Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I fjor kjøpte jeg gave til venninnen min, det var ikke noe av det hun ønsket seg, men jeg kjøpte det for det om. Det var en temmelig stor engel med mye glitter og detaljer på, den var bare helt nydelig! Og selv om min venninne er kristen, så hatet hun den tydeligvis, hun ringte faktisk sent på julekvelden og spurte om jeg hadde levert feil gave til henne, for det var da absolutt ikke det hun ønsket seg.. Jeg pressiserte at jeg kjøpte den med hensikt, og da fikk jeg høre at neste år skal jeg bare kjøpe det som står på ønskelisten! Må også sies at jeg ikke har råd til alt hun ønsker seg heller! Det må nevnes at denne jenta også er 28 år da.. Hva hadde dere gjort, hvordan hadde dere reagert på en slik tilbakemelding?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, for en oppførsel. Hun kunne sagt "takk, det var hyggelig, men jeg kommer nok til å bytte den". Ferdig med det.

Skrevet

Så uhøflig!

Hvis noen hadde gjort noe slikt overfor meg, hadde jeg strøket personen fra gavelista til neste år...

Skrevet

Hun hadde nok ikke fått noen gave av meg dette året.

Skrevet
Så uhøflig!

Hvis noen hadde gjort noe slikt overfor meg, hadde jeg strøket personen fra gavelista til neste år...

Enig! Den ønskelista hadde ikke jeg tatt i mot i år...
Skrevet

Det syntes jeg var utrolig frekt gjort av henne! :overrasket:

Om jeg hadde kjøpt noe til henne i år, ville jeg satset på en engel til! :Hehe:

Skrevet

Hallo? Hva slags menneske er dette? Selv har jeg ikke venner for at de skal gi meg ting, men for at de er mennesker jeg liker å være i nærheten av... Denne personen vet jeg ikke om jeg hadde orket å ha mer kontakt med.

Jeg har jo fått gaver jeg ikke likte helt jeg og - men jeg blir alltid glad for gaven om den viser at giveren har tenkt på meg da han/hun kjøpte den. Gavelister skriver jeg aldri. Om noe ikke faller helt i smak, forklarer jeg at den ikke er 100%, og at jeg heller vil bytte den enn at den blir stående og samle støv i et skap... Litt av poenget med en gave er jo faktisk at man skal tenke på giveren når man ser tingen!!!

Skrevet

Hun er 28 år og forlanger å få gaver fra en ønskeliste!? Ellers blir hun sur og ringer deg på JULAFTEN? Henne hadde jeg dumpet.

Skrevet

Hvis noen hadde kjeftet på meg fordi jeg hadde kjøpt feil gave kunne de glatt glemme å få noe neste år. Makan til oppførsel! :overrasket:

Skrevet
Så uhøflig!

Enig. Sånne mennesker er det ikke noe vits i å bruke tid på å finne gave til.

Skrevet (endret)

Frekt, frekt. Det er klart det kan være vanskelig å "treffe" med gaver av og til, men søren heller.... Si takk og vær glad for at de tenkte på deg mener nå jeg. Man gir tross alt gaver av omtenksomhet, ikke av plikt.

Hadde jeg blitt møtt med en sånn oppførsel, kunne jeg ha funnet på å gi henne enda en engel bare på pur f....

Endret av Kermit
Skrevet

Tusen takk for alle råd og meninger, dette hjalp virkelig, for å være helt ærlig så har jeg helt siden i fjor hatt dette liggende i mente, men aldri helt gjort noe med det. Det VAR utakknemlig gjort av henne å oppføre seg slik, så i år blir det enten enda en engel ( håper jeg finner en virkelig STOOOOOR en, helst hagefigur) eller ingenting! :D

Skrevet
Tusen takk for alle råd og meninger, dette hjalp virkelig, for å være helt ærlig så har jeg helt siden i fjor hatt dette liggende i mente, men aldri helt gjort noe med det. Det VAR utakknemlig gjort av henne å oppføre seg slik, så i år blir det enten enda en engel ( håper jeg finner en virkelig STOOOOOR en, helst hagefigur) eller ingenting! :D

Kjøp en hagegnom med vinger, glorie og kjole!!! :fnise:

På grunn av relativt trang økonomi er det veldig få jeg kjøper julegave til. Som regel er det bare min beste venninne og muligens et par til ettersom jeg har veldig, veldig mange venner og bekjente, så da ville det blirr ustyrtelig dyrt om jeg skulle kjøpt en flott gave til alle. Vi har som regel en usagt enighet om i mine vennekretser om at vi heller tar en juleøl eller lignende og bruker litt tid sammen istedet for gaver. Skulle man derimot snuble over noe som er som skapt for en i bekjentskapskretsen og som ikke er veldig dyrt, så kan man jo alltids kjøpe det, men det er ikke noe som er påkrevd eller forventet. Dermed er dette med gaver noe jeg anser som en veldig hyggelig og uforventet overaskelse, og selv om gaven kanskje ikke falt helt i smak, så ville jeg blitt glad for omtanken og oppmerksomheten for det. :)

Skrevet

Lever en ønskeliste til henne, og forlang å få noe fra den. Der kan det for eksempel stå bare hus og bil.

Skrevet

Her kom det mange morsomme forslag ja, ønskeliste med hus og bil, kjøpe en hagegnom med vinger og glorie haha! Vet noen hvor man får slike hagegnomer foresten? :ler:

Skrevet
Her kom det mange morsomme forslag ja, ønskeliste med hus og bil, kjøpe en hagegnom med vinger og glorie haha! Vet noen hvor man får slike hagegnomer foresten? :ler:

Ingen anelse, men du kan jo alltids improvisere og kjøpe et slik barnesett med vinger og glorie, og simpelthen putte det på en vanlig hagegnom! :ler:

Skrevet

DET var ingen dum ide, og siden jeg allerede er i ferd med å kle på den selv, kan jo pynte den med litt xtra glitter og stas og diverse :ler:

Gjest Aurora Borealis
Skrevet

Aner ikke, men jeg fikk lyst til å begynne å lage en sånn selv, sånn at du kan gi den til venninna di. Betalingen jeg krever: Å få være flue på veggen når hun åpner gaven! :fnise:

Men helt ærlig: Jeg ville nok valgt å ikke gi henne noe som helst i år. Og om du føler at du må, så velg en ... eh, hva heter det? En sånn hjelpe-gave. F.eks. et bidrag til Redd Barna i hennes navn, eller kjøp-ei-geit, eller noe i den duren. Kanskje den ville fått henne på bedre tanker om det å være storforlangende og utakknemlig. Men mest sannsynlig ville hun bare blitt enda mer utakknemlig, og da kunne du lene deg tilbake med god samvittighet i visshet om at pengene dine i hvertfall gikk til et nyttig formål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...