Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og ei venninne har mange ganger snakket om at venninne tur må vi få til, og nå har vi bestemt oss for at VÅREN da skal vi gjøre det. Jeg har sett litt på nettet, og Tallin er ett veldig aktuelt reisemål. Rimelig, samt at SPA hadde vært deilig.

Noen som kan anbefale noen ok SPA hotell, som ligger sentralt og greitt, og ikke at det skal koste skjorta. ;) Lurer på om dere bestilte hotell og flybilletter hver for seg? Det blir vel som regel det rimeligste?

Har hørt at shopping i Tallin er ok også?

Såg også en link her på nettet om New York for 3 dager via USA reiser, min. pris ca 8000... Det høres jo veldig kjekt ut også da, men det vil jo bli en MYE dyrere tur. Er forresten 8000 for fly og 3 netter på hotell avskrekkende? Har aldri vært i New Your før og skulle vi reist dit i 3 dager ser jeg for meg at vi måtte vært med på en del guideturer ja. Men generelt er kanskje 3 dager litt lite eller? Går jo an å reise der flere ganger altså. Hehheh...

Vi tenker vel en tur som er på 3 - 4 dager eller noe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tallinn og New York er så utrolig ulike byer, og jeg elsker begge :)

Det er helt klart at Tallinn vil bli billigere, og siden byen ikke er så stor så får dere med det meste på tre dager. Men New York er også fantastisk, og jeg har selv vært der på langweekendturer. Da må man like lange, hektiske dager for å få mest mulig ut av det. 8000 er ikke så svinedyrt, jeg har selv betalt noe mindre, men da bodd veldig enkelt (enkeltrom på hostel). Vanskelig å velge mellom to så ulike reisemål, men hvis dere vil ha avslappende dager så gå for Tallinn, hvis dere liker det mer hektisk så velg New York.

Gjest reisende
Skrevet

Gå inn på www.reisefeber.no og søk. Der kommer det opp flere alternativer, så er det bare å finne det som passer dere.

Skrevet
Her er en kjempefin side om Tallinn. Anbefaler å titte litt på denne. Skal dere til Tallinn må dere spise på Oldehansa. Middelalder restaurant hvor en bare får mat fra middelalderen.
Skrevet

Med tanke på hvor lang tid det tar å komme seg til New York, ville jeg ikke engang vurdert å dra dit for kun 3-4 dager... Man får flybill. og mer enn en ukes hotellopphold i New York for 8-9000kr.

Derfor ville jeg reist til Tallinn (jeg ville ikke reist til Tallinn, men heller til en annen by som ikke er langt fra Norge) nå, og spart opp masse penger og tatt en lengre ferie i New York senere!

Skrevet

Hei

3 netter i NYC blir i minste laget. Kona og jeg var der ifjor og vi tok en uke i NYC og selv det er litt i minste laget.

Skrevet

Tallinn er kjempefint! Klesshopping er vel ikke så mye billigere enn her, men det er deilig med billig SPA og kjempefint i gamlebyen.

Jeg vil anbefale hotell Tallink Spa. Det ligger ved havna og det tar ca 10 minutter å gå til midten av gamlebyen. Er usikker på hvor mye overnatting koster, men det er et kjempefint hotell med flotte rom. Det er også badebasseng der - med bar. Morsomt å svømme bort i baren og kjøpe en mojito, for så å nyte den i boblebadet :)

Har aldri vært i New York, men tror så absolutt det er en bra by for shopping etter det jeg har hørt av venninner. Jeg er imidlertid enig med de andre over her at det er langt å dra for så kort tid. Tallinn er jo bare en times tid unna....

God tur :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...