Tigerlily Skrevet 4. oktober 2008 #1 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg har en Bosch Maxx Control maskin, ca 5 år gammel tror jeg. Den har gått som en kule til nå, men jeg mistenker (vet!) at den har blitt ødelagt en gang mellom forrige vask og denne vasken. Jeg vasker på 60 grader og 40 grader hovedsaklig, og tøyet har jo vært varmt når jeg har tatt det ut av maskinen før. Nå er det kaldt. Springvannkaldt. Oppå vaskemaskinen står det en tørketrommel, og maskinen i seg selv er jo veldig tung, så jeg kan ikke akkurat kikke på det selv. Hvor ødelagt er maskinen, tror dere? Er det vits i å ringe en reparatør, eller vil det være like greit å kjøpe ny maskin fordi reparering av gamle vil koste like mye som ny? Denne kostet ca 5000kr ny, og jeg har liiiite lyst til å legge ut den summen nå...
hufsa! Skrevet 4. oktober 2008 #2 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg har en Bosch Maxx Control maskin, ca 5 år gammel tror jeg. Den har gått som en kule til nå, men jeg mistenker (vet!) at den har blitt ødelagt en gang mellom forrige vask og denne vasken. Jeg vasker på 60 grader og 40 grader hovedsaklig, og tøyet har jo vært varmt når jeg har tatt det ut av maskinen før. Nå er det kaldt. Springvannkaldt. Oppå vaskemaskinen står det en tørketrommel, og maskinen i seg selv er jo veldig tung, så jeg kan ikke akkurat kikke på det selv. Hvor ødelagt er maskinen, tror dere? Er det vits i å ringe en reparatør, eller vil det være like greit å kjøpe ny maskin fordi reparering av gamle vil koste like mye som ny? Denne kostet ca 5000kr ny, og jeg har liiiite lyst til å legge ut den summen nå... Heia,hadde akkurat samme problem for 2 mnd siden og det er varmeelementet som er gåent.Koster vel ett par tusen men jeg hadde kjøpt ny uten tvil.Jeg har hatt 3 vaskemaskiner og er i 30 åra og har nå min fjerde!!Og alle har jeg hatt opptil 3 rep på.Hatt utlegg på rundt 2000 hver gang og legger man det sammen blir det dyrt.Så nå når min ryker kansje om 3 år,rett på røysa inn med ny.Lønner seg ikke å rep.Den er såpass gammel at noe annet går om ikke lenge så er det 2000 til...Jeg vaska i kaldt noen dager men da var ikke tøyet"skittent" satt den bare på det lengste progamet som var.De vaska jo i bekken før i tida ;-))
pittie Skrevet 4. oktober 2008 #3 Skrevet 4. oktober 2008 Heia,hadde akkurat samme problem for 2 mnd siden og det er varmeelementet som er gåent.Koster vel ett par tusen men jeg hadde kjøpt ny uten tvil.Jeg har hatt 3 vaskemaskiner og er i 30 åra og har nå min fjerde!!Og alle har jeg hatt opptil 3 rep på.Hatt utlegg på rundt 2000 hver gang og legger man det sammen blir det dyrt.Så nå når min ryker kansje om 3 år,rett på røysa inn med ny.Lønner seg ikke å rep.Den er såpass gammel at noe annet går om ikke lenge så er det 2000 til...Jeg vaska i kaldt noen dager men da var ikke tøyet"skittent" satt den bare på det lengste progamet som var.De vaska jo i bekken før i tida ;-)) Invistere i en dyrere maskin neste gang kanskje? Mitt tøy er kaldt når jeg tar det ut.. Bruker kaldtvannsskylling regner jeg med. (kan det du har trykt på noe så maskinen din og gjør det?) Men ikke skittent. Vi sparer til dampmaskin! Vaskemaskin som sparer miljøet og bruker damp istedet for skylling etter skylling, skal visstnok bli mye renere tøy og.
hufsa! Skrevet 4. oktober 2008 #4 Skrevet 4. oktober 2008 Invistere i en dyrere maskin neste gang kanskje? Mitt tøy er kaldt når jeg tar det ut.. Bruker kaldtvannsskylling regner jeg med. (kan det du har trykt på noe så maskinen din og gjør det?) Men ikke skittent. Vi sparer til dampmaskin! Vaskemaskin som sparer miljøet og bruker damp istedet for skylling etter skylling, skal visstnok bli mye renere tøy og. Problemet i dagens samfunn er at ting blir laga for å gå i stykker på kort tid desverre,Var ikke som før når hvitevarer varte i 25 år og de bytta pga at de var lei utsende.Mine maskiner kosta NOk for å si det sånt.4-5000 syntes jeg holder.Nei,ikke noe knapp,elementet var gåent men det jeg mente var at jeg vaska ting i kaldt vann til jeg fikk kjøpt ny.Men at jeg vaska tøyet før det var kjempeskittent.Går kun med bukser og gensere i en dag så vasker jeg det.Og da holder det med kaldt vann men vasker jo i varmt nå i min nye maskin,he he.
pittie Skrevet 4. oktober 2008 #5 Skrevet 4. oktober 2008 (endret) må desverre i klassen miele o.l til 8-9000 for å få noe som varer.. Det er jo egentlig bedre å bruke 9000 på en maskin for 20år, enn å bytte mellom 3-5 maskiner til 5000 pr stk på 20 år ^^ og mer miljøvennlig, ikke minst Pr idag har jeg bare en Bosch til 4000,- selv. Har blitt 1 år og greier, overasket egentlig Endret 4. oktober 2008 av pittie
Tigerlily Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg skal sjekke om jeg har kommet borti en eller annen knapp for kaldtvannsskylling, men føler vel kanskje at det er varmeelementet som er gåent, ja. Uff. Så da må jeg visst ut med 5000kr for ny maskin da, i verste fall. Suuukk. Trodde 5000kr var mye for en maskin jeg, har inntrykk av at de fleste ligger på 2-3000kr eller under, og at å gå opp i pris ville gi en god maskin som ikke måtte byttes ut etter kun 5 år.
hufsa! Skrevet 5. oktober 2008 #7 Skrevet 5. oktober 2008 må desverre i klassen miele o.l til 8-9000 for å få noe som varer.. Det er jo egentlig bedre å bruke 9000 på en maskin for 20år, enn å bytte mellom 3-5 maskiner til 5000 pr stk på 20 år ^^ og mer miljøvennlig, ikke minst Pr idag har jeg bare en Bosch til 4000,- selv. Har blitt 1 år og greier, overasket egentlig Ja,så nevnte du Miele som de garanterer 20 år men jeg kan aldri innbille meg i halvmørket at den varer i 20 år!!Og hva om noe ryker etter 5 år på den så har du jo ikke 20 års garanti..Og hva da?Da er man jo likelangt spør du meg og skulle ikke forundre meg at delene er dyrere au til en maskin som er dyrere..Og ja er enig at 5000 burde holde til en maskin.Men så tenker jeg 5000 på 5 år,1000 kr året og hva er det i mnd,ikke mye så det er jo ikke så galt å kjøpe ny da men det er jo å ha pengene der og da for oss som ikke vet hva sparing er (snakker for meg selv).He he
Gjest Miley Skrevet 5. oktober 2008 #8 Skrevet 5. oktober 2008 En vaskemaskin til rundt 5000 varer ikke evig. Jeg ville lagt i mer penger og fått noen som holdt en stund lengre. Har du ingen i vennekretsen som er elektriker eller noe som kan ta en titt på den?
Gjest nbp Skrevet 5. oktober 2008 #9 Skrevet 5. oktober 2008 mens du venter på penger til ny kann du jo fylle på varmt vann når du skal vaske? minn vasker bare første programet på varmt, resten er skylling og greier. når det gjelder pris på varer så er det ingen regel som sier at du alltid får best varer med mye penger, menn du får mest utstyr. jeg kjøpte ny marskin i 1998, miele, ga 2990 for den, virker som bare fy enda den (bank i bordet). har bekjente som har brukt mye penger på slikt og enkelte av de har slutta og eksistere for lengst (ikke vennene men marskinene)... men de var fulle av utstyr når de virka, og dets mer utstyr dets dyrere og fikse på:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå