Gjest deprimert Skrevet 4. oktober 2008 #1 Skrevet 4. oktober 2008 har et forhold som har vart en god stund nå... og nå har hun bedt om en pause... hun har også satt en grense på hvor lang pausen er... Hun vil ikke ha sex med meg, men sa at hun trenger pausen for å komme seg bort. det hele begynte med at hun trakk seg unna meg og bare sa hun trengte tid. etter dette har alt blitt bare værre. Ut i fra hva jeg skjønte på henne trengte hun noen andre å ha sex med og dette plager meg så utrolig mye. hun har gjort seg offentlig tilgjengelig ved å sette singel i status på forskjellige sider osv. Hun vil også at vi skal bo sammen selv om vi har pause. Og jeg klarer ikke å si Nei. dette er det værste.. jeg elsker henne for høyt til å klare å si Nei. (når hun virkelig vil at jeg skal gjøre noe) Jeg vet at jeg kommer til å komme løpende med en gang hun roper. jeg vet at jeg kommer til å tilgi henne hvis hun sier at hun har vært utro mens vi har vært sammen eller hadde seg med noen andre når vi hadde pause. jeg vet også at jeg vil være med henne til jeg dør, og at jeg har det jævelig med meg selv og dør innvendig er ikke noe "Problem for meg" for å si det sånn.. jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre og hva jeg skal tåle. etter mening fra andre jeg har snakket med så mener de at jeg skal gjøre det slutt nå med en gang. men jeg klarer ikke. vi har for tiden pause, og jeg klarer ikke sove. jeg klarer ikke å spise, jeg klarer ikke å gå på jobb... jeg bare ligger her. Jeg vet ikke hva jeg skal fåreta meg på noen måte. jeg gir henne tid nå og det var jo det hun ville ha... men hun har sagt et jeg er ikke lenger kjæresten på en måte men heller hennes beste venn... så er dette egentlig noe jeg burde holde ut med?? burde jeg se hvor alt leder etter pausen, eller burde jeg bare gjøre det slutt nå med en gang???
Gjest Lille Bie Skrevet 4. oktober 2008 #2 Skrevet 4. oktober 2008 Om hun faktisk ønsker å ligge med andre mens dere har pause, så er hun ikke verdt noe i mine øyne! Hun vil ha både i pose og sekk, hun vil ha deg hjemme å vente på henne, og hun vil kunne pule rundt "med tillatelse". Hva tror du skjer med deg om hun finner seg noen på byen som hun får følelser for? Da kommer du til å være like mye verdt som gårsdagens avis. Denne oppførselen syntes jeg er helt forkastelig, om hun vil ligge med andre så bør hun være singel, og ikke ha deg "på vent" hjemme!
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2008 #3 Skrevet 4. oktober 2008 hun har sagt at hun vil ha både i pose og sekk og føler seg helt forferdelig av den grunn. jeg er helt enig med deg... jeg synes også at dette er helt forferdelig. men jeg klarer ikke å gjøre noe. jeg blir liksom uansett på vent for henne. jeg blir her. om hun faktisk finner noen hun får følelser for så skal hun få det... men jeg vet ikke om jeg faktisk skal bli til pausen er over eller om jeg skal forlate alt sammen med en gang. samtidig vile jeg ikke forlate dette for alt i verden... og det føles helt jævelig å sitte her hjemme å faktisk vente på henne men jeg føler også at det er riktig. når det er sagt så er føler jeg at jeg vil forlate alt sammen. hva blir det "riktige" å gjøre her????
milla-mor Skrevet 4. oktober 2008 #4 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg har vært der du er, så jeg vet hvor jævlig det er, og jeg kjenner til følelsen av at man kan tilgi alt mulig, bare man får være sammen med dette mennesket. Derfor håper jeg du klarer å åpne øynene dine nå, så du slipper å bruke masse tid og krefter på å håpe på noe som ikke kommer til å skje. Tro meg... Det er ikke verdt det. Gå videre.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2008 #5 Skrevet 4. oktober 2008 Det er fryktelig vanskelig å elske en mann uten selvrespekt. Nå reduserer hun deg til en tafatt stakkar som sitter og elsker henne i felles leilighet mens hun setter standarden for livet ditt. Hun bestemmer om/når/hvor lenge dere skal ha pause og hun bestemmer om hun vil ha deg/en annen/begge deler. Jeg vet at det er vondt,men få deg litt ryggrad. Det er lite i denne verden som er mer usexy enn en person som er totalt avhengig av en annen og som ikke har innflytelse over eget liv lenger. Jeg har hatt en slik mann og jeg orket ikke mer. Det ble for klamt,intenst og fryktelig antrengende å vite at jeg var ansvarlig for hans lykke. Jeg tror du har bedre sjans for å få henne til å se DEG og hva hun faktisk har gjort ved at du ber henne dra et visst sted og sier at dette finner du deg rett og slett ikke i. Så kan hun knulle rundt UTEN at hun har et fast holdepunkt som alltid venter på henne om hun muligens skulle angre seg. Jeg sier ikke dette for å være slem. Men jeg blir helt provosert over at det er mulig å gjøre seg selv så liten og ubetydelig. Hun oppfører seg latterlig og ufint,men du er selv anvarlig for om du vil godta dette. Jeg tror ikke hun vil se på deg som attraktiv så lenge du finner deg i dette!
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2008 #6 Skrevet 4. oktober 2008 har et forhold som har vart en god stund nå... og nå har hun bedt om en pause... hun har også satt en grense på hvor lang pausen er... Hun vil ikke ha sex med meg, men sa at hun trenger pausen for å komme seg bort. det hele begynte med at hun trakk seg unna meg og bare sa hun trengte tid. etter dette har alt blitt bare værre. Ut i fra hva jeg skjønte på henne trengte hun noen andre å ha sex med og dette plager meg så utrolig mye. hun har gjort seg offentlig tilgjengelig ved å sette singel i status på forskjellige sider osv. Hun vil også at vi skal bo sammen selv om vi har pause. Og jeg klarer ikke å si Nei. dette er det værste.. jeg elsker henne for høyt til å klare å si Nei. (når hun virkelig vil at jeg skal gjøre noe) Jeg vet at jeg kommer til å komme løpende med en gang hun roper. jeg vet at jeg kommer til å tilgi henne hvis hun sier at hun har vært utro mens vi har vært sammen eller hadde seg med noen andre når vi hadde pause. jeg vet også at jeg vil være med henne til jeg dør, og at jeg har det jævelig med meg selv og dør innvendig er ikke noe "Problem for meg" for å si det sånn.. jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre og hva jeg skal tåle. etter mening fra andre jeg har snakket med så mener de at jeg skal gjøre det slutt nå med en gang. men jeg klarer ikke. vi har for tiden pause, og jeg klarer ikke sove. jeg klarer ikke å spise, jeg klarer ikke å gå på jobb... jeg bare ligger her. Jeg vet ikke hva jeg skal fåreta meg på noen måte. jeg gir henne tid nå og det var jo det hun ville ha... men hun har sagt et jeg er ikke lenger kjæresten på en måte men heller hennes beste venn... så er dette egentlig noe jeg burde holde ut med?? burde jeg se hvor alt leder etter pausen, eller burde jeg bare gjøre det slutt nå med en gang??? Dette må da hva en kødd? eller er du bare 14år?
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2008 #7 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg er for svak til å klare å foreta meg noen ting for øyeblikket! jeg er 23
milla-mor Skrevet 4. oktober 2008 #8 Skrevet 4. oktober 2008 Dette må da hva en kødd? eller er du bare 14år? Det kan godt hende det er kødd, men jeg synes man skal være ytterst forsiktig med å rakke ned på folk som beskriver en livssituasjon som ikke passer med hva folk flest tror de ville kunne levd i. Jeg kunne skrevet side opp og ned om et forhold som gikk mye lengre over streken enn dèt ts beskriver, og jeg kan forsikre deg om at det ikke ville vært et snev av kødd. Det er også helt feil å anta at det er svake mennesker uten ryggrad som lever under slike omstendigheter. Jeg blir egentlig litt overrasket, for det er da ikke noen nyhet at det er nettopp ganske sterke mennesker som havner i slikt. Det enkleste er jo å gå, ikke sant, og det vanskeligste er å bli, og å håpe, og å anstrenge ræva av seg for å få forholdet på rett kjøl.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2008 #9 Skrevet 4. oktober 2008 så det du sier at hvis jeg virkelig vil ha forholdet til å fungere så må jeg bare vente?? eller at jeg må bare si til henne at jeg ikke vil ha denne pausen?? eller at jeg bare skal drite i hele greia uansett å kvele det nå?
Rosalie Skrevet 4. oktober 2008 #10 Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Aldri om jeg hadde gått med på noe sånt. Aldri. Til det har jeg altfor stor respekt overfor meg selv. I min verden er det forvørig ikke noe som heter pauser - enten er man sammen ellers så er det slutt. Endret 4. oktober 2008 av Wadjet
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2008 #11 Skrevet 4. oktober 2008 jeg vet ikke hvorfor jeg faktisk går med på dette heller!! jeg er utrolig dum som faktisk gjør det! men jeg for denne personen klarer jeg ikke noe annet for øyeblikket tror jeg! jeg er så utrolig forvirret
milla-mor Skrevet 4. oktober 2008 #12 Skrevet 4. oktober 2008 så det du sier at hvis jeg virkelig vil ha forholdet til å fungere så må jeg bare vente?? eller at jeg må bare si til henne at jeg ikke vil ha denne pausen?? eller at jeg bare skal drite i hele greia uansett å kvele det nå? Det jeg sier, er at du må komme deg vekk.
Lissi Skrevet 4. oktober 2008 #13 Skrevet 4. oktober 2008 Du bør hvertfall ikke godta alt hun sier! Du får sette ned foten nå, ringe dama di å si at hun får komme hjem å rydde opp i problemene deres, ellers får det heller bli slutt. Å være ute å kose med andre mens du ligger hjemme og er helt utafor er helt utrolig. Sånn skal det ikke være! Du får være sterk, å tenke at det er bedre for deg å gå nå enn at hun skal finne en ny først for så å dumpe deg.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2008 #14 Skrevet 4. oktober 2008 men jeg har tenkt på det å flytte ut i pausetiden, bare for å vise at: jeg er faktisk ikke her. men jeg har jo også vært dum nok til å fortelle henne at jeg alltid vil være til stede, uansett hva... jeg vet også med meg selv at jeg ville faktisk være dum nok til å tilgi henne om hun var utro mange ganger. dette er noe jeg aldri ville gjort med noen andre noen gang. jeg har bare så sterke følelser for henne. ja, for øyeblikket er jeg nok den svakeste personen jeg har møtt. svakere har jeg aldri vært for en person. jeg har det helt jævelig nå!! men jeg tror jeg skal snakke med henne i dag!
Jade Skrevet 4. oktober 2008 #15 Skrevet 4. oktober 2008 Det er hun som vil ha pausen. Da får vel hun finne seg et midlertidig sted å bo!? Husk at "kravene" hun kommer med, ikke er krav, men forslag. Du er i din fulle rett til å ikke godta alt. At du sier nei, betyr ikke automatisk at hun ikke vil ha deg tilbake etter pausen. Kanskje hun tvert i mot ser at du er sterkere enn hun trodde, og ser det positive i det? Du må ikke finne deg i alt. Hverken nå i pausen, eller mens dere er sammen. Du sier du er svak. Men det betyr ikke at du ikke kan ta deg selv i nakken og bli sterkere! Still krav! Det trenger ikke være store greiene til å begynne med. Bare ta det steg for steg, og ta mer og mer av livet og selvrespekten tilbake. Jeg skjønner at du trolig elsker henne over alt på jord. Men hvis hun finner ut at hun ikke vil ha deg etter pausen, så husk at det finnes ufattelig mange kvinner, og at løpet ikke er kjørt om du mister henne. Men ikke "mist" deg selv. Du fortjener å ha det bra!
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2008 #16 Skrevet 4. oktober 2008 jeg vet ikke hva slags krav jeg kan stille.. for da står jeg kanskje i faresonen for å miste henne.. jeg vet at jeg høres ut som en idiot som kunn tenker på henne.. uten om det vet jeg heller ikke krav jeg skal stille til henne. at hun ikke skal gå på alt andre kanskje. jeg vet ikke!! jeg tror jeg alerede har mistet meg selv litt.. jeg håper jeg fortjener å ha det bra.. sånn som det ser ut nå så mener ikke hun at jeg fortjener det! det værste jeg gjør er at jeg faktisk blir sittende hjemme å venter på henne også!! jeg er helt på bånn for øyeblikket jeg!!! jeg vil ikke sitte hjemme å vente på henne men jeg klarer ikke annet, venter liksom på at jeg skal få en telefon eller noe som sier at hun trenger meg!!! Jeg tror jeg må være den mest lavmålte personen en kan komme borti!!!
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #17 Skrevet 5. oktober 2008 Har du ei venninne som dama/eksen din ikke kjenner? Hvis ja, ta henne med hjem, og lat som dere har noe på gang... Da tenker jeg eksen gjerne vil bli dama igjen, når hun skjønner at hun faktisk KAN miste deg... Kanskje litt barnslig, men da finner du ihvertfall ut hvor du står
Gjest Gutt22 Skrevet 5. oktober 2008 #18 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg kjenner meg utrolig godt igjen. For ti måneder siden skjedde det samme med meg og samboeren min, hun ville ha meg som en trygg havn, og en annen "knullekompis". Jeg ville ingenting annet enn å tviholde på henne, og prøvde også dette helt til jeg ikke orket mer. Jeg flyttet inn til søstera mi, fikk ikke sove, hadde vanvittig mange følelsesutbrudd og følelsene svingte hele tida. Noen ganger kunne jeg be henne dra til helvete for å gjøre dette mot meg, for to minutter etterpå trygle henne om å bli værende med meg. Uansett, lang historie kort: Vi er sammen i dag, på en måte. Hun fikk i pose og sekk, og jeg er redusert til ingenting. Jeg sliter masse psykisk, og hun behandler meg fortsatt ofte som dritt. Det er lett å være etterpåklok, og jeg skulle virkelig ønske at jeg gjorde ting annerledes, slik at jeg fortsatt kunne hatt litt selvrespekt igjen. Så her er punktene jeg mener du må gjøre: - Kutt ut all kontakt. Det er utrolig, utrolig vanskelig, men bruk familie, venner og foraer rundt om kring for å få styrke til å unngå kontakt med henne. - Ikke aksepter en pause! Du kan virkelig ikke akseptere at hun kan ha seg med andre i en "pause". Da er det slutt, og du må gjøre ditt aller beste for å gi henne inntrykk av at det ikke er noen selvfølge at du vil ta henne tilbake noen gang. - Kom deg ut på markedet selv. Vis henne at du kan være attraktiv for andre, og du slett ikke er avhengig av henne (selv om du føler det sånn, så trenger ikke hun vite det). - Vær kostbar! Om hun skulle komme tilbake, bør du få henne til å krype. Vi har faktisk hatt en lignende situasjon etter den førstnevnte for ti måneder siden, og da kom hun krypende tilbake når jeg gjorde det klart at jeg ga fullstendig faen. Hun kunne gjøre som hun ville, jeg hadde flere jenter som var klare jeg, bare jeg knipset med fingrene. Ikke helt sant kanskje, men det hadde en effekt. Det er et sjansespill å være kostbar. Slik jeg ser det kan dette ha fire utganger: 1. Hun får ha deg i bakhånd så lenge det passer henne. Det reduserer deg til ingenting, og forholdet vil sannsynligvis aldri bli det samme igjen, fordi hun vet hvilken makt hun har over deg. 2. Hun får ha deg i bakhånd så lenge hun vil, men hun kommer kanskje aldri tilbake. Det reduserer deg til ingenting, og du har ikke tjent noe som helst! 3. Du er kostbar og beinhard. Da kan hun komme krypende tilbake, og du har selvrespekten i behold! 4. Du er kostbar og beinhard, men hun velger kanskje singellivet. Det gjør utrolig vondt, men du har kommet ut av forholdet med stoltheten i behold. Selv om det høres tøft ut, garanterer jeg at det er de to nederste alternativene som er best for deg i lengden. Jeg ville mye heller vært singel i dag, med litt ryggrad i behold, enn i det forholdet jeg er i. Lykke til!
Gjest mann25 Skrevet 6. oktober 2008 #19 Skrevet 6. oktober 2008 Skjerp deg trådstarter. Har du ikke pikk? Vær da litt mann. Si følgende: "kom deg ut av huset min din fitte og pul hvem faen du vil. Jeg vil ikke se deg mer!" Hun kommer kanskje krypende tilbake, men da er det forseint.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #20 Skrevet 9. oktober 2008 Du bør droppe denne dama, hun er virkelig ikke glad i deg om hun ønsker å liggew med andre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå