skoeska Skrevet 4. oktober 2008 #1 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg slo akkurat på pcen min, og istedet for å komme til desktopen, så var skjermen helt svart og det kom opp et lite vindu hvor det sto: System error 309 mswinsck.ocx or one of its components are not registrered correctly. One of its files are missing. Eller noe i den duren. Ihvertfall, har ingen skrivebordsbakgrunn!!! alt er svart! Jeg kan komme inn på internett og alle filene mine, men ved å bruke task manageren.. Hvorfor er skrivebordet svart, og hvordan kan jeg få det tilbake igjen? Forstår ingenting, noen som kan hjelpe? Alt annet fungerer jo greit, pcen er ikke treig eller noe. Og dette er en labtop jeg kjøpte for en uke siden!
Gjest Lommerusk Skrevet 4. oktober 2008 #2 Skrevet 4. oktober 2008 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk
skoeska Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. oktober 2008 Nei, bruker ingen messenger. Det eneste jeg har gjort idag, er å laste ned et spill. Jeg bruker norton antivirus så tror ikke jeg kan ha fått virus på den? Den fungerte fint helt til jeg slo den av. etterpå når jeg skulle slå den på, så kom jeg da som sagt kun frem til en svart skjerm.
skoeska Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Forresten.. Ordla meg litt feil om det som sto istad; System-error 339 Component MSWINSCK.OCX or one of its dependencies is not correctly registered: a file is missing or invalid Endret 4. oktober 2008 av LaEmbarazada
Gjest Lommerusk Skrevet 4. oktober 2008 #5 Skrevet 4. oktober 2008 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk
skoeska Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. oktober 2008 Gjorde akkurat dette, men fikk opp denne beskjeden: The module MSWINSCK.OCX was loaded but the call to DLL register server failed with error code 0x8002801c For more information please search online with this error code Eller noe lignende til slutt... Åååå, blir gal!
Gjest Lommerusk Skrevet 5. oktober 2008 #7 Skrevet 5. oktober 2008 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #8 Skrevet 8. oktober 2008 ååh, jeg blir så kååt av menn som kan så mye om data Hvis lommerusk er en mann riktignok..
Titti72 Skrevet 8. oktober 2008 #9 Skrevet 8. oktober 2008 Må si Lommerusk imponerer!!! Bøyer meg ydmykt i støvet.
Gjest Lommerusk Skrevet 8. oktober 2008 #10 Skrevet 8. oktober 2008 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk
Gjest Johsva Skrevet 17. november 2008 #11 Skrevet 17. november 2008 OK. Dette skyldes sannsynligvis at du ikke har kjørt som administrator. Forsøk følgende: 1. Søk opp filen MSWINSCK.OCX og forsikre deg om at den finnes i mappen C:\Windows\System32. Dersom filen finnes, gå til punkt 3. Dersom filen ikke finnes gå til punkt 2. 2. Installer spillet på nytt eller last ned komponenten og installer den på egenhånd. Filen skal ligge i mappen C:\Windows\System32 (se videoen). IKKE FORSØK Å ÅPNE DENNE FILEN. Gå til punkt 1. 3. Klikk Start og skriv inn cmd. 4. Når cmd kommer opp i listen høyreklikker du på den og velger Kjør som administrator. 5. I terminalen skriver du inn cd .. og så cd .. en gang til. I terminalen skal det nå stå bare C:\> 6. Skriv inn cd Windows og så cd System32. Det skal nå stå C:\Windows\System32> i terminalen. 7. Registrer komponenten ved å skrive inn regsvr32 MSWINSCK.OCX 8. Hvis alt går greit, så start gjerne maskinen på nytt. Dersom filen finnes og du har registrert den, men den er korrupt eller du fortsatt har problemer: Avregisterer komponenten ved å bruke kommandoen regsvr32 /u MSWINSCK.OCX Gå til punkt 2. Fortsatt problemer? Få noen datakyndige til å hjelpe deg. Jeg kan ikke drive feilsøk og reparere et system via et forum. Hallo! jeg har det samme problemet, men når jeg gjennomfører det du henviser til over kommer det opp en ny melding som lyder slik: "Modulen MSWINSCK.COX kan ikke lastes. Forsikre deg om at binærfilen er lagret i den angitte banen eller feilsøk den for å undersøke om det er problemer med binærfilen og .DLL-filene den er avhengig av. Den angitte modulen ble ikke funnet"
feuerstein Skrevet 17. november 2008 #12 Skrevet 17. november 2008 Joda, Lommerusk er mann. Bli med meg hjem en kveld så kan vi lese fra Java APIen sammen. Deretter kan jeg ømt (men sensuelt) f.eks. hviske om OO-programmering, designmønstre og AJAX i øret ditt Pokker, det er slik du får det til? Jeg spør alltid om de vil se på assemblersamlingen min (MOS 6502) og høre meg fremføre PL/I kode akkompagnert på triangel og Commodore 1541, men hittil har jeg ikke klart å dra hjem noen under 40.
Gjest Lommerusk Skrevet 18. november 2008 #13 Skrevet 18. november 2008 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk
Gjest Lommerusk Skrevet 18. november 2008 #14 Skrevet 18. november 2008 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk
Gjest Lommerusk Skrevet 18. november 2008 #15 Skrevet 18. november 2008 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk
Gjest Johsva Skrevet 19. november 2008 #16 Skrevet 19. november 2008 Kanskje fordi filen heter MSWINSCK.OCX og ikke MSWINSCK.COX? Dessuten: a) Sjekk at filen ligger der den skal ligge (ref. tidligere innlegg) b) At stien i terminalen er riktig: C:\Windows\System32 MSWINSCK.OCX, het filen. Skrev bare litt feil i innlegget. Takk for hjelpen, men kan du forklare "stien i terminalen" litt nærmere?
Gjest Johsva Skrevet 19. november 2008 #17 Skrevet 19. november 2008 PS @ feuerstein: Sjekk denne. Hvem trenger vel være en rik, mørkhåret handyman på 2 meter, ha et erigert lem størrelse elefant og svulstige Arnold-muskler når man kan imponere med programmeringsevner som dette? Vær forsiktig, sier jeg bare. Dette er potente saker.. Glem det forgje innlegget. Jeg har prøvd på nytt og forsikret meg om at jeg skrev alt rett. Den samme feilmeldingen kom opp igjen "Modulen MSWINSCK.OCX kan ikke lastes. Forsikre deg om at binærfilen er lagret i den angitte banen eller feilsøk den for å undersøke om det er problemer med binærfilen og .DLL-filene den er avhengig av. Den angitte modulen ble ikke funnet"
Gjest Lommerusk Skrevet 20. november 2008 #18 Skrevet 20. november 2008 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2009 #19 Skrevet 19. april 2009 modulen MSWINSCK.OCX er muligens ikke kompitabel med windows versjonen du kjører. undersøk om modulen er kompitabel med en x86-versjon (32-biters) eller x64-versjon (64-biters) av regsvr32.exe.. hva kan jeg gjøre. skjønner ikke helt medlingen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå