Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2008 #1 Skrevet 4. oktober 2008 Dette er en feil mange gjør. Man omtaler heberfile som pedofile. Noe som er feil Jeg skal ikke forsvare noen av dem siden begge er gale og syke men jeg skal nå skrive forskjellen på dem. Slik at man kan lære hva en pedofil er og hva den ikke er. En som lider av Hebefili er en seksuell tilstand der en voksen tiltrekkes hovedsakelig eller utelukkende av unge mennesker i puberteten, det vil si mellom 11 og 16 år. Dette er et lite utbredt begrep, og mange hebefile blir feilaktig omtalt under det mer utbredte begrepet pedofile som beskriver tiltrekning til mennesker som er pre-pubertale, altså ca. før de er 11-12 år, men som gjerne blir brukt for alle som tiltrekkes av mennesker under den seksuelle lavalder. og en som er pedofil er en som tenner på barn før de har fylt 11 år. Altså de som er fra 0 til 11 år.
cilja Skrevet 4. oktober 2008 #2 Skrevet 4. oktober 2008 Ja, nå er det da sånn at jeg liker å bruke korrekt spåk, men akkurat når det angår syke folk som tenner på mindreårige, så gir jeg katta i hvilken ord som blir brukt for å beskrive slike folk...
Evinrude_ Skrevet 4. oktober 2008 #3 Skrevet 4. oktober 2008 Ja, nå er det da sånn at jeg liker å bruke korrekt spåk, men akkurat når det angår syke folk som tenner på mindreårige, så gir jeg katta i hvilken ord som blir brukt for å beskrive slike folk...Liker man å bruke korrekt språk, så gjør man det. Og hva er mindreårige? Det er fullstendig normalt å tenne på tenåringsjenter med pupper (om man er mann). Så fort de (fra naturens side) er modne, er det bare normalt, Må forøvrig pirke litt: Alderen har ikke noe å si - det som har noe å si er om de har kommet i puberteten eller ikke.
Bellatrix Skrevet 4. oktober 2008 #4 Skrevet 4. oktober 2008 Ja, nå er det da sånn at jeg liker å bruke korrekt spåk, men akkurat når det angår syke folk som tenner på mindreårige, så gir jeg katta i hvilken ord som blir brukt for å beskrive slike folk... Enig. Jeg er generelt språknazi, men jeg ser ikke problemet med å kalle en som tenner på 12-åringer for pedofil. Og hva er mindreårige? Må forøvrig pirke litt: Alderen har ikke noe å si - det som har noe å si er om de har kommet i puberteten eller ikke. Den seksuelle lavalderen er 16 år. Det spiller faktisk en rolle. Man er ikke nødvendigvis moden for sex selv om man har fått pupper.
Evinrude_ Skrevet 4. oktober 2008 #5 Skrevet 4. oktober 2008 Enig. Jeg er generelt språknazi, men jeg ser ikke problemet med å kalle en som tenner på 12-åringer for pedofil. "Generelt språknazi". Fysj, skamme dere, skulle dere. Sånt finnes ikke. Den seksuelle lavalderen er 16 år. Det spiller faktisk en rolle. Man er ikke nødvendigvis moden for sex selv om man har fått pupper.Joda, fysisk sett, er man nok det. Og fysisk sett er det ikke noe galt i å tenne på en utviklet fjortenåring heller. Å gjøre noe med det derimt.. Men det er faktisk en helt annen sak.
Gjest Sokrates Skrevet 4. oktober 2008 #6 Skrevet 4. oktober 2008 Det er fullstendig normalt å tenne på tenåringsjenter med pupper (om man er mann). Så fort de (fra naturens side) er modne, er det bare normalt, . Det er noe av det største tøve jeg har hørt. Jeg er mann og jeg tenner IKKE på tenåringsjenter.
Gjest Sokrates Skrevet 4. oktober 2008 #7 Skrevet 4. oktober 2008 "Generelt språknazi". Fysj, skamme dere, skulle dere. Sånt finnes ikke. Joda, fysisk sett, er man nok det. Og fysisk sett er det ikke noe galt i å tenne på en utviklet fjortenåring heller. Å gjøre noe med det derimt.. Men det er faktisk en helt annen sak. Det er galt og tenne på 14 åringer.
Gjest Sokrates Skrevet 4. oktober 2008 #8 Skrevet 4. oktober 2008 Enig. Jeg er generelt språknazi, men jeg ser ikke problemet med å kalle en som tenner på 12-åringer for pedofil. Kanskje ikke men begrepet er feil.
Evinrude_ Skrevet 4. oktober 2008 #9 Skrevet 4. oktober 2008 Det er galt og tenne på 14 åringer.Selvfølgelig er det ikke galt å tenne på fjortenåringer. Oppklaring: Jeg snakker seksuelt og ikke flammerelatert. Det siste er selvfølgelig ikke lov, det første er like selvfølgelig lov. Det er forøvrig fult mulig å sitere flere innlegg i ett, i stedet for å spamme ned tråden.
Gjest Sokrates Skrevet 4. oktober 2008 #10 Skrevet 4. oktober 2008 Selvfølgelig er det ikke galt å tenne på fjortenåringer. Oppklaring: Jeg snakker seksuelt og ikke flammerelatert. Det siste er selvfølgelig ikke lov, det første er like selvfølgelig lov. Det er forøvrig fult mulig å sitere flere innlegg i ett, i stedet for å spamme ned tråden. Den eneste gangen det ikke er galt og tenne på en 14 åring. Er om man selv er 14 år. Eller 13 eller 15. Er man voksne så er det galt og tenne seksuelt på en 14 åring. Så enkelt er det.
Gjest Sokrates Skrevet 4. oktober 2008 #11 Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Det er galt det er alt jeg har å si. Men om folk vil gå rundt og tenne på 14 åringer så kan de gjøre som de vil. Så lenge de ikke gjør noe med det noe du kanskje gjør Endret 6. oktober 2008 av Trampe
thapara Skrevet 4. oktober 2008 #12 Skrevet 4. oktober 2008 Det er litt merkelig at så mange er så bastante på at det er GALT å tenne på tenåringsjenter. Er det ok det øyeblikket de fyller 16? Hvordan ser du forskjell på en 14-åring og en 17-åring? Når blir det galt? Det øyeblikket du selv fyller 16, eller må du være enda eldre? For all del, det ER galt å bruke (eller fantasere om for den del) tenåringer seksuelt, men å plassere de som tenner på (fysisk) modne jenter i samme bås som dem som tenner på 3-åringer? DET synes jeg er galt.
Evinrude_ Skrevet 4. oktober 2008 #13 Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Det er galt det er alt jeg har å si. Men om folk vil gå rundt og tenne på 14 åringer så kan de gjøre som de vil. Så lenge de ikke gjør noe med det noe du kanskje gjør Ingenting er "galt" med mindre man kan komme med gode, objektive begrunnelser for det. Interessant poeng, forresten, thapara. Det finnes femtenåringer som ser ut som de er over tjue, og damer på 28 som må vise legg for å kjøpe øl. Ellers er jeg nok uenig i at det "ER galt" å fantasere om fjortenåringer, med mindre du kan argumentere for det. Skjønt jeg selv vil si det sannsynligvis er uklokt, og kanskje også skadelig. Endret 6. oktober 2008 av Trampe
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2008 #14 Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Og her var det snakk om tenning ikke om de plukket opp eller ikke. Synes det er flott å se en nyutviklet jentekropp. Kan godt se på rumpen til ei på 15- 16 år hvis de har fine former selv om jeg er rundt de 30. Det er ikke dermed sagt at jeg kjøper kontantkort og prøver å sjekke de opp. Endret 6. oktober 2008 av Trampe
Gjest Tigress Skrevet 4. oktober 2008 #15 Skrevet 4. oktober 2008 Eg synest det er viktig og rett å skilje mellom å tenne seksuelt på barn eller tenåringar og det å leve ut denne lysten. Det første er heilt greit og truleg ikkje så mykje å gjere med, men å leve det ut og dermed påføre sin seksualitet på barn og ungar er både ulovleg og etter mi meining forkasteleg. Det kan samanliknast med å tenne på valdtektsfantasiar og å valdta nokon - stor skilnad. Så kan ein sjølvsagt peike på at grunnen til at det ikkje er ulovleg å tenkje på born seksuelt er at det er heilt umogleg å handheve. Gudskjelov, dei fleste av oss er vel glade for at vi ikkje har tankepoliti.
Gjest Gjest_kate_* Skrevet 4. oktober 2008 #16 Skrevet 4. oktober 2008 Liker man å bruke korrekt språk, så gjør man det. Og hva er mindreårige? Det er fullstendig normalt å tenne på tenåringsjenter med pupper (om man er mann). Så fort de (fra naturens side) er modne, er det bare normalt, Må forøvrig pirke litt: Alderen har ikke noe å si - det som har noe å si er om de har kommet i puberteten eller ikke. Hebefil kan kanskje være et nyttig begrep i medisin, men i dagligtalen så ser jeg ikke at dette "korrekte" språket kan ha noen annen funksjon enn ufarliggjøring. Dersom noen forgriper seg på en mindreårig, så ser jeg ingen grunn for meg å skille mellom pedofili og hebefili - begge deler er misbruk av barn under den seksuelle lavalder når de blir levd ut. Hebefili handler om mer enn å synes at en velutviklet fjortenåring har fine pupper - da tror jeg ganske mange menn hadde falt under begrepet. Den korrekte bruken er om folk som alltid (eller i de aller fleste tilfeller) foretrekker unge fremfor voksne. Jeg forstår ikke helt hvorfor du etterlyser argumenter for hvorfor det er galt, det ligger vel i menneskets natur at barn skal beskyttes og ikke begjæres, klemmes og ikke pules, få omsorg fra voksne og ikke være offer for maktmisbruk fra dem. Men til syvende og sist så står man bare til ansvar for sine handlinger, ikke sine innerste tanker og følelser. Om en hebefil klarer å unngå å utnytte mindreårige, så skal (eller kan) h*n heller ikke straffes for det, og det trenger ikke være farlig. Om h*n på den andre siden forfører en 13-åring, så kan h*n godt både bli dømt som og kalt for pedofil for min del! Om barnet har fått pupper eller hår på tissen er irrelevant, det er den psykiske utviklingen som er viktig - ikke den fysiske. Jeg synes man skal være forsiktig med å gjøre det mer legitimt å tenne på barn i puberteten enn prepubertale. Hebefili må ikke oppfattes som en akseptert og normal tilstand (selv om mange menn har sett to ganger på en Lolita i blant så er de ikke hebefile per definisjon) og terskelen for å prøve seg på barn under den seksuelle lavalder bør ikke gjøres lavere ved å reservere det verste begrepet for de som går for barn under 11 år.
Gjest Rayna Skrevet 4. oktober 2008 #17 Skrevet 4. oktober 2008 Det er noe av det største tøve jeg har hørt. Jeg er mann og jeg tenner IKKE på tenåringsjenter. Tenner ikke engang på en nittenåring som ser ut som midten av tjueåra? Duuu, kom ikke her og bløff deg unna tenåringsdamene
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2008 #18 Skrevet 4. oktober 2008 Hebefil kan kanskje være et nyttig begrep i medisin, men i dagligtalen så ser jeg ikke at dette "korrekte" språket kan ha noen annen funksjon enn ufarliggjøring. Dersom noen forgriper seg på en mindreårig, så ser jeg ingen grunn for meg å skille mellom pedofili og hebefili - begge deler er misbruk av barn under den seksuelle lavalder når de blir levd ut. Så du mener helt alvorlig at en person som har sex med en 3-åring ikke gjør noe verre enn en som har sex med en 15-åring? Jeg forsvarer ingen av delene, men det du sier virker helt bak mål. Skillet har stor betydning, også i dagligtalen.
Gjest Gjest_Sokrates_* Skrevet 4. oktober 2008 #19 Skrevet 4. oktober 2008 Tenner ikke engang på en nittenåring som ser ut som midten av tjueåra? Duuu, kom ikke her og bløff deg unna tenåringsdamene Du har rett jeg tenkte ikke på dem ok jeg kan inrømme at jeg tenner på 18-19 åringer men jeg tenner ikke på de som er yngre slik er det bare
Gjest Grev Dracula Skrevet 4. oktober 2008 #20 Skrevet 4. oktober 2008 Det er ikke nødvendigvis galt og si at en person på 14,15 eller 16 er vakker. Det som er galt er om man gjør noe ut av det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå