Gå til innhold

Hvordan "skjule" tallene i Excel? + og -

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet dere hvordan jeg får til i Excel å skjule et sett av data/tallmateriale, for så å få de fram igjen ved å trykke på +/-?

Takk for svar om dere vet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vet dere hvordan jeg får til i Excel å skjule et sett av data/tallmateriale, for så å få de fram igjen ved å trykke på +/-?

Takk for svar om dere vet!

Litt usikker på hva du mener, men hvis du skal skjule/vise en kolonne( eller en rad) går du på Format - kolonne - skjul (og vis når du skal ha den frem igjen)

Skrevet

Da dukker det opp et +/- symbol på siden i Excelarket (som man kan klikke på) som viser/skjuler tallene?

Skrevet
Da dukker det opp et +/- symbol på siden i Excelarket (som man kan klikke på) som viser/skjuler tallene?

Nei, det gjør det ikke :)

Men nå tror jeg at jeg skjønner hva du mener :)

Den funksjonen jeg tror du mener heter "Grupper og disponer " og du finner den under "Data" menyen.

Marker de kolonner/rader du vil skal grupperes sammen og klikk på Grupper så dukker det opp et plusstegn som gjør at du kan åpne de igjen.

Du får prøve deg frem :)

Det er ikke like lett alltid å forstå hvilke som forsvinner og hvilke som dukker opp, i alle fall ikke hvis du har mange nivåer...men et nivå er lett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...