Wonders Skrevet 4. oktober 2008 #1 Skrevet 4. oktober 2008 Noen som har lest denne? Hva handler den om? Er den lettlest? Gråter man? Er det en bok man bruker lang tid på? 417 sider lissom... Ville lese den på tbanen til og fra jobb,,,tror ikke det er mulig...eller hva tenker dere? Det sies fra Washingten Post og VG at denne er bedre enn Drageløperen...
Rosalie Skrevet 4. oktober 2008 #2 Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Dritbra bok, og for meg helt altomslukende. Jeg ble trist og forbanna om hverandre, og klarte ikke å legge den fra meg. Jeg leste den på t-banen, men jeg leser alt ulig på t-banen, da... Og ja, den er mye bedre enn Drageløperen. Endret 4. oktober 2008 av Wadjet
Gjest Skya Skrevet 4. oktober 2008 #3 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg har lest den. Og synes og den er bedre enn Drageløperen. Den lettlest, og når du først starter med den så har du vanskelig med å legge den ifra deg. Helt klart en bok det er mulig å lese på t-banen (spørsmålet er vel om du i det hele tatt kommer deg av på riktig stasjon...)
Wonders Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. oktober 2008 (endret) http://www.fotoknudsen.no/archive95/220820...wG49B75CDVY.JPG Bildet er fjernet iht KGs regler Det er ikke lov med -tags. mrs_bond, mod Endret 4. oktober 2008 av mrs_bond
Wonders Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. oktober 2008 Dæven, jeg skal være alene med denne boken denne lørdagskvelden,,, jippi, gleder meg. Er det mange å forholde seg til? Lo dere noen ganger, eller er den tørr og seriøs? Hva er det som er så bra med den? Dere skjønner, jeg hakke tatt i en slik bok siden ungdomsskolen...i steinalderen
Gjest Joker'n Skrevet 4. oktober 2008 #6 Skrevet 4. oktober 2008 Den er hvertfall ikke tørr. Jeg synes den er helt fantastisk og tårene trilla enkelte ganger, mens andre ganger var jeg så sint at jeg hadde lyst til å smelle hele boka i veggen. Det er i hovedsak to jenter som er hovedpersoner.
Gjest Joker'n Skrevet 4. oktober 2008 #7 Skrevet 4. oktober 2008 For min del, det som er så bra med den er at den er så engasjerende og forfatteren er ufattelig dyktig til å skildre livet til disse to jentene. Den er virkelig helt fantastisk.
Gjest Skya Skrevet 4. oktober 2008 #8 Skrevet 4. oktober 2008 Dæven, jeg skal være alene med denne boken denne lørdagskvelden,,, jippi, gleder meg. Er det mange å forholde seg til? Lo dere noen ganger, eller er den tørr og seriøs? Hva er det som er så bra med den? Dere skjønner, jeg hakke tatt i en slik bok siden ungdomsskolen...i steinalderen Nei, det er ikke så mange å forholde seg til, en enkel bok sånn sett. Jeg lo vel heller ikke så mye, den er mest gripende og trist og innimellom kan den gjøre deg eitrende forbannet. Og det er vel det som er så bra med den og.
Licota Skrevet 4. oktober 2008 #9 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg syns ikke den var sånn spesielt bra jeg. Husker ikke at jeg lo, gråt eller ble sint. Men selvfølgelig, den har en gripende historie. Men ikke helt min type bok. Leste den på ferie på Gran Canaria.
Lillie Skrevet 4. oktober 2008 #10 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg leste den på ferie jeg også. Syntes den var utrolig bra, og jeg gråt noen tårer underveis. Sterk historie, godt fortalt (ikke kjedelig og tørt) og få personer å forholde seg til.
Wonders Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #11 Skrevet 6. oktober 2008 Få personer å forholde seg til??? Nå har jeg lest 170 sider, å har møtt ca 30 mennesker. Og blitt beskrevet ca 15 veldig godt. ...Utrolig mange å holde styr på. Jeg synes det er kjipt å måtte bruke ordlista bakerst flere ganger pr side, fordi jeg ikke snakker farsi osv... Det er mye som er utrolig detaljert beskrevet, men som ikke leder til noe. Det er brukt 5 sider på å fortelle noe enkelt som skjedde på kurbadet med Miriam osv...langteklig å kjedelig synes jeg. Jeg er ikke så kin på å hilse på alle i gata dersom de ikke har noe vesentlig med å fortelingen å gjøre... Den er tung å vanskelig å forstå...Hjelp meg, hva er det som er så bra med denne boken? Jeg vet jeg bare er i innledningen, jeg vil gjerne forstå. Spoil boken om dere må...Jeg skal nok kunne bli overrasket allikevel.
Rosalie Skrevet 7. oktober 2008 #12 Skrevet 7. oktober 2008 Det er en hverdagsskildring fra Afghanistan, Wonders. Og ja, den er veldig lettlest. Blir denne for tung for deg, anbefaler jeg deg chicklit-hylla på bokhandelen i stedet.
Rosenrød Skrevet 8. oktober 2008 #14 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg synes den var knallbra, ikke langtekkelig i det hele tatt.
Gjest Marillia Skrevet 8. oktober 2008 #15 Skrevet 8. oktober 2008 En nydelig bok, og slett ikke langtekkelig!
Amanlis Skrevet 8. oktober 2008 #16 Skrevet 8. oktober 2008 Boka var bra den, men jeg likte Drageløperen bedre. Drageløperen er også en skildring fra Afghanistan, men historien er en annen.
Gjest Raptuza Skrevet 6. september 2009 #18 Skrevet 6. september 2009 Enig med forestående. Boka var skuff. Men likte godt Drageløperen. Den andre er overopphausa. Føler meg litt snytt, for boka skulle jo vera fantastisk!!!???!!
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2009 #19 Skrevet 9. september 2009 Enig, Drageløperen er mye bedre. Tusen strålende soler er bra, men den er ikke unik. Det er skrevet mange bøker som ligner og den peker seg ikke ut i så måte.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2009 #20 Skrevet 9. september 2009 Enig, Drageløperen er mye bedre. Tusen strålende soler er bra, men den er ikke unik. Det er skrevet mange bøker som ligner og den peker seg ikke ut i så måte. Meg igjen (samme som skrev innlegget over): Den er fengende, rørende og lettlest og kan på den måten absolutt anbefales. Men det er ikke "boken jeg aldri kommer til å glemme"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå