Gå til innhold

gravid pus?

Fremhevede innlegg

Gjest lillelinn
Skrevet

hva er de første tegnene til at ei puse frøken er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å se slikt tidlig.

Noen frøkenpuser forandrer oppførsel, blir mer/mindre kosete.

Gjest lillelinn
Skrevet

pusa vår er helt lik i oppførsel... koser sutter maler og prater hehe

vi får vel bare ta tiden til hjelp

Skrevet

Blir gjerne mer kosete ja, og holder seg nært deg. Og større brystvorter kommer etterhvert.

Skrevet

omtrent umulig, men det sal være mulig å kjenne en slags kul på magen (veldig hard mage på en måte)

Jeg har opplevd at katter blir fryktlig aggresiv og kosete om en annen.

Gjest lillelinn
Skrevet

tusen takk for linker. skal lese nå :D hun er så enormt kosete fra før, så vanskelig å bli værre tror jeg :P

og den magen er ikke så lett å kjenne egentlig, om hun bare har spist mye hehe

hun er ikke radmager for å si det sånn, men hun er bare 8 mnd, men det er vel gammelt nok?

Skrevet

ja det tror jeg er gammelt nok :) den nederste linken er veldig forklarende i forhold til den første, men måtte hive den inn og :)

Gjest lillelinn
Skrevet

den var veldig fin :D får bare vente å se om hun bare har spist mye i det siste. ser ikke noen forskjell på henne, men hun sover mye :D

Skrevet (endret)

Er det virkelig ingen her inne som har skrevet om de aller første tegnene på en katts drektighet??

Ca 3 uker etter parringen, vil man se at kattens brystvorter (det skal være 8 av dem) blir mer eller mindre rosa-røde.

Dette er et av de tydeligste tegnene for å se om en katt er drektig eller ei.

Noen ganger er det kanskje vanskelig å se, men sammenligner man vanlige "hvite" små tutter med rosa, svulne tutter, så ser man det ganske tydelig!!

8 måneder er alt for tidlig for en katt å få et kull på, så jeg ville heller ha satset på kastrering OM den er drektig.

Ville du latt en 13-åring fått barn, kanskje???

(Jeg tenker på tabellen for katteår/ vs. menneskeår, og katten er "13" katteår når den er 8 mnd.

Din katt er jo bare kattungen selv, og er langtifra moden nok til å kunne ta seg av et kull.

Menneskeår

Katteår

10 år -6 mdr.

13 år -8 mdr.

15 år -1 år

24 år -2 år

32 år -4 år

40 år -6 år

48 år -8 år

56 år -10 år

64 år -12 år

72 år -14 år

80 år -16 år

88 år -18 år

96 år -20 år

100 år -21 år

Skal man ha kull på en katt, så bør man vente til katten er 14-18 måneder, OM den er "klar" i kroppen sin, og da mener jeg vekst og størrelsesmessig, og ikke det at katten har hatt løpetid.

Det er denne normen de fleste oppdrettere går etter.

Noen katteraser, som f.ek sorientalske raser parres litt tidligere pga kraftige og hyppige løpetider, og da kan det være fare for livmorsbetennelse når man lar katten gå med tomme løp.

Endret av spezitas
Gjest lillelinn
Skrevet

jeg satser ikke på kull nei. hun er heller ikke drektig tror jeg.

Skrevet
jeg satser ikke på kull nei. hun er heller ikke drektig tror jeg.

Det var godt å høre! :klemmer:

Skrevet
Er det virkelig ingen her inne som har skrevet om de aller første tegnene på en katts drektighet??

Ca 3 uker etter parringen, vil man se at kattens brystvorter (det skal være 8 av dem) blir mer eller mindre rosa-røde.

Dette er et av de tydeligste tegnene for å se om en katt er drektig eller ei.

Noen ganger er det kanskje vanskelig å se, men sammenligner man vanlige "hvite" små tutter med rosa, svulne tutter, så ser man det ganske tydelig!!

8 måneder er alt for tidlig for en katt å få et kull på, så jeg ville heller ha satset på kastrering OM den er drektig.

Ville du latt en 13-åring fått barn, kanskje???

(Jeg tenker på tabellen for katteår/ vs. menneskeår, og katten er "13" katteår når den er 8 mnd.

Din katt er jo bare kattungen selv, og er langtifra moden nok til å kunne ta seg av et kull.

Menneskeår

Katteår

10 år -6 mdr.

13 år -8 mdr.

15 år -1 år

24 år -2 år

32 år -4 år

40 år -6 år

48 år -8 år

56 år -10 år

64 år -12 år

72 år -14 år

80 år -16 år

88 år -18 år

96 år -20 år

100 år -21 år

Skal man ha kull på en katt, så bør man vente til katten er 14-18 måneder, OM den er "klar" i kroppen sin, og da mener jeg vekst og størrelsesmessig, og ikke det at katten har hatt løpetid.

Det er denne normen de fleste oppdrettere går etter.

Noen katteraser, som f.ek sorientalske raser parres litt tidligere pga kraftige og hyppige løpetider, og da kan det være fare for livmorsbetennelse når man lar katten gå med tomme løp.

Men det er muligheter for å få kattunger når kattene er kjønnsmoden, fra og med 6mnd..

Men trettenåringer får barn. ikke her i norge, men iandre kulturer. Jeg vil ikke latt min trettenåring blitt mor, fy til det, men katten kan bli gravid etter 6mnd, og sånn er det. :)

Ellers så ble jeg veldig imponert over denne katteår-listen. Er den riktig, skal den lagres :)

Gjest lillelinn
Skrevet

:S store pus er over 40 år-.. ikke rart han vet hvordan han skal ha sakene sine !!

Skrevet

Lista er riktig den:)

Googler du på katteår, vil du finne mange slike lister rundtomkring:)

Jeg er fullt klar over at katter kan bli drektige når de har løpetid, men da får eieren bare være ansvarlig og ikke slippe den ut, eller la den være sammen med hannkatt ennå. Det beste er jo kastrering om ikke katten skal brukes i avl;)

Men nå gikk det heldigvis bra i TS' tilfelle!

Gjest lillelinn
Skrevet

hvordan merker jeg at hun har løpetid da? :S

Skrevet
hvordan merker jeg at hun har løpetid da? :S

Hehe...DET merker du, vær du sikker!!!;)

Remjing dagen lang, ruller seg på gulvet, utrolig kosete og bretter halen fint tilside når du klapper henne på rumpa og legger seg i posisjon...

Ei løpetid varer fra noen dager til 11-12 dager.

Leste en annen tråd her inne om ei som var kattevakt til en katt som fikk sin første løpetid. Måtte trekke på smilebåndet da og tenke "stakkars jente" hehe.

Det er et fåtall av kattene som er såkalte " stille" løpere, som man ikke merker har løpetid så tydelig, men kjenner man katten godt, ser man fort disse tegnene også:)

Gjest lillelinn
Skrevet

hun er sånn hele tiden :S

koser enormt sutter slikker ruller mjauer og gnåler... skal ut og inn hele tiden..

Gjest Eurodice
Skrevet
hva er de første tegnene til at ei puse frøken er gravid?

Bare til opplysning, dyr blir ikke gravide. De blir drektige :-).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...