Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd krystalldeodorant? Fornøyd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

KJEMPEFORNØYD.

Kommer aldri til å bruke noe annet.

Skrevet

Kan noen forklare konseptet til meg?

Skrevet
Krystalldeodorant :)

Er det den typen TS snakker om også?

ikke akkuratt samme merke jeg har sett på. har sett en på helsekost. husker ikke hva merket het dessverre.....

men ja, samme konseptet.

Gjest Raptuza
Skrevet

Det står jo at den held deg ikkje tørr, berre luktfri. Hmmm...

Skrevet (endret)

Ja, har prøvd og var ikke særlig fornøyd. Gikk tilbake til roll-on deodorant etter hvert. Syntes ikke den var spesielt bra på å holde lukt unna. Men dette var noen år siden da, mulig de er forbedret nå.

Endret av FangeLiv
Skrevet
Ja, har prøvd og var ikke særlig fornøyd. Gikk tilbake til roll-on deodorant etter hvert. Syntes ikke den var spesielt bra på å holde lukt unna. Men dette var noen år siden da, mulig de er forbedret nå.

De er ikke forbedret, men man må bruke dem en stund, før de begynner å virke. Dette fordi vanlige deodoranter er fulle av dritt og stopper porene (derfor blir det heller ikke vått). Kroppen har derfor en del å skille ut, før den kan begynne å fungere som normalt. Man må regne et par uker hvor man kan lukte en del svette, men så fungerer det helt supert! Faktisk så er det sånn nå at om jeg glemmer deodarant en dag, så lukter jeg ikke spesielt mye heller. Det var ikke akkurat tilfelle før...

Skrevet

Jeg har aldri hatt svetteproblemer, dersom jeg en dag glemmer å på deo, merker jeg ingen forskjell fra eller til.

Men med krystalldeo, var det som om noen åpnet opp en kran. Sinnsykt ekkelt! Kommer aldri til å bruke igjen!

• 4 måneder senere...
Gjest Gjest_Bella_*
Skrevet
Kan noen forklare konseptet til meg?

Krystalldeodoranten består av mineralsalter som gjør miljøet på huden utrivelig for luktfremkallende bakterier.

Mineralet heter Alum Potassium på engelsk.

Det blir det samme som å røre ut natron i vann og stryke det på huden med bomull.

Men dersom du ikke er plaget med lukt kan mineralene i krystallen faktisk virke motsatt- hvis de forstyrrer den hudfloraen som ikke lager mye luktstoffer til å begynne med.

Det skal være bra å bruke mineralsprayen i underlivet hvis man er plaget av irritasjon der.

Men også her kan den virke motsatt- så man må bare prøve seg fram.

Men hvis man er ute etter å bli kvitt fukt under armene vil krystallen ikke ha noen virkning.

Den vil også ha dårlig virkning hvis man ikke tar på nok, eller tar den på hud som ikke er vasket først.

På noen virker den ikke i det hele tatt, så man må bare prøve om man liker den.

Skrevet

Jeg prøvde det for noen år siden....ingen god erfaring. Selve deoen luktet grusomt eller en kort stund.

Skrevet

det er fordi man må vaske den med gjevne mellomrom (hvis man bruker fast form). selv bruker jeg spray versionen. veldig fornøyd!

helsedeodoranten heter den og fåes på helsekost.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...