Gå til innhold

Spekeskinke på pizza

Anbefalte innlegg

Gjest pavarotti
Skrevet

Har lyst å prøve å lage pizza med spekeskinke som topping. Har sett "oppskrifter" der man har skinken på både før og etter steking. Men hva er best? Lager italiensk pizza der den skal bare noen minutter i ovnen, er det da best å ha skinken på før steking? Liker ikke spekeskinke som er helt stekt da, blir den bli det??

Hvilken skinke er best å bruke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har laget det en gang, da la jeg på skinken etterpå fordi jeg ikke liker det når den blir hard/stekt. problemet da er jo at den er litt vanskelig å bite over, så det ble litt kløneri ved middagsbordet :fnise:

Tror jeg brukte strandaskinke eller noe sånt... det beste er skikkert parmaskinke, nammenamm. Jeg brukte det med mozarella, pesto og ruccola. Himmelsk!

Skrevet

Jeg legger på skinken før steking, men under osten. Da blir den ikke hard. Har min egen hjemmelagede saus på bunnen, så bruker jeg spekeskinke, mais, purre og noen ganger paprika og / eller ananas. Kjempegodt

Gjest pavarotti
Skrevet

Takk for svar. Usikker på hva jeg skal prøve, kanskje jeg skal ta halve av hver og se hva som er best. :)

Gjest Fry Fryd
Skrevet

En kjempegod pizza er : hjemmelaget bunn, grønn pesto, snøfrisk og så spekeskinke og litt mais.

Skrevet

Steker bunnen med tomatsaus og krydder, har først etter steking parmaskinke, ruccola og skiver av parmesanost på.

Skrevet

Det blir forskjellig slags pizza, så da kommer det an på hva du personlig foretrekker. Jeg ville tatt på skinken etter at pizzaen kom ut av ovnen hvis jeg brukte parmaskinke eller annen ekstra god importskinke. Vanlig norsk spekeskinke kan godt få være med inn i ovnen og bli litt sprø og fin, og slippe litt fett ned på pizzaen. Jeg synes ikke skinka blir hard selv om den blir stekt, den er så tynn at den blir bare krispi.

Skrevet

Jeg bruker pitabrød som bunn, smører på pesto, tar på mozarella, rødløk og innimellom blåmuggost. Steker dette til den er nesten ferdig, før jeg slenger på litt spekeskinke. Jeg pleier å dele opp skinkeskivene jeg, så det blir lettere å spise. Eller så bruker jeg kniv og gaffel :O)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...