brenner for så kjør på. (Laser er jo ganske vondt da.) Har ikke tenkt å ta en tatovering som ikke betyr noe for meg. Å spørre om råd må vel være lov? Har tenkt nøye gjennom dette, og mener jeg er klar for å ta en tatovering, selv om jeg bare er 18. Gjør det ikke for å være rebell og det er ikke noe spontant over dette. Har tenkt mye, og har fortsatt like lyst på tatovering. Men tenkte som så at selv om en tatovering er fin på magen, er det ikke sikkert den er fin på ankelen. Spurte derfor bare for å høre hva dere syns. Dessuten er ankelen et sted jeg fint kan skjule hvis jeg vil...
Gjest Gitte Skrevet 5. oktober 2008 #8 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg tok en tatovering når jeg var 17 som var lite gjennomtenkt, og ikke noe jeg hadde tatt i dag. Heldigvis et rimelig vanlig motiv og ganskje skjult så den syns sjelden eller aldri. Den siste jeg tok tenkte jeg på i 5 år før jeg faktisk bestemte meg, og det er nå ett år siden jeg tok den. Angrer overhode ikke og er glad jeg tenkte så lenge på det motivet før jeg faktisk gjorde det. Som flere skriver, om du faktisk må spørre her om motivet er ok har du ikke tenkt nok gjennom det. Når du tar en tatovering skal det være noe som DU er fornøyd med og som kanskje er personlig for DEG. Andres mening bør ikke ha noe å si.
Gjest postsekk Skrevet 5. oktober 2008 #9 Skrevet 5. oktober 2008 Har ikke tenkt å ta en tatovering som ikke betyr noe for meg. Å spørre om råd må vel være lov? Har tenkt nøye gjennom dette, og mener jeg er klar for å ta en tatovering, selv om jeg bare er 18. Gjør det ikke for å være rebell og det er ikke noe spontant over dette. Har tenkt mye, og har fortsatt like lyst på tatovering. Men tenkte som så at selv om en tatovering er fin på magen, er det ikke sikkert den er fin på ankelen. Spurte derfor bare for å høre hva dere syns. Dessuten er ankelen et sted jeg fint kan skjule hvis jeg vil... Poenget mitt var mer det at jeg har sett mange tatoveringer som jeg har syntes har vært fine, uten at de egentlig har betydd noe spesielt for meg. Selv om noe virker kult/dypt/whatever en stund så er det ikke sikkert du føler det samme et år eller 5 fra nå av, og dette er jo tross alt tatoveringer som mange andre har, ganske uoriginale, og derfor lurer jeg på hvor dyp meningen bak egentlig er for deg.
RockerGirl Skrevet 5. oktober 2008 #10 Skrevet 5. oktober 2008 Uten å komme med noe skjennepreken om at den skal bety noe osv for deg, så tenkte jeg å svare på spm ditt: Gå til tatovøren med et bilde eller tegning av det du har tenkt deg, og spør! Det er derfor tatovøren er der. Spør h*n om det er en tatovering som vil funke på ankelen, og hvordan h*n kan gjøre stjernene eller dødningshodet mer individuelt og mer "deg" så den blir personlig og bare din.
Gjest TS Skrevet 5. oktober 2008 #11 Skrevet 5. oktober 2008 Uten å komme med noe skjennepreken om at den skal bety noe osv for deg, så tenkte jeg å svare på spm ditt: Gå til tatovøren med et bilde eller tegning av det du har tenkt deg, og spør! Det er derfor tatovøren er der. Spør h*n om det er en tatovering som vil funke på ankelen, og hvordan h*n kan gjøre stjernene eller dødningshodet mer individuelt og mer "deg" så den blir personlig og bare din. Takk, RockerGirl! Det skal jeg gjøre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå