Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2008 #1 Skrevet 4. oktober 2008 For et par dager siden snakket jeg med en venn av meg og vi avtalte at vi skulle finne på noe i kveld, sannsyligvis ut å spise og en runde på byen etterpå. Vi var enige om at vi skulle snakkes i dag for å avtale nærmere. I formiddag var en annen venn innom meg på jobben og inviterte meg med på middag og bytur sammen med ham og et par venner jeg ikke har sett på lenge. Jeg avslo fordi jeg allerede hadde en avtale med andre. Da jeg var ferdig på jobben ringte jeg venn nr 1 for å gjøre nærmere avtale angående i kveld, og jeg ble ganske paff da svaret jeg fikk var at han skulle ut med noen kompiser så vi fikk ta det en annen gang. Nå sitter jeg her med "skjegget i postkassa" og blir sittende hjemme å glane i veggen i kveld fordi venn nr 1 ikke ga meg beskjed om at han brøt avtalen vår... Kjenner at jeg er skikkelig irritert og føler meg ganske så "snytt"!
pittie Skrevet 4. oktober 2008 #2 Skrevet 4. oktober 2008 Fy så dårlig gjort! Prøvd å ringe venn nr.2 og spør om du kan bli med allikevel?
Fun Light Skrevet 4. oktober 2008 #3 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg syns ikke du er teit - det syns jeg venn nr. 1 er!! Fy skam!
Gjest Stjernedryss Skrevet 4. oktober 2008 #4 Skrevet 4. oktober 2008 Sånt er dårlig gjort ja! Jeg har opplevd de mange ganger når det gjelder gutter i hvertfall. Det har ført til at jeg ikke tør å avtale en date f.eks uten å ha en backupløsning. Finnes ingenting som er værre en folk som avlyser avtaler på kort varsel.
Gjest TS Skrevet 4. oktober 2008 #5 Skrevet 4. oktober 2008 Fy så dårlig gjort! Prøvd å ringe venn nr.2 og spør om du kan bli med allikevel? Skulle gjerne gjort det, men de skulle møtes kl 19 og det tar meg ca en og en halv time å komme meg dit med kollektivtransport. I tillegg må jeg dusje og skifte (kom fra jobb for en drøy halvtime siden). Hadde jeg visst om at den andre avtalen var avlyst tidligere i dag kunne jeg dratt litt før fra jobben så jeg hadde rukket det. Argh...kjenner jeg er skikkelig sur og irritert...
Rosalie Skrevet 4. oktober 2008 #7 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg hadde blitt grisesur på venn nr. 1 og latt personen vite det, også hadde jeg tatt kontakt med venn nr. 2 og sagt at den andre avlyste, så jeg ble gjerne med de, men at jeg kun rakk å være med på byturen.
The Kitten Skrevet 4. oktober 2008 #8 Skrevet 4. oktober 2008 For et par dager siden snakket jeg med en venn av meg og vi avtalte at vi skulle finne på noe i kveld, sannsyligvis ut å spise og en runde på byen etterpå. Vi var enige om at vi skulle snakkes i dag for å avtale nærmere. I formiddag var en annen venn innom meg på jobben og inviterte meg med på middag og bytur sammen med ham og et par venner jeg ikke har sett på lenge. Jeg avslo fordi jeg allerede hadde en avtale med andre. Da jeg var ferdig på jobben ringte jeg venn nr 1 for å gjøre nærmere avtale angående i kveld, og jeg ble ganske paff da svaret jeg fikk var at han skulle ut med noen kompiser så vi fikk ta det en annen gang. Nå sitter jeg her med "skjegget i postkassa" og blir sittende hjemme å glane i veggen i kveld fordi venn nr 1 ikke ga meg beskjed om at han brøt avtalen vår... Kjenner at jeg er skikkelig irritert og føler meg ganske så "snytt"! Huff. Stakkars deg. Ring venn nr.2, så får du nok være med.
Bellatrix Skrevet 4. oktober 2008 #9 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg hadde blitt grisesur på venn nr. 1 og latt personen vite det, også hadde jeg tatt kontakt med venn nr. 2 og sagt at den andre avlyste, så jeg ble gjerne med de, men at jeg kun rakk å være med på byturen. Enig. Bli med venn nr 2 selv om du er sent ute.
hufsa! Skrevet 4. oktober 2008 #10 Skrevet 4. oktober 2008 For et par dager siden snakket jeg med en venn av meg og vi avtalte at vi skulle finne på noe i kveld, sannsyligvis ut å spise og en runde på byen etterpå. Vi var enige om at vi skulle snakkes i dag for å avtale nærmere. I formiddag var en annen venn innom meg på jobben og inviterte meg med på middag og bytur sammen med ham og et par venner jeg ikke har sett på lenge. Jeg avslo fordi jeg allerede hadde en avtale med andre. Da jeg var ferdig på jobben ringte jeg venn nr 1 for å gjøre nærmere avtale angående i kveld, og jeg ble ganske paff da svaret jeg fikk var at han skulle ut med noen kompiser så vi fikk ta det en annen gang. Nå sitter jeg her med "skjegget i postkassa" og blir sittende hjemme å glane i veggen i kveld fordi venn nr 1 ikke ga meg beskjed om at han brøt avtalen vår... Kjenner at jeg er skikkelig irritert og føler meg ganske så "snytt"! Heia,fy å dårlig gjort.Hadde blitt fly forbanna.En avtale er en avtale!!
Gjest TS Skrevet 4. oktober 2008 #11 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg hadde blitt grisesur på venn nr. 1 og latt personen vite det, også hadde jeg tatt kontakt med venn nr. 2 og sagt at den andre avlyste, så jeg ble gjerne med de, men at jeg kun rakk å være med på byturen. Takk for tilbakemeldingene:-) Jeg ringte venn nr 2 og hørte om jeg kunne møte dem senere, men de hadde blitt invitert hjem til en kollega av ham senere i kveld, så de skulle dra dit etter at de hadde vært ute og spist. Han sa han kunne ringe å spørre om jeg også kunne komme, men jeg takket nei. Føler det blir litt påtrengende å invitere seg selv hjem til folk man ikke kjenner, det kan fort bli litt "kleint". Tro meg - jeg sa klart i fra til venn nr 1 at jeg syntes det var skikkelig råttent gjort når vi hadde en avtale. Jeg tror dessverre ikke at jeg fikk særlig mye gehør for det, han syntes bare at jeg var teit som ble så sur. Tror faktisk ikke jeg hadde blitt like sur om jeg ikke hadde takket nei til en annen invitasjon, da hadde jeg i alle fall ikke gått glipp av noe. Jaja...det blir TV og takeaway på meg i kveld..
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2008 #12 Skrevet 4. oktober 2008 Grrr, blir skikkelig irritert på dine vegne, ts. Jeg har også hatt et par slike "venner". Sånne som tar heeelt løst på avtaler, og ikke tar fem flate for å plutselig finne på noe annet uten å si ifra til deg. Det er så utrolig respektløst. Det er kun deres egen tid som er viktig, at de kaster vekk andres fritid er dem revnende likegyldig.
Chianty Skrevet 4. oktober 2008 #13 Skrevet 4. oktober 2008 Enig. Bli med venn nr 2 selv om du er sent ute. Enig....
Gjest gjest- silje Skrevet 4. oktober 2008 #14 Skrevet 4. oktober 2008 Grrr, blir skikkelig irritert på dine vegne, ts. Jeg har også hatt et par slike "venner". Sånne som tar heeelt løst på avtaler, og ikke tar fem flate for å plutselig finne på noe annet uten å si ifra til deg. Det er så utrolig respektløst. Det er kun deres egen tid som er viktig, at de kaster vekk andres fritid er dem revnende likegyldig. Enig! Har også en venn, som ringer å spør om vi vil finne på noe, men når vi er på vei til han, og ringer om vi skal ta med noe, så har han fått et bedre tilbud som han har takket ja til.. en gang så skulle vi inn til hytta der han var, og hadde kjørt i en time, så fikk vi vite at nei, nå hadde han havnet en annen plass, og da kunne han ikke være med oss!!!! Prøvde å si det til han en gang om dette med avtaler, men da sa han bare at han ikke bekreftet avtalen helt, så at han hadde full mulighet til å gjøre noe annet, hvis det dukket opp noe bedre..
Rosalie Skrevet 4. oktober 2008 #15 Skrevet 4. oktober 2008 Takk for tilbakemeldingene:-) Jeg ringte venn nr 2 og hørte om jeg kunne møte dem senere, men de hadde blitt invitert hjem til en kollega av ham senere i kveld, så de skulle dra dit etter at de hadde vært ute og spist. Han sa han kunne ringe å spørre om jeg også kunne komme, men jeg takket nei. Føler det blir litt påtrengende å invitere seg selv hjem til folk man ikke kjenner, det kan fort bli litt "kleint". Tro meg - jeg sa klart i fra til venn nr 1 at jeg syntes det var skikkelig råttent gjort når vi hadde en avtale. Jeg tror dessverre ikke at jeg fikk særlig mye gehør for det, han syntes bare at jeg var teit som ble så sur. Tror faktisk ikke jeg hadde blitt like sur om jeg ikke hadde takket nei til en annen invitasjon, da hadde jeg i alle fall ikke gått glipp av noe. Jaja...det blir TV og takeaway på meg i kveld.. Og jeg hadde svart "ja" til det.
Gjest TS Skrevet 5. oktober 2008 #16 Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Og jeg hadde svart "ja" til det. Hadde han sagt "Bare kom, vi skal til en kollega av meg på fest, men det er bare å henge med!" hadde jeg sagt ja, men når han må ringe og sjekke om det er greit at jeg er med føler jeg at det blir litt vel påtrengende å bare møte opp på den måten (man føler seg jo gjerne litt "forpliktet" til å si ja når noen ringer og spør om sånt, for man vil jo ikke virke kjip heller...). Hadde nå en grei kveld med TV og pizza, og fordelen er jo at jeg ikke er fyllesjuk i dag, noe jeg sikkert hadde vært om ting hadde gått etter planen... Endret 5. oktober 2008 av Bolledeig
Gjest TS Skrevet 5. oktober 2008 #17 Skrevet 5. oktober 2008 Wooops... ble visst dobbeltsitat her....det andre skulle jo vært i en annen tråd som jeg skulle svare på. Sorry!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå